Vraag

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:50
Mijn Samsung Galaxy S8+ is helaas gevallen met als resultaat een grote barst in mijn scherm, en daarbij is er precies op de punt van het glas een gat ontstaan waardoor ik 'in' de telefoon kan kijken. Dit betekent dus dat ik (hoogst)waarschijnlijk niet heel lang meer met deze telefoon door kan gaan. Mogelijk vochtschade en verdere afbrokkelingen van het glas zullen er voor zorgen dat ik het einde mogelijk niet ga halen (begin mei verloopt huidige abonnement bij Tele2).

Wat is je budget?
Liefst zo beperkt mogelijk, maar bijv de 100 meer voor een losse S9 zou ik waarschijnlijk wel willen uitgeven in plaats van de S8.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel bezit ik dus de Galaxy S8+ -> toch net iets te onhandig in gebruik en daardoor voldoet de S8 of S9 prima als vervanger.

Wat heb je zelf al gevonden?
S8+ scherm reparatie: 280,-
S8 Los +/- 400,-
S9 Los +/- 500.-

Welke vragen heb je hier nog over?
Momenteel zijn er Black Friday 'deals' even los of het wel echt deals zijn. Mijn twijfel is wat voordeliger is en wat ik mogelijk het beste kan doen. Ik heb een aantal opties opgesomd:

1. Wachten tot 4 maanden voor eindigen huidige abbo -> aanraking voor verlengen = nieuwe telefoon zonder extra kosten van bijv 2 abonnementen. De vraag die ik dan heb of er dan nog goede deals zijn (al kan mogelijk niemand daar een exacte uitspraak over doen).
2. Losse telefoon kopen -> hopen dat de prijs lager zakt dan de hierboven genoemde (huidige) prijzen.
3. Zo lang mogelijk doorgaan en hopen dat de S10 uit is -> mogelijke prijsdaling S8 + S9 en dan verlengen/los kopen.
4. Andere opties?

Voor mijn gevoel is een abonnement meestal iets goedkoper op de lange termijn, want bijv een Tele2 abbo kost de telefoon 500 + abonnement kosten. Met een losse telefoon zou ik inc sim only exact hetzelfde kwijt zijn, maar je zit niet ergens aan vast. Maar, mocht er een goede Black Friday deal komen, zou eventueel een losse S8/9 goedkoper kunnen uitvallen als die onder de huidige prijzen zakt.
Een andere oplossing is een S8 inc abonnement bij MediaMarkt = 200 telefoon + abonnement kosten (Tele2). Dit is in principe dus de goedkoopste optie, maar ik heb dan 2 abonnementen lopen = 6 maanden dubbele kosten wat het dus weer bijna net zo duur maakt.

Wat zouden jullie mij adviseren? Bvd ;)

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-05 23:40
Als alternatief
pricewatch: Nokia 8 (4GB ram) Grijs
Hoekig maar een goed alternatief voor de S8

[Voor 85% gewijzigd door Ludwig005 op 22-11-2018 17:45]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:38
Als je een screenprotector er op plakt is het gat dicht, aangezien het scherm het nog doet red je het daarmee voor minder dan 10 Euro die paar maanden tot verlenging?

Wil je gewoon een nieuwe, neem dan de S9, 125 Euro cash back actie via Samsung als je bij Coolblue koopt:
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=6W77C4PEP8L65

• kevin12
Ludwig005 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:43:
Als alternatief
pricewatch: Nokia 8 (4GB ram) Grijs
Hoekig maar een goed alternatief voor de S8
swhnld schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:37:
Als je een screenprotector er op plakt is het gat dicht, aangezien het scherm het nog doet red je het daarmee voor minder dan 10 Euro die paar maanden tot verlenging?

Wil je gewoon een nieuwe, neem dan de S9, 125 Euro cash back actie via Samsung als je bij Coolblue koopt:
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=6W77C4PEP8L65
Graag wil ik bij Samsung blijven maar als nog bedankt voor de optie. Zal er toch even naar kijken wie weet verander ik van mening.

Ik heb er een nieuwe screen-protector op gedaan, maar het gat is niet volledig gedicht en ik merk dat de touch minder goed werkt. Voor nu wil ik wel proberen het er nog mee uit te houden. Echter hoe lang blijft de vraag. Als het merkbaar minder wordt hoop ik dat het nog 2 maanden mee kan, dan zou ik kunnen verlengen.

[Voor 5% gewijzigd door kevin12 op 22-11-2018 18:46]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je kan sowieso nu al de euro's voor een vervangend toestel apart leggen... en dan inderdaad kijken hoelang je nu nog verder kan met je toestel... wie weet haal je dan nog prima 2 maanden...

en zo niet bestel je dan gewoon een nieuwe :-) (en doe je gewoon als nieuw telefoon abbo een sim only)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-05 23:40
V&A aangeboden: Samsung Galaxy S9+ Dual Sim 64GB Zwart
in plaats van een gewone S9 kun je ook een S9+ tweedehands kopen.

• kevin12
SMSfreakie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:00:
je kan sowieso nu al de euro's voor een vervangend toestel apart leggen... en dan inderdaad kijken hoelang je nu nog verder kan met je toestel... wie weet haal je dan nog prima 2 maanden...

en zo niet bestel je dan gewoon een nieuwe :-) (en doe je gewoon als nieuw telefoon abbo een sim only)
Hmm jaa lijkt mij idd het verstandigst om er zo lang mogelijk mee door te gaan en afhankelijk daarvan verlengen met nieuwe telefoon / losse telefoon met sim only (afhankelijk van hoe lang het dus duurt voordat het echt niet meer werkt).

Evnetueel tweede hands zou ik eens op moeten zoeken, ben daar normaal altijd een beetje huiverig mee. Maar met het gegeven voorbeeld van 3 maanden zal niet veel mis mee kunnen zijn. Ik hou het eens in de gaten!

Voor nu lijkt het mij dat ik genoeg informatie heb gekregen. Bedankt iedereen voor de reacties!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
2de hands hoeft niks mis mee te zijn :P

de 2 S7's die hier in gebruik zijn... zijn ook 2de hands..

nr1 was van iemand die toch liever zn iphone hield ( nog geen week oud op de bon )
nr2 was een toestel was RMA toestel... verkoper had inmiddels al een andere telefoon.. en was die over. :-P

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• kevin12
SMSfreakie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:46:
2de hands hoeft niks mis mee te zijn :P

de 2 S7's die hier in gebruik zijn... zijn ook 2de hands..

nr1 was van iemand die toch liever zn iphone hield ( nog geen week oud op de bon )
nr2 was een toestel was RMA toestel... verkoper had inmiddels al een andere telefoon.. en was die over. :-P
Hoeft idd niets mis mee te zijn, al zou ik wel graag een aankoopbewijs ivm diefstal erbij willen en evt niet ouder dan xx maanden, voor het geval dat. Meer een gevoel denk ik.

Ga het zeker even in de gaten houden want het kan best wat geld schelen en je product is meestal in goede nieuwstaat.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee