Hallo allemaal!
Ik zoek advies. Dit is mijn huidige systeem:
Naast het feit dat dit voor een groot deel antiek is
, heb ik nu ook continu BSOD's door fouten in mijn RAM. Het X58 platform is fantastisch en ik heb er jaren plezier van gehad, maar nu wordt het echt tijd voor een upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel voornamelijk games zoals League of Legends. Af en toe een SP game zoals Rise of the Tomb Raider of the Witcher. Daarnaast wil ik de pc ook gebruiken voor werk\hobby. Dan gaat het met name om CAD werk (zoals Solidworks met simulaites, Spaceclaim), electronica ontwerp in Altium Designer, embedded software ontwikkeling en voor de hobby gebruik ik nog wel eens Lightroom, Premiere Pro en After Effects.
De monitor die ik heb is een HP Omen X34, dus de resolutie is 3440x1440 op 100Hz GSync.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro is de richtprijs, echter is het erg flexibel. Het mag lager zijn, of hoger zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn MSI 1080 Armor, en de SSD mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een echt no compromise systeem bouwen, budget is breed en ik ben niet bang om te rekken. Ik heb, zoals te zien is aan mijn huidge invetaris, nauwlijks upgrades uitgevoerd, los van de GPU of opslag, en ik vind het niet erg om te overdrijven qua performance. Ik kon ook heel lang voort met mijn huidige systeem, dus of ik nu een heel sterk systeem nodig heb valt te betwisten, echter wil ik nu gewoon na 10 jaar weer een beest van een PC bouwen. Geen randapparatuur nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorkeur voor een Asus moederbord, echter als er een modederbord is met meer I/O dan vind ik dat altijd fijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een van de wensen is dat het systeem er ook wel knap uit mag zien, en dan bedoel ik rgb elementen, mooie heatsinks etc. Ik ben niet bang om daar iets meer voor te betalen. Ik wil gebruik maken van de Phanteks Shift X behuizing.
Ga je overklokken?
Als hier de mogelijkheid voor is, absoluut.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een 3tal systemen samengesteld, waarbij het verschil de processor is. Het basissysteem is als volgt:
De volgende CPU/Mobo combos had ik geselecteerd:
Eventueel wil ik later nog uitbreiden met een custom loop, wegens de thermals, en dat die niet geweldig zijn in de Shift X. Daarnaast lijkt het me gewoon leuk om te doen. Waar ik nog mee zit is of er genoeg fan / usb headers etc op het moederbord zitten om alles netjes aan te sturen.
Graag jullie advies en blik op de 3 systemen.
Ik zoek advies. Dit is mijn huidige systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 920 | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GA-EX58-UD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Antec Twelve Hundred | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 80,28 | € 80,28 |
2 | OCZ Platinum XTC 1600MHZ 3x2GB | -- | -- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 80,28 |
Naast het feit dat dit voor een groot deel antiek is

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel voornamelijk games zoals League of Legends. Af en toe een SP game zoals Rise of the Tomb Raider of the Witcher. Daarnaast wil ik de pc ook gebruiken voor werk\hobby. Dan gaat het met name om CAD werk (zoals Solidworks met simulaites, Spaceclaim), electronica ontwerp in Altium Designer, embedded software ontwikkeling en voor de hobby gebruik ik nog wel eens Lightroom, Premiere Pro en After Effects.
De monitor die ik heb is een HP Omen X34, dus de resolutie is 3440x1440 op 100Hz GSync.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro is de richtprijs, echter is het erg flexibel. Het mag lager zijn, of hoger zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn MSI 1080 Armor, en de SSD mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een echt no compromise systeem bouwen, budget is breed en ik ben niet bang om te rekken. Ik heb, zoals te zien is aan mijn huidge invetaris, nauwlijks upgrades uitgevoerd, los van de GPU of opslag, en ik vind het niet erg om te overdrijven qua performance. Ik kon ook heel lang voort met mijn huidige systeem, dus of ik nu een heel sterk systeem nodig heb valt te betwisten, echter wil ik nu gewoon na 10 jaar weer een beest van een PC bouwen. Geen randapparatuur nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorkeur voor een Asus moederbord, echter als er een modederbord is met meer I/O dan vind ik dat altijd fijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een van de wensen is dat het systeem er ook wel knap uit mag zien, en dan bedoel ik rgb elementen, mooie heatsinks etc. Ik ben niet bang om daar iets meer voor te betalen. Ik wil gebruik maken van de Phanteks Shift X behuizing.
Ga je overklokken?
Als hier de mogelijkheid voor is, absoluut.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een 3tal systemen samengesteld, waarbij het verschil de processor is. Het basissysteem is als volgt:
1 | Phanteks Enthoo Evolv Shift X | € 146,- | € 146,- |
1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 141,34 | € 141,34 |
1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-32GTZR | € 279,99 | € 279,99 |
1 | Corsair SF600 | € 109,- | € 109,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 676,33 |
De volgende CPU/Mobo combos had ik geselecteerd:
1 | Intel Core i9-9900K Boxed | € 591,69 | € 591,69 |
1 | Asus ROG Strix Z390-I Gaming | € 232,99 | € 232,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 824,68 |
1 | Intel Core i7-9700K Boxed | € 462,99 | € 462,99 |
1 | Asus ROG Strix Z390-I Gaming | € 232,99 | € 232,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 695,98 |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 325,49 | € 325,49 |
1 | Asus ROG Strix B450-I Gaming | € 154,54 | € 154,54 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 480,03 |
Eventueel wil ik later nog uitbreiden met een custom loop, wegens de thermals, en dat die niet geweldig zijn in de Shift X. Daarnaast lijkt het me gewoon leuk om te doen. Waar ik nog mee zit is of er genoeg fan / usb headers etc op het moederbord zitten om alles netjes aan te sturen.
Graag jullie advies en blik op de 3 systemen.