Welke laptop is goed genoeg voor mijn studie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 1142871

Topicstarter
Hallo Mary hier ik heb een vraagje,

Ik doe een Art en Design opleiding en ik ben van plan een nieuwe laptop te halen.
Eigenlijk wordt er een Macbook Pro van €1500 aangeraden, maar ik ben van plan de Macbook Air te halen met een i7 processor want die Macbook Pro's hebben toch een i5 processor.

Nou ben ik ook leraren gaan rondvragen en de een zegt dat de Air wel goed genoeg is en de ander zegt dat de Pro beter is.

Nu ga ik de laptop het meest gebruiken voor Adobe dus ik moet programma's gaan draaien als:
Photoshop, Illustrator, InDesign en Adobe Premiere.

En de videokaart moet 2gb zijn.

De Macbook Air lijkt mij een fijne laptop in mijn ogen beter dan de Pro en ik denk dat de Air langer meegaat.
Want de Air met i7 gaat mij maar €1000 euro kosten.

Dus mijn vraag:
De Macbook Air met i7 processor zou toch wel zulke zware programma's kunnen draaien ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 19:47

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als jij een Air koopt voor 1000 euro, is dat vrijwel zeker geen 2018 model enn dus behoorlijk verouderd. Kijk ook even naar de review van het 2018 model: video: Apple MacBook Air Review - Alle reden om een MacBook Pro te kopen

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Zorg dan zeker voor een 2de scherm, want photoshop op een 13' scherm is niet zo comfortabel als op een 22' scherm.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Topicstarter
Er is een Macbook Air 2017 versie

• koentjuh1987
  • Laatst online: 16:12
zou zelf geen air 2017 kopen.
Als we heel eerlijk zijn is dat model al enigszins out of date.

de nieuwe air komt in de buurt van een macbook pro maar ook tweakers adviseert eerder te gaan voor een pro. (zie eerder geplaatste review).

...

• Edmin
  • Laatst online: 08-07 19:47

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een versie uit 2017, maar als apparaat stevig verouderd. De Air heeft jaren geen liefde gehad van Apple en het 2017 model is een lichte upgrade van het model van de jaren ervoor. Het 2018 model is weer echt een nieuiwe versie, maar bijna net zo duur als een Pro. En door de dunnere behuizing zit er maar een 7W CPU in, due wel sneller is dan de oude 15W CPU, maar evenmin geschikt voor zwaardere applicaties. Ik verwcaht dat je de aankoop van een 2017 Air voor je opleiding al snel zult betreuren, wardoor je sneller dan je wil toch weer een andere laptop zult kopen.

Topicstarter
Dan ga ik wel een Macbook Pro 2015 halen wel tweedehands maar wat zijn de nadelen ervan?
En wat is een laadcycil
Pagina: 1