Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Afhandeling schade aan auto + (volledig casco) verzekering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HarmoniousVibe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:20
Ik heb een auto die all-risk is verzekerd. Enige tijd geleden heeft iemand er tegenaan gezeten terwijl mijn auto stond geparkeerd en heeft (natuurlijk) geen briefje of iets achtergelaten en de aangifte heeft ook niks opgeleverd. Nu dacht ik dat de schade-afhandeling redelijk recht-toe-rechtaan zou zijn: ik heb mijn schade bij de verzekeraar gemeld en aangegeven bij welk bedrijf ik hem wilde laten repareren. Dat bedrijf is erkend schadebedrijf bij mijn verzekering en op de site staat dan dat ze de financiële afwikkeling direct onderling regelen.

Dus inmiddels staat mijn auto bij de dealer ter reparatie, dus ik dacht, so far so good, maar gisteren heb ik van de verzekeraar een brief gehad dat ze een bedrag gaan uitkeren, nee, sterker nog, dat het al onderweg is. Dit ging in tegen mijn veronderstelling van de gang van zaken, dus ik heb vandaag maar even gebeld met de verzekering en ze beweerden dat het toch echt inderdaad de bedoeling was dat ik dat bedrag ging ontvangen, omdat het blijkbaar om een "schadevergoeding" voor de schade gaat en niet om een reparatie en dat ik dan zelf mocht bepalen of ik de schade liet repareren.

Toen heb ik ook de garage maar gebeld wat het dan gaat kosten en hij is zeer in de veronderstelling dat het inderdaad direct via de verzekering gaat omdat hij een reparatieorder heeft liggen.... Op mijn antwoord dat ik een bedrag van de verzekering ga ontvangen reageerde hij totaal niet, alleen dat het via de verzekering gaat.

Bij het melden van de schade zei de verzekering nog dat er een schade-expert lang zou moeten komen dus dat ze daarvoor vast een afspraak bij de desbetreffende garage voor hadden ingeschoten. Dus ik de dag vooraf nog even de garage bellen voor de zekerheid, bleek dat ze helemaal van niets wisten en dat ze enkel een reparatieorder hadden ontvangen. Een tweede telefoontje naar mijn verzekering wees uit dat er inderdaad toch geen expert langs hoefden te komen, omdat het een erkend schadereparatiebedrijf was. Ook leuk dat ik daar op eigen initiatief achter moet komen, maar dat terzijde.

Dit is nu dus kortweg de situatie: ik krijg geld van de verzekering en mijn auto staat al bij de garage die denkt dat ze de rekening naar de verzekering kunnen sturen. Hoe gaat dit normaliter in z'n werk?

12 × LG 330Wp | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

Alle reacties

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar; als we hem even plat slaan; over welke bedragen hebben we het? Kun je de reparatie betalen van het uitgekeerde bedrag?

Hoe dat dan afgehandeld wordt, tsjah, normaal gesproken krijg je een keuze volgens mij.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:20
Het gaat over dik 1000 euro. Ik heb het in eerste instantie met de garage helemaal niet over bedragen gehad, omdat ik dus dacht (en hij ook) dat hij dit met de verzekering ging regelen. Tijdens mijn telefoongesprek van gisteren kon/wilde de garage er niet echts iets over zeggen omdat het nog in reparatie was en het sowieso via de verzekering zou gaan volgens hun.

12 × LG 330Wp | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• Arator
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13:49
Ik zou denken, als de garage reeds een order heeft, en zij via die order een factuur mogen opsturen naar de verzekering, dat zij dit ook zullen doen. Verwacht ik natuurlijk dat de verzekering dit bedrag bij jou gaan terugvorderen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True