Toon posts:

Upgrade! (modo, cpu, ram)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rbdgt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-04 09:32
Wat zoek je?
Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn moederbord, cpu en ram. Momenteel zit er een i5 4570 en een een Gigabyte G1.Sniper B5 mobo in, met 8GB Crucial Ballistix Tactical geheugen. Ik zoek een nieuwe basis die weer een jaar of vier-vijf kan meegaan.

Wat is het budget?
Mijn budget is €500 à €600, maar misschien kan het voor minder...

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De laatste Best Buy Guide stuurt me in de richting van een Ryzen processor met een Z480 moederbord, maar ik sta zeker open voor suggesties... Ik lees wel overal over eventuele RAM-issues en als iemand daar even wat licht op kan laten schijnen zou dat ook geweldig zijn...

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is voor een computer die haast exclusief voor gamen wordt gebruikt. Veel VR (vooral simracing & Elite Dangerous), daarvoor heb ik een 1070 die het in combo met mijn huidige processor "ok" doet, maar op basis van wat ik overal lees denk ik dat m'n cpu op dit moment misschien wel een bottleneck zou kunnen zijn. Mijn monitor is momenteel gewoon full-HD. Ik ben niet van plan om (snel) naar 4K te gaan, maar ik sluit niet uit dat er eventueel wel eens een andere monitor komt.

Ik sta open voor alle tips en inzichten. Alvast bedankt! d:)b

Alle reacties

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-11-2021
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 288,-€ 288,-
1MSI Z370 Gaming Plus€ 113,95€ 113,95
1be quiet! Dark Rock 4€ 54,-€ 54,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 576,45

Je zou voor zoiets kunnen gaan, zelf heb ik Ryzen maar ik heb gehoord van veel mensen dat Intel de betere game processor is, van daar Intel. Dit is de nieuwste generatie i5, je kan hem ook overklokken met die koeler en als je het echt wil kun je voor een AIO koeler gaan. De GPU en processor werken heel goed met elkaar samen,, en heeft snellere single en quad core snelheden dan de 2700x van AMD.

:)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee