Toon posts:

een videokaart overclocken...hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier vaak dat er mensen zijn die hun videokaart overclocken...maar hoe moet dat eigenlijk? en moet ik dan ook nog xtra koeling kopen voor die kaart?

(ik heb een stealth 3 s540 32mb)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Als je niks extreems gaat doen is het niet nodig om er extra koeling bij te zetten, en voor het overclocken kan je het handige progje powerstrip gebruiken, zoek maar bij t.net op powerstrip en gij zult vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb powerstrip dsu gedowned, maar ik snap er geen snars van...wat moet ik nu doen om hem te overclocken??

ene, weet iemand of een stealth 3 s540 overkill is voor een p1 200??

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Als de Powerstrip geinstalleerd is klik je eenmalig op het icoontje in je systemtray er opent zich een menu ga naar geavanceerde opties en zoek prestatie stemmen en daar kun je geheugen klok en de engine klok van je grafische kaart anders insteelen oftewel harder laten draaien. succes :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik powerstrip geinstaleerd heb en ook geopend heb kan ik alleen kiezen uit:

-beeldscherminstellingen
-voorafinstellingen en
-options

bij geen van deze topics kan ik naar 'geavanceerde opties' en/of naar 'prestatie stemmen', wat moet ik doen??

en is die stealth 3 s540 niet een beetje te voor een pentium 200 mmx??

Verwijderd

in de balk met de rechtermuisknop op het icoontje, en dan kiezen voor geavanceerd en dan naar prestatie stemmen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb um :)

weet iemand hoe ver ik een stealth s540 32mb pci kan overclocken zonder koeling??

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 14:53

admiral866

The King Personality Disorder

ja hoe weet je nu eigenlijk wanner je de videokaart zijn limiet hebt bereikt?
Als alles steeds vastloopt?
Dus zeg maar de zelfde symptonen als bij een oc'ed cpu?

Verwijderd

Topicstarter
en?? geeft iemand noges wat info??

'k wil liever niet m'n videokaartje vergallen...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Een hele goede en betrouwbare methode is je kaart met stapjes, van laten we zeggen 5 mhz, over te klokken, dan draai je een paar timedemo's in quake III, als je dan geen foutjes ziet verschijnen op het scherm (bijv. pixels die er niet horen ofzo) dan is het tijd voor de volgende stapjes omhoog.

Dit proces herhaal je netzolang totdat je foutjes begint te zien (waarschijnlijk als de kaart 10-30% boven standaard snelheid draait), dan klok je hem een paar mhz terug en dan ga je een heletijd timedome's draaien, loopt er niks vast en zie je geen fouten dan staat hij op een veilige snelheid :) (en anders moet hij nog een paar mhz naar beneden).

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 21:00

tweakerbee

dus..?

Ja, het is een overkill. Er moet ook wel een hele handel geheugen in dat ding zitten. Op mijn P200MMX wilde ie niet eens draaien. Heb nu weer hetzelfde probleem met een A90 en een Athlon 700. Nu KAN het niet aan de proc. liggen. Hooguit voeding.

You can't have everything. Where would you put it?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Van die A90's is een tijdje geleden een 'foute lading' in omloop geweest. Had er toen ook eentje gekocht maar die werd weer teruggenomen door de leverancier. Heeft mij verteld dat de hele lading teruggestuurd is omdat ze niet draaiden.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:53

Exterazzo

Qeasy

Daar hebbie toch van zulke appz voor die alles sneller kunnen zetten. Maaruh een goede koeling is wel noodzakelijk.

Audentia

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Pagina: 1