Misschien kan iemand hier mij op weg helpen. Op het moment ben ik bezig met afstuderen en voor mijn opdracht doe ik onderzoek naar "Mobile Security Risk Mitigation". Met de scope heb ik mobile devices beperkt tot mobiele telefoons (smartphones).
Nu heb ik in contact met vendoren van Mobile Threat Defense (MTD) oplossingen gevraagd om een prijs. Het gaat om 500 werknemers en een gelijk aantal devices. De vijf vendoren die ik heb meegenomen, komen uit het "MarketScape: Mobile Threat Management Security Software" rapport van IDC, namelijk:
- Check Point
- Lookout
- Symantec
- Wandera
- Zimperium
Twee van de vijf vendoren gaven me direct een prijs, namelijk:
- Check Point device licence (1 device): 48,00 USD a year
- Check Point user license (3 devices): 96,00 USD a year
- Wandera app only license (1 device): 54 USD a year
- Wandera gateway solution (1device): 108 USD a year
Heeft iemand hier ervaring met de andere drie vendoren? Zij hebben mij (zelfs na het bijwonen van een demo en meerdere skype for business calls) nog geen prijs geven. Er wordt dan gevraagd om een budget, of een bedrijfsbezoek dat pas 6 weken later gepland kan worden (wat dus niet haalbaar is i.v.m. de planning van mijn afstuderen).
Het is misschien wenselijk om toe te voegen dat het gaat om een stand-alone MTD solution zonder de toevoeging van een managementtool als MDM, EMM of UEM. Vooralsnog is er geen indicatie dat mobile devices op korte termijn gemanaged gaan worden (dit door een hoog aantal BYOD gebruik).
Wat ik graag wil weten is een richtprijs bij 500 devices voor ieder van de onderstaande producten:
- Lookout (Mobile Endpoint Security)
- Lookout (Phishing and Content Protection)
- Lookout (App Defense)
- Symantec (SEP Mobile)
- Zimperium (zIPS)
Iedere hulp is van harte welkom
!
Nu heb ik in contact met vendoren van Mobile Threat Defense (MTD) oplossingen gevraagd om een prijs. Het gaat om 500 werknemers en een gelijk aantal devices. De vijf vendoren die ik heb meegenomen, komen uit het "MarketScape: Mobile Threat Management Security Software" rapport van IDC, namelijk:
- Check Point
- Lookout
- Symantec
- Wandera
- Zimperium
Twee van de vijf vendoren gaven me direct een prijs, namelijk:
- Check Point device licence (1 device): 48,00 USD a year
- Check Point user license (3 devices): 96,00 USD a year
- Wandera app only license (1 device): 54 USD a year
- Wandera gateway solution (1device): 108 USD a year
Heeft iemand hier ervaring met de andere drie vendoren? Zij hebben mij (zelfs na het bijwonen van een demo en meerdere skype for business calls) nog geen prijs geven. Er wordt dan gevraagd om een budget, of een bedrijfsbezoek dat pas 6 weken later gepland kan worden (wat dus niet haalbaar is i.v.m. de planning van mijn afstuderen).
Het is misschien wenselijk om toe te voegen dat het gaat om een stand-alone MTD solution zonder de toevoeging van een managementtool als MDM, EMM of UEM. Vooralsnog is er geen indicatie dat mobile devices op korte termijn gemanaged gaan worden (dit door een hoog aantal BYOD gebruik).
Wat ik graag wil weten is een richtprijs bij 500 devices voor ieder van de onderstaande producten:
- Lookout (Mobile Endpoint Security)
- Lookout (Phishing and Content Protection)
- Lookout (App Defense)
- Symantec (SEP Mobile)
- Zimperium (zIPS)
Iedere hulp is van harte welkom