Vraag

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:27
Hallo Medetweakers,

Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar een nieuwe laptop met een budget van € 700. Dagelijks doet ze er kantoorwerk, videostreaming en bekijken van videos (.mkv /1080p) mee. Een SSD is voor mij wel een verplichting met een minimale capaciteit van 256 GB. Kwa schermformaat mag deze maximaal 15.6" zijn maar minimaal met een 1080p resolutie. Omdat ze er vaak mee in de weer is lijkt mij 14" dan ook het handigst. Een touchscreen is verder geen deal breaker. Merendeel is ze thuis maar omdat ze vaak met de trein onderweg is lijkt mij een wat langere accuduur wel handig (>40Wh). Windows 10 Home of Windows 10 Pro als OS is verplicht.

Gemiddeld doet ze een paar jaar met een laptop en ik wil dan ook dat deze een beetje toekomst bestendig is. Nu heb ik zelf al wat onderzoek gedaan (ook via de BBG) en ben ik uitgekomen op deze twee laptops:

Asus VivoBook Flip TP412UA-EC053T
Lenovo Yoga 530-14ARR (81H9001PMH)

Beide zijn redelijk gelijk aan elkaar anders dan de Asus is uitgevoerd met een Intel processor en de Lenovo met AMD. Als ik benchmarks bekijk komt de Intel net iets beter uit de verf. Nu heeft de Asus ook wat meer features (Trusted Platform Module, Verlicht toetsenbord). Al met al heb ik de neiging om voor de Asus te gaan.

Zijn er nog zaken die ik over het hoofd heb gezien? Ik zou graag jullie feedback willen ontvangen.