Vraag

• Obinack
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-05-2021
Mijn vraag
Mijn 3 maanden oude Samsung A6+ is stuk. Na controle door reparateur kreeg ik de volgende uitleg:
totall loss door blootstelling aan straling die zich voornamelijk rond de antennes concentreerd. Toestel is op meerdere plaatsen vanbinnen verbrand. Mijn vraag is kan dit en aan wat voor soort antennes ik moet denken...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:33

SeatRider

Hips don't lie

*knip*. Dit soort reacties zijn nogal een dooddoener en voegen niet zoveel toe.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 22-11-2018 17:41 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Binnen 6 maanden na aankoop is het aan de verkoper te bewijzen dat het produkt moedwillig defect is gegaan.

Maar, vooruitlopend op de discussie; op wat voor plekken kom jij met je telefoon? Want er zijn (extreme) omstandigheden waarin straling zeker een dingetje kan zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07 20:27

NSG

Je weet niks!

Misschien een magnetron die straling lekt?

https://www.wikihow.com/Check-a-Microwave-for-Leaks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07 21:52
Er vanuitgaande dat jij niet in een magnetron woont: nee.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Obinack
De telefoon is gebruikt om te appen, aan originele oplader gehangen en 5 minuten later was deze doorgebrand. de batterij was helemaal leeg voordat hij aan de oplader ging.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 22:31

WCA

Welke hersteller gaat het om, en heb je deze via de winkel aangemeld? Of ben je naar een willekeurige telefoonhersteller gegaan?

Share and Enjoy!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:18

MsG

Forumzwerver

Klinkt als een bepaalde kortsluiting. Als jij je gewoon netjes hebt gedragen en dit met origineel of degelijk spul is gebeurd zou ik me zeker niet af laten schepen. Het klinkt een beetje als een afscheepverhaaltje van de reparateur, hoewel daadwerkelijke straling wellicht óók voor dat soort problemen kán zorgen, maar in jouw geval lijkt daar van geen sprake.

Wat was hun oplossing nu? Betalen zeker? Ik zou ze even om de oren slaan met het feit dat de winkel inderdaad de bewijslast heeft.

Wellicht is Samsung rechtstreeks ook wel te benaderen, die zijn vaak ook wel geïnteresseerd in dit soort gevaarlijke defecten als jij zelf niks raars hebt gedaan. Ze schijnen een verleden te hebben met explosieve toestellen ;).

Heb zelf bij Samsung eens een gratis nieuwe magnetron gekregen toen de ouderere, buiten garantie zijnde, magnetron zomaar vlam vatte.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 16:36
Obinack schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:26:
Mijn vraag
Mijn 3 maanden oude Samsung A6+ is stuk. Na controle door reparateur kreeg ik de volgende uitleg:
totall loss door blootstelling aan straling die zich voornamelijk rond de antennes concentreerd. Toestel is op meerdere plaatsen vanbinnen verbrand. Mijn vraag is kan dit en aan wat voor soort antennes ik moet denken...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik zou eerst maar eens even om een wat meer duidelijkere uitleg gaan vragen. Wat wordt er nu eigenlijk bedoelt? je interne antennes of wat?

Vraag ook de foto's op.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Klinkt een beetje als BOFH excuse #3 :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Obinack Het is op Tweakers belangrijk om zoveel mogelijk informatie over je probleem te vermelden, op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Zou je dus de vragen willen beantwoorden die mensen hierboven stellen?

• Obinack
[ quote]GreNade schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:53:
Welke hersteller gaat het om, en heb je deze via de winkel aangemeld? Of ben je naar een willekeurige telefoonhersteller gegaan?
[/quote]

Het toestel is via de oorspronkelijke leverancier opgestuurd naar een erkende reparateur, ik heb nav het feit dat er op vragen over de straling geen reactie kwam Samsung direct gebeld. Zij doen niets omdat de leverancier aansprakelijk is, de leverancier stuurt me van afdeling naar afdeling en houdt me aan het lijntje.Kortom, ik zit met de gebakken peren, en ik ben zeer ongerust over de gezondheid van mij en mijn huisgenoten omdat als de telefoon echt kapot is gegaan door straling dan woon ik in een levensgevaarlijk huis. Ook is het bijzonder dat de 6 andere Samsungs in huis niet doorbranden, een is zelfs exact even oud en hetzelfde model.
Pagina: 1