Toon posts:

1 windows pc, aansluten op linux pc!

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Ik heb vandaag linux mandrake geinstalleerd!
Ik installeerde het op een andere pc, om te expirimenteren, omdat ik schoon genoeg kreeg van M$.
Nu is het probleem op die pc waar ik linux op instaleerde, zat ook windows, nu nog! die pc was aangesloten op het netwerk, en het werkte perfect!
Maras ik krijg het niet voor elkaar op verbinding te maken van de linux bak naar de windows bak, (andere pc dus!).

Weet iemand hoe dit moet?

Thanks

Greetz Ruud

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ja normaliter kun je hiervoor 'samba' gebruiken, dit is een protocol welke je kunt gebruiken om je linux machine voor te doen komen als zijnde een windows machine, je kan deze programmatuur tevens gebruiken om 'shares' van een windows machine te 'mounten' in je linux file system..

A wise man's life is based around fuck you

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op hun site www.samba.org kan je een berg documentatie vinden.
En anders hebben we nelske nog. ;)

Maar probeer eerst de docs.

Installeer deze pakketten op je mandrake bak.
Staan op je cd of je kan ze bij mandrake halen.

samba-common
samba-client
samba

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Wil je vanuit linux een windows share benaderen of vanuit windows een linux share ??

in het eerste geval is dat een mount commando.
mount -t smbfs -o username=jou gebruikers naam ,password=jou wachtwoord //computernaam/sharenaam /dir waar je hem in wilt mounten.

In het 2e geval dus Samba

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys, ik zal het proberen!!

Jullie horen het nog wel :):)

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar welke extensie heb ik nodig om samba te installeren op mandrake?
tgz?? tar.gz??
Ik ben newbie, zou iemand dat kunnen vertellen?
Hardstikke bedankt alvast!

Greetz Ruud

Verwijderd

Topicstarter
weet het al, rpm

Verwijderd

Topicstarter
wee rene vraagje, heb dus samba gedownload, het is een .tar.gz file, en ik heb in linux via de packpage manager het ding geinstallerd, maar nu kan ik nergens vinden hwaar het staat, en hoe ik het moet opstarten!

Weet iemand dit?
Greetz Ruud

Verwijderd

probeer samba eens te vinden met "locate smbd" en "locate nmbd".

Bij de meeste distributies zit er ook een startup script bij om samba automatisch te laten opstarten als de machine start.

Verder kan ik je het boek aanraden dat bij samba package in html gratis wordt meegeleverd. Duidelijk boek om met samba te starten. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 17:14 schreef balou het volgende:
probeer samba eens te vinden met "locate smbd" en "locate nmbd".

Bij de meeste distributies zit er ook een startup script bij om samba automatisch te laten opstarten als de machine start.

Verder kan ik je het boek aanraden dat bij samba package in html wordt meegeleverd. Duidelijk boek om met samba te starten. Succes!
Tx, ik was zowieso al van plan een boek van linux mandrake te halen, zonder dat kom ik er niet uit

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Ik installeerde het op een andere pc, om te expirimenteren, omdat ik schoon genoeg kreeg van M$.
Hehehehehe... bekend geluid.

Tip Aan de docs/howtos die er zijn heb je ook al een hoop!

Ik heb zelf ook het boek Special Edition Using Samba van Que... is alleen een beetje $$$ USA$ 39.99... maar wel een goed en informatief boek!

My weblog

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 15:41 schreef X-terior het volgende:
Wil je vanuit linux een windows share benaderen of vanuit windows een linux share ??

in het eerste geval is dat een mount commando.
mount -t smbfs -o username=jou gebruikers naam ,password=jou wachtwoord //computernaam/sharenaam /dir waar je hem in wilt mounten.

In het 2e geval dus Samba
Vergeet niet erbij te vermelden dat voor het mounten van smbfs je wel smbfs support in de kernel moet hebben zitten ;) .
Anders gaat het niet echt werken.
Verder is er nog altijd de good old smbclient om shares van samba/windows te benaderen.
Overigens om eventuele verwarring weg te nemen. Al hetgeen ik nu over praat behoort tot samba :)
Op zaterdag 21 juli 2001 17:45 schreef ruud_k het volgende:

[..]

Tx, ik was zowieso al van plan een boek van linux mandrake te halen, zonder dat kom ik er niet uit
Ik concludeer hieruit dat het je gelukt is inmiddels?
Als je hem via een package-manager geinstalleerd hebt, dan zal er naar alle waarschijnlijkheid in de dir /etc/rc.d/init.d een scriptje staan dat samba heet.
Dit script kan je met de hand aanroepen met daarachter "start" of "stop" :) .
Voorbeeldje:
code:
1
/etc/rc.d/init.d/samba start

Wat voor een windows-versie geruik je verder?
Houdt er rekening mee, dat je samba-2.2.x of samba-tng/samba-head nodig hebt, als je met win2k/winXP wat geavanceerdere dingen wil gaan uitvoeren. (Trustrelaties, domainlogons etc).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 21:21 schreef nelske het volgende:

[..]

Vergeet niet erbij te vermelden dat voor het mounten van smbfs je wel smbfs support in de kernel moet hebben zitten ;) .
Verder is er nog altijd de good old smbclient om shares van samba/windows te benaderen.
Overigens om eventuele verwarring weg te nemen. Al hetgeen ik nu over praat behoort tot samba :)
[..]

Ik concludeer hieruit dat het je gelukt is inmiddels?
Als je hem via een package-manager geinstalleerd hebt, dan zal er naar alle waarschijnlijkheid in de dir /etc/rc.d/init.d een scriptje staan dat samba heet.
Dit script kan je met de hand aanroepen met daarachter "start" of "stop" :) .
Voorbeeldje:
code:
1
/etc/rc.d/init.d/samba start

Wat voor een windows-versie geruik je verder?
Houdt er rekening mee, dat je samba-2.2.x of samba-tng/samba-head nodig hebt, als je met win2k/winXP wat geavanceerdere dingen wil gaan uitvoeren. (Trustrelaties, domainlogons etc).
Ik gebruik windows se op de ander pc, en linux mandrake 8.0 op de oude!!!!
Ik ga ff testen wat je zei over samba, maar waar kan ik het resultaat vinden dat het werkt dan?

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
samba start
samba stop

doet hij ook hoor :P

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 21:33 schreef ZeRoXcOoL het volgende:
samba start
samba stop

doet hij ook hoor :P
Zou niet persee hoeven te werken!!
Wat als het script nou eens niet in het PATH staat :?

Je kan zien of samba draait met "ps aux" of "top".
Verder kan je de logfiles bekijken die bij samba horen en proberen in te loggen (nadat je gebruikers aangemaakt hebt met smbpasswd)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 21:56 schreef nelske het volgende:

[..]

Zou niet persee hoeven te werken!!
Wat als het script nou eens niet in het PATH staat :?

Je kan zien of samba draait met "ps aux" of "top".
Verder kan je de logfiles bekijken die bij samba horen en proberen in te loggen (nadat je gebruikers aangemaakt hebt met smbpasswd)
ps aux?? top?? hoe kan ik die aanspreken??

enne ff vraagje over samba:

dat is toch een programma om windows partities te weergeven?
?

Verwijderd

gewoon onderstaande in tikken in/op de terminal:
code:
1
2
ps aux

Let op daemons/progjes die smbd en nmbd heten.
Als die er tussen staan, dan weet je zeker dat samba draait.

Samba zorgt ervoor, dat je op je linux-machine shares aan kan maken net zoals onder windows. Het zorgt er dus voor, dat je je linux-directories kan benaderen vanuit het netwerk. Verder kan je met samba dus ook shares benaderen op een andere samba-machine of andere windows machine.

Je kan nog veel uitgebreidere dingen met samba gaan doen, maar dat valt denk ik een beetje buiten dit verhaal.

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 21:21 schreef nelske het volgende:

[..]

[..]
:) :) Ah dat wist ik niet. Heb ik ff mazel dat dat bij mij er dus al standaard bij zit :) :)

:o X-terior still needs to learn a lot more :o

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Ik type in de kernel
[root@192 /root] samba start
dan zegt ie samba word gestart!
type ik dit:
samba status, en dan zegt ie dat sambe is running!

Dus het werkt!
Mooi, hoe kan ik verder configureren?

trouwens bij ps aux en top staat ie niet bij :(

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 12:39 schreef ruud_k het volgende:
Hoi.,

Ik type in de kernel
[root@192 /root] samba start
dan zegt ie samba word gestart!
type ik dit:
samba status, en dan zegt ie dat sambe is running!

Dus het werkt!
Mooi, hoe kan ik verder configureren?

trouwens bij ps aux en top staat ie niet bij :(
Type in de kernel: Dat is onjuist gebruik van termen.
Als je onder de prompt werkt zit je in de shell (meestal Bash onder Linux), dus je zegt dan type ik in de shell...

Dat Samba er niet tussen staat, is logisch, want die taak heet niet samba. Je hebt als het goed is een smbd en een nmbd. Die 2 moeten er gewoon tussen staan.
ps aux | grep smbd
ps aux | grep nmbd :)

Verder configureren? Er zijn wat configuratie-files die je moet checken. Ik heb Samba nu ff niet bij de hand, kan niet spieken, maar door het lezen van manual pages kom je een heel eind (van smbd, nmbd, staan wel verwijzingen)
Ook staat er op de Samba site een howto om je Samba handel te testen. Er zijn sowieso tig Samba+Linux howto's op het net te vinden, dus gebrek aan informatie heb je niet.

En als je vragen hebt, drop ze hier :)

Verwijderd

Topicstarter
oke oke, maar ik moet eerst dat verdomde netwerk aan de praat krijgen, kan ik niet beter linux opnieuw instaleren? en er een andere netwerk kaart in doen?

want dat netwerk lukt niet echt, misschien omdat het wel linux naar windows is, , ik kom er niet meer uit hoor, trouwens heb aapche en php al wel aan het draaien, en als het netwerk nog draaide was ik al te vreden!
Internet is lature zorg!

• pistole
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

Is het handig dat je twee topics hebt lopen?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 13:42 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Type in de kernel: Dat is onjuist gebruik van termen.
Als je onder de prompt werkt zit je in de shell (meestal Bash onder Linux), dus je zegt dan type ik in de shell...

Dat Samba er niet tussen staat, is logisch, want die taak heet niet samba. Je hebt als het goed is een smbd en een nmbd. Die 2 moeten er gewoon tussen staan.
ps aux | grep smbd
ps aux | grep nmbd :)

Verder configureren? Er zijn wat configuratie-files die je moet checken. Ik heb Samba nu ff niet bij de hand, kan niet spieken, maar door het lezen van manual pages kom je een heel eind (van smbd, nmbd, staan wel verwijzingen)
Ook staat er op de Samba site een howto om je Samba handel te testen. Er zijn sowieso tig Samba+Linux howto's op het net te vinden, dus gebrek aan informatie heb je niet.

En als je vragen hebt, drop ze hier :)
als ik ps aux | grep smbd
doe dan staat er twee dingen!
als ik ps aux | grep nmbd doe
staat er 1 ding

dus het staat aan he??
Mooi!
Dus nu kan ik configueren??

Verwijderd

Topicstarter
maar moet ik dan niet op de windows pc een samba client installeren??

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat raar is?
Ik stopte net de internet kabel in de linux pc, en toen deed het internet het wel!
Maar toen haalde ik hem er weer uit, en stopte de netwerk kabel er in, tijdens het opstarten kwam ie wel op de hub, maar daarna verdween ie weer!
Hoe kan dat nu weer :?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Zou je misschien dat 'grtz ruud' achterwege kunnen laten? De ervaring leert dat veel mensen zich eraan storen. Dank u :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 15:59 schreef Jotti het volgende:
Zou je misschien dat 'grtz ruud' achterwege kunnen laten? De ervaring leert dat veel mensen zich eraan storen. Dank u :)
Okee meneer ik zal ut ff editen voor u!
Waarom is dat irri?? Dus ik hoef niet groeten ofzow te doen, :):)
Oke, maar wel ff ontopic blijven he!

Verwijderd

Ghehehe, was alleen maar een opmerking van Jotti. Verder kan het gewoon ontzettend iri op sommige mensen overkomen als er in elke post "greetz ...", "groetjes ...." etc staat.
Dit staat overigens ook in de FAQ vermeld.

Volgens mij had ik ook al gezegd dat je naar smbd en nmbd onder top en "ps aux" moest kijken :? , maar goed.

Je kan je samba configureren door je smb.conf file aan te passen met een editor. Vervolgens samba opnieuw starten en de wijzigingen zijn doorgevoerd. Wil je de shares kunnen benaderen, dan zul je wel accounts aan moeten maken met smbpasswd.

Het probleem met je netwerk is wel een beetje vreemd moet ik zeggen.
Doe eens: "cat /etc/resolv.conf", "ifconfig", "route".
En geef de resultaten eens terug.

Verwijderd

Ik heb hier Linux Mandrake 8.0 en heb internet :)
Heb netwerk ..
de linux bak haalt internet van de win2k bak benee :)

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 22:31 schreef StephanPHP het volgende:
Ik heb hier Linux Mandrake 8.0 en heb internet :)
Heb netwerk ..
de linux bak haalt internet van de win2k bak benee :)
:? :? Euh ja is leuk en wat wilde je hiermee zeggen?

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 15:56 schreef ruud_k het volgende:
Weet je wat raar is?
Ik stopte net de internet kabel in de linux pc, en toen deed het internet het wel!
Maar toen haalde ik hem er weer uit, en stopte de netwerk kabel er in, tijdens het opstarten kwam ie wel op de hub, maar daarna verdween ie weer!
Hoe kan dat nu weer :?
Uhm.. je start pc op... brand ff een lampje op de hub en gaat daarna weer uit ???
Snap ik het zo goed...????? Zou ik de bekabeling ook ff goed controleren.

Verwijderd

Ik denk dat de probleem is bij je Server (Windows bak)
Stel je DHCP server ff goed in
Als je WinRoute Pro gebruik kan ik je een screenshot sturen :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 14:04 schreef ruud_k het volgende:

[..]

als ik ps aux | grep smbd
doe dan staat er twee dingen!
Doe ps aux | grep smbd maar eens wat vaker achter elkaar.
Je zult zien dat er soms 2 dingen staan, soms 1 ding.
Een soort kop of munt.
Leuk he :)

Dat 2e ding is je "grep smbd". Dat is ook gewoon een draaiende taak die door grep uit de lijst wordt gepikt omdat het woord "smbd" er in voor komt. Het hangt een beetje af van de exacte verdeling en timing van CPU tijd of je die grep er ook bij ziet staan.

Maar eh heb je je netwerk nou aan de praat, of niet? Een beetje samba installeren terwijl de basis van het netwerk niet eens draait |:(
Maar eh.. (no offense) als newbie moet je niet gelijk te veel willen. In het begin is leren hoe het werkt belangrijker dan meteen een Linux machine volwaardig krijgen. Ik heb mijn eerste maand Linux (het was FreeBSD om precies te zijn) ook 2 maanden op een console om getikt voordat ik verder ging.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 22:57 schreef X-terior het volgende:

[..]

Uhm.. je start pc op... brand ff een lampje op de hub en gaat daarna weer uit ???
Snap ik het zo goed...????? Zou ik de bekabeling ook ff goed controleren.
nou de kabels zijn goed, want op dde linux bak zit windows met dualboot, en in windows draait het netwerk, dus de kabels zijn goed!

-----------

Hoe kan ik nu een netwerk testen als ik niet eenss een andere pc kan zien, dus daarom moet ik samba hebben, maargoed, ik laat samba even achterwegen, en ik ga zo ff naar de bieb, want jullie worden gek van mij gezeik :9~

het ligt niet aan de netwerk kaart, want als ik de @home kabel (die van de modem komt) in de netwerk kaart druk kan ik op de linux bak internetten, dus de kaart werkt wel!

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op maandag 23 juli 2001 11:00 schreef ruud_k het volgende:

[..]

nou de kabels zijn goed, want op dde linux bak zit windows met dualboot, en in windows draait het netwerk, dus de kabels zijn goed!

-----------

Hoe kan ik nu een netwerk testen als ik niet eenss een andere pc kan zien, dus daarom moet ik samba hebben, maargoed, ik laat samba even achterwegen, en ik ga zo ff naar de bieb, want jullie worden gek van mij gezeik :9~

het ligt niet aan de netwerk kaart, want als ik de @home kabel (die van de modem komt) in de netwerk kaart druk kan ik op de linux bak internetten, dus de kaart werkt wel!
Om te testen heb je geen samba nodig.
Je kan ook gewoon pingen.

Je hebt linux geconfigureerd voor DHCP.
Waarom denk ik dat: als je de internetkabel aansluit werkt het.
De meeste providers werken met DHCP.

Daarnaast gooit Linux zijn netwerkkaart zelf down als deze geen valide ipconfiguratie heeft kunnen verkrijgen via DHCP (vandaar dat het ledje op de hub even aangaat en later weer uit).

In je eigen netwerk heb je geen DHCPserver of deze is niet goed ingesteld.
Want als dat wel zo was kon je gewoon werken.

Vraag:
1 Moeten beide pc's tegelijk het internet op?
2 En via welke pc wil dat dan doen?

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 11:14 schreef NiPeng het volgende:

[..]

Om te testen heb je geen samba nodig.
Je kan ook gewoon pingen.

Je hebt linux geconfigureerd voor DHCP.
Waarom denk ik dat: als je de internetkabel aansluit werkt het.
De meeste providers werken met DHCP.

Daarnaast gooit Linux zijn netwerkkaart zelf down als deze geen valide ipconfiguratie heeft kunnen verkrijgen via DHCP (vandaar dat het ledje op de hub even aangaat en later weer uit).

In je eigen netwerk heb je geen DHCPserver of deze is niet goed ingesteld.
Want als dat wel zo was kon je gewoon werken.

Vraag:
1 Moeten beide pc's tegelijk het internet op?
2 En via welke pc wil dat dan doen?
Hey je hebt gelijk!
klasse!

Uh ff antwoord op je vraag:

Ik zou het cool vinden als ik met bijde pc's op internetn kan!
En dit moet via de windows 98 se server!
Maar dat s het probleem van latur, ik zou eigenlijk als eerste (niet te veel willen ;)) het netwerk draaiende hebben!

Verwijderd

Ik heb net de tread doorgelezen. je wilt dus op een tweede pc met linux beginnen (goed zo). Vervolgens is het probleem dat je via je eerste pc verder het internet op wilt met je tweede pc. Als die tweede onder een windows geboot is lukt dat wel, als ie onder linux boot dus niet.

Dan lijkt het mij inderdaad niet aan je netwerk bekabeling te liggen. Je zou nu kunnen kijken hoe je op je 2de pc je windows netwerk configuratie is ingedeeld. Via (eeeuh effe uit mn hoofd) control panel en dan onder network oid, dan kijken bij de protocollen die er draaien. Draait daar tcp/ip onder dan daarvan kijken hoe deze zŽn ip nummer krijgt. A+ls dat via dhcp gaat zou je linux bak ook goed moeten draaien, als hier een vaste waarde instaat die waarde onthouden (en ook je submask nummer) en die vervolgens in je mandrake instalatie deze waardes invoeren als ip adres en submask plan.

En klaar is klara.

Samba heb je daarvoor volgens mij niet nodig. Wel als je drives wilt sharen tussen de machines. Laat even weten of dit het was.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 11:34 schreef ascii het volgende:
Ik heb net de tread doorgelezen. je wilt dus op een tweede pc met linux beginnen (goed zo). Vervolgens is het probleem dat je via je eerste pc verder het internet op wilt met je tweede pc. Als die tweede onder een windows geboot is lukt dat wel, als ie onder linux boot dus niet.
Klopt ;)

Dan lijkt het mij inderdaad niet aan je netwerk bekabeling te liggen. Je zou nu kunnen kijken hoe je op je 2de pc je windows netwerk configuratie is ingedeeld. Via (eeeuh effe uit mn hoofd) control panel en dan onder network oid, dan kijken bij de protocollen die er draaien. Draait daar tcp/ip onder dan daarvan kijken hoe deze zŽn ip nummer krijgt. A+ls dat via dhcp gaat zou je linux bak ook goed moeten draaien, als hier een vaste waarde instaat die waarde onthouden (en ook je submask nummer) en die vervolgens in je mandrake instalatie deze waardes invoeren als ip adres en submask plan.
nou ik heb bij windows (2e pc) al een ip adres opgegeven, 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1 (server windows 98 se)

ik heb het meeste al bij de installatie opgeven, maar ik denk dat het netwerk ingesteld is voor internet, en niet voor netwerk, hoe kan ik dit aanpassen?

En klaar is klara.
niet dus :'(
Samba heb je daarvoor volgens mij niet nodig. Wel als je drives wilt sharen tussen de machines. Laat even weten of dit het was.
bij deze ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren ik wil jullie even vertellen, dat het werkt!
Het netwerk draaid, en het internetn draait, het is opgedeeld door winroute, en stephen heeft me geholpen, en jullie allemaal eigenlijk!! wqie zei dat het kwam doordat linux geen dchp vond tijdens het opstarten, en daarom de verbinding verbrook had gelijjk, het werk perfect hier!!
En snel!!
Hardstikke bedankt allemaal :):)

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Als je nou us gewoon in xwindows de samba configurationpagina start?

Als je samba geinstalleerd hebt via de de syteemmanager van Mandrake, dan hoef je alleen maar in een webbrowser de pagina:

http://localhost:901

te openen. (wel eerst ff als root aanloggen.)

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
uhh ik zei dat het netwerk werkte, internetn ook, kan vanaf beide pc pingen!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Je moet van mij 1 ding onyhouden en dat is dat TCP/IP geen SMB of NetBIOS is. Is lastig vor de meeste Windows klikkers, maar tis nu eenmaal zo.

Ow ja en om nog ff terug te komen op die groeten van ruud. Ik vind dat niet erg. Ik vind het irritant dat mensen zonodig hun computer specs in hun signature moeten droppen om te laten zien hoeveel Gigahertzen en Gigabyten ze wel nie hebben...

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 19:58 schreef Groot-Moefti het volgende:
Je moet van mij 1 ding onyhouden en dat is dat TCP/IP geen SMB of NetBIOS is. Is lastig vor de meeste Windows klikkers, maar tis nu eenmaal zo.

Ow ja en om nog ff terug te komen op die groeten van ruud. Ik vind dat niet erg. Ik vind het irritant dat mensen zonodig hun computer specs in hun signature moeten droppen om te laten zien hoeveel Gigahertzen en Gigabyten ze wel nie hebben...
Jah, met andere woorden kijk mij, mijn computer is beter als de jouwe, hahah wat ben ik stoer ;)

Verwijderd

Heb ik je goed geholpen ruud ? :)
Ik zie dat je via je linux bak online bent.
Pagina: 1