Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade naar een i7-4790K voor een spotprijs!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 2.DIE.4
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-06 10:01
Beste mede-forumleden,

Hoop dat ik mijn vraag hier mag stellen.

Ik stel tegenwoordig op V&A almaar meer vast dat CPU's / mobo's van vorige generaties aan woekerprijzen worden aangeboden.

Neem nu een setje dat ik onlangs zag voorbijkomend bestaande uit een i7-4790K, een Z97-mobo, 16GB DDR3 en een simple aftermarket CPU-koeler voor meer dan 400 EUR!

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom zou iemand ooit zo een prijs betalen voor een dergelijk setje? Voor dat geld koop ik een nieuwe i5-8400, B360-mobo, 16GB DDR4 en een aftermarket koeler, alles nieuw ... Prestaties zijn erg gelijkaardig.

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Gr,

Pieter

Alle reacties

• Fordius
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:42
Komt vooral door problemen bij Intel.
Die te weinig producten kan leveren en de nieuwe dingen amper verkocht worden of voor hoger.
Dan gaan de prijzen van de lagere segmenten natuurlijk mee omhoog vraag / aanbod.

Kijk maar eens rond hoe weinig nieuwe intel producten er eigenlijk te koop is in verhouding tot tijdje terug.
Die 8700 bv zijn nu bijna 2e hands duurder dan dat ie destijds nieuw koste.

Zodra intel weer normaal begint te leveren zullen de prijzen wel weer zakken.
Al moet ik wel zeggen de 4790k en 6700k als upgrade setje al best een lange tijd rond het bedrag van 400 slingert.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 00:17

iCore

Dat is mijn uitspraak.

(je ook mijn set kopen, en dan zelf een i7 -k kopen, en deze i5 4590 verkopen }:O

Maar een i5 8400 is tuurlijk wel een 6 core cpu, maarja met deze RAM en intel cpu prijzen is een oudere set kijken wellicht wel slimmer

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True