Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

welke sony tv 65/70 inch 100 hz met snelle response/input la

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 04:55
Hallo,

Mijn huidige samsung tv (40 inch) is 10 jaar oud en het lcd panel vertoont steeds meer gebreken, tijd voor een nieuwe dus.

Ik ben inmiddels niet meer zo'n samsung fan, de tweede samsung tv in de keuken is binnen het eerste jaar 3 keer retour geweest. Dus maar eens een Sony proberen dacht ik.

Nou heb ik wel een aantal eisen en wil ik kijken of het haalbaar is.

Mijn eisen:

65 inch
100 hz
lage response tijd/input lag
het liefst hdmi2.0a (al kom ik bij deze eis meteen terecht bij de Sony KD-65XF9005)

Mijn budget ongeveer 1500 Max

Hij wordt voornamelijk gebruikt voor Netflix en de ps4 pro, en wie weet maar eens 4k streamen vanaf een nas.

Ik zit een beetje met het hdmi2.0a verhaal, ik heb mij er wat op in gelezen en in principe is hdmi2.0a nodig om 4k op 60 fps met hdr10 af te kunnen spelen. Hdmi 2.0 zou dit niet mogelijk zijn en is het kiezen tussen of 4k 30 fps met hdr10, of 4k 60 fps zonder hdr10.

Ook de response tijd zit ik mee, de Sony kd-65xf9005 heeft een response van 40ms! Nou weet ik van latency in de muziek dat 40ms echt totaal niet werkbaar is. Dus dat lijkt mij niet fijn voor gamen op de ps4 pro.

De Sony KD-70XF8305 zou dan weer een response tijd hebben van 10ms, dat lijkt al beter maar heeft weer geen hdmi2.0a. Toch blijft het moeilijk zoeken naar specs van tv's die ook de daadwerkelijke response tijd vermelden.

Verder hebben bovengenoemde tv's direct-led, en de rest van de Sony's in de categorie waar ik in zoek hebben allemaal Edge-lit. De kd-65xf9005 heeft Full Array Local Dimming, de andere tv's allemaal local dimming.

Ik ben gaan zoeken op wat de letters en cijfers inhouden in de type nummers. De x staat voor mid range, de f staat voor 2018, dan de cijfers, de eerste twee cijfers geeft het aantal features aan. De kd-70xf8305 zou dus een budget model binnen de x range zijn als ik het een beetje mag geloven. Toch lijkt het kwa specs een behoorlijke tv met afgezien van hdmi2.0a de meest interessante features. De kd-65xf9005 zou dus zo'n beetje het top model zijn binnen de x range.

De meeste Sony's hebben allemaal een ips panel, de 2 eerder genoemde Sony's hebben een VA panel, wat weer bevordelijk is voor een beter contrast. Het panel zou in staat zijn het licht tegen te houden door de kristallen dicht te zetten, iets wat bij ips niet mogelijk is. De keerzijde is weer een vermindering van de kijkhoek bij va, dit zou dan weer beter zijn bij ips. En de response tijd bij een va scherm kan sneller zijn als bij een ips scherm.

Goed ik heb dus het een en ander uit gezocht maar ik kan niet echt een keuze maken, wat mij vooral tegenvalt is de "vaagheid" over de response tijd. Ik moet echt goed zoeken op het internet om de response tijd te vinden en dan nog zijn er websites die elkaar tegenspreken in de specs vermelding.

De 40 ms response van de kd-65xf9005 is veel te traag, daarin tegen kan ik de response tijd van 10 ms voor de kd-70xf8305 wel serieus nemen? Zoja dan lijkt dit een veel betere keus, al moet ik dan maar de hdmi2.0a eis laten vallen (deze eis lijkt sowieso te veel gevraagd bij een budget van 1500 euro)

De kd-65xf9005 zou dan weer de betere x1 extreme beeld processor hebben tegenover de normale x1 processor bij de andere tv's.

Ik zit op moment niet heel erg in de tv's, ik heb al behoorlijk wat informatie uitgezocht maar ik heb natuurlijk geen hands-on ervaring. Wat zouden jullie doen met dit budget?

De tv's die ik aan het vergelijken ben:

pricewatch: Sony KD-70XF8305 Zwart

pricewatch: Sony KD-65XF9005 Zwart

pricewatch: Sony KD-65XF8505 Zwart

pricewatch: Sony KD-65XF8596 Zwart

pricewatch: Sony KD-65XF8577 Zilver

Alvast bedankt, Chris!

Alle reacties

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 04:55
Ik heb inmiddels de kd-65xf9005 gekocht voor 1300 euro na cashback. Kon eenzelfde mooie deal niet vinden met de 70 inch die blijft overal wel 1500 euro, en de 10 ms response van de kd-70xf8305 vertrouw ik ook niet helemaal.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True