Toon posts:

ryzen amd 5 vs intel i5 in lenovo yoga 530

Pagina: 1
Acties:

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11-2022
Hi all,

ik ben van plan aan te schaffen voor gewoon dagelijks office gebruik, ik dacht een Lenovo Yoga 530 aan te schaffen, maar ben aan het twijfelen tussen 2 modellen, ze zijn identiek op de processor na:

Ryzen amd 5 2500U processor - 699 Euro

Intel i5 8250U - 749 Euro

Wat ik via benchmark lees is dat de amd over het algemeen iets beter presteert dan intel, maar dat intel lichtjes beter is bij process intesieve taken.

Zouden jullie die 50 euro ook uitsparen en daarmee een iets betere bluetooth muis aankopen? of is de intel i5 toch 50 euro beter?

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:17
Op het gebied van processor is die i5 meestal wel wat sneller. Echter het grootste verschil zit hem in de Ingebouwde graphics. Intel HD Graphics 620 VS Radeon RX Vega 8. Dan is die AMD echt enorm veel beter.

Verder zal die Intel energiezuiniger zijn.

Dus als je ook wat lichte games wil spelen (zwaar gaat sowieso niet) of andere grafische taken wil doen voor AMD gaan en als je hem echt alleen voor office gebruik en wat browsen wil en accuduur belangrijk vindt, dan intel doen.

• TonyZh
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-10-2022
Het zal er echt aan liggen voor welke doeleinden de laptop zal worden gebruikt. De Ryzen 5 2500u geeft over het algemeen een betere prijs/kwaliteit verhouding voor dezelfde hoeveelheid geld.

Voor er een keuze wordt gemaakt moet er worden gekeken naar de volgende vragen:

Wil ik een zuinige laptop?
-Intel zuiniger op dit gebied en AMD zal wat moeten inhalen op dit gebied. Als dit echt belangrijk is. Dan zou ik de Intel versie aanraden.

Wil ik een voordelige prijs betalen?
AMD levert goede prestaties voor een zeer voordelige prijs.

Wil ik licht kunnen gamen op mijn laptop?
-AMD heeft betere geïntegreerde graphics.

Wil ik met een specifiek progamma gaan werken?
-Onderzoek of de AMD versie beter zal presteren of juist Intel. Iedere processor zijn eigen voordeel.
-Intel heeft een iets betere single core prestatie
-AMD heeft een iets betere multi thread prestatie.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:26
Of je leest de vergelijking die Tweakers heeft gemaakt: reviews: AMD Ryzen versus Intel - Lenovo Yoga 530-laptops vergeleken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee