Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Allround computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Illuzionz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13-03 15:34
Graag wil ik wat advies inwinnen voor mijn keuze, mijn oude systeem heb ik verkocht aan een vriend en ben op zoek naar iets nieuws waar ik de aankomende periode (2-4 jaar) mee vooruit kan.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games, onder andere titels zoals: CSGO, Battlefield, Call of Duty, Fallout, & World of Warcraft.
Daarnaast wil ik de machine ook gebruiken om thuis te werken. Werk aan cloud based applicaties, lichte IDE's. Standaard office pakket + internet browsen met een meerdere browsers + 20+ tabbladen zijn geen uitzondering. Virtualisatie (I.E. Virtualbox).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem ga ik zelf in elkaar zetten en heb een indiicatie van 1500 wat ik eventueel met een goede onderbouwing wel wil oprekken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De componenten die ik al heb en niet ga aanschaffen zijn een muis (Steelseries Rival) en toetsenbord (Ducky One). Daarnaast ben ik nog op zoek naar een goede speakerset ter aanvulling, dat is niet in deze initiele aankoop meegenomen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien ik enkel een muis en toetsenbord heb momenteel, wordt het een compleet systeem + monitor wat ik ga aanschaffen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, ik heb hiervoor een AMD machine gehad en ik was daar zeer over te spreken, goede prijs/kwaliteit verhouding en dat is naar mijn idee nog steeds zo.
De andere componenten ben ik simpel in, ik wil een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het moederbord hoeft geen top-of-the-line model te zijn maar ik wil bijvoorbeeld wel een X470 chipset in verband met StoreMI waar ik mee wil experimenteren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet zo stil mogelijk zijn. In de toekomst wil ik mogelijk waterkoeling gaan gebruiken, de keuze van de kast heb ik rekening mee gehouden.
Ben erg te spreken over de Fractal Design kasten, simplistisch, goed gebouwd en erg stil.

Ga je overklokken?
Mogelijk, maar niet hardcore. Ik zou me er over 2 jaar wel aan willen wagen om wat extra power eruit te halen, zeker in combinatie met de waterkoeling die ik in gedachte heb. Dit is niet een doel ansich.

Wat verwacht je van ons?[i]
Heb ik een juiste afweging gemaakt voor het budget wat ik in gedachte heb? Wat voor keuzes zouden jullie maken en met welke beweegredenen? Zelf twijfel ik bijvoorbeeld nog over de keuze die ik maak voor het scherm.

In de toekomst (1 jaar max) wil ik zeker uitbreiden naar een dualscreen setup (widescreen is een no-go), 2 identieke schermen. Zelf hoor ik ontzettend positieve berichten in mijn omgeving over deze Dell monitor, maar is het ook een goed scherm om mee te gamen? 60 hz refreshrate is iets wat me niet heel veel zegt als leek op dat gebied, ik zie veel "game" schermen met 144 HZ bijvoorbeeld. Wat zouden jullie als alternatief zien? een 24-27 inch 1440 scherm met een hoog beeldkwaliteit, dunne bezel zodat het prima oogt in dualscreen setup.

De afweging voor een AMD 2700x heb ik ook gemaakt, het is mij op dit moment niet waard om de additionele 150+ euro te investeren voor de performance die ik terug krijg, of zien jullie dit anders?

Zouden jullie een 1060 serie pakken of de nieuwe 20xx serie? Wel dik 200+ euro meer, maar het is wel een tijd dat het systeem mee moet... ik twijfel hier erg over.

Voor de rest sta ik open voor feedback en tips! _/-\o_

Mijn configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI X470 Gaming Plus€ 127,05€ 127,05
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 315,-€ 315,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1Fractal Design Define C TG€ 84,91€ 84,91
1Dell UltraSharp U2518D Zwart€ 295,-€ 295,-
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 73,50€ 73,50
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 117,50€ 117,50
1Corsair RM550x (2018)€ 89,-€ 89,-
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 76,50€ 76,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.401,36

[Voor 33% gewijzigd door Illuzionz op 22-11-2018 09:24]

Alle reacties

• JDV808
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 15:27
zie dat je nu op een bedrag van 1400 zit. je kan de ryzen 5 2600 nog upgraden naar een i5 9600k dan kom je ongeveer rond de 1500 en die is net iets vlotter en blijft ook iets koeler. https://cpu.userbenchmark...D-Ryzen-5-2600/4031vs3955.
pricewatch: Asus TUF Z370-PLUS GAMING
product: Intel Core i5-9600K

en hij is indien gewenst ook nog zeer goed te overclocken :)

[Voor 6% gewijzigd door JDV808 op 22-11-2018 09:42]

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:19
JDV808 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:36:
zie dat je nu op een bedrag van 1400 zit. je kan de ryzen 5 2600 nog upgraden naar een i5 9600k dan kom je ongeveer rond de 1500 en die is net iets vlotter en blijft ook iets koeler. https://cpu.userbenchmark...D-Ryzen-5-2600/4031vs3955.
pricewatch: Asus TUF Z370-PLUS GAMING
product: Intel Core i5-9600K

en hij is indien gewenst ook nog zeer goed te overclocken :)
€130 meer betalen voor marginale perfromance winst "omdat het toch in het budget past" lijkt mij niet zo slim.

Dat er budget is betekend niet dat dat ook echt op moet.

• JDV808
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 15:27
19% vind ik zelf geen marginale winst maar een behoorlijke winst.
en een ingebouwde graphics chip is ook zeker een groot voordeel
mocht je videokaart ooit een keer problemen hebben heb je toch nog een workstation om mee te werken.

[Voor 56% gewijzigd door JDV808 op 22-11-2018 09:53]

• trixie24
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-05 21:23
1440P resolutie scherm met een 1060 is wat aan de krappe kant... Daarbij is een 60HZ scherm ook niet iets wat je koopt voor de komende jaren.

De PC die je nu hebt samengesteld past beter bij een 1080P scherm. Daarbij kun je dan een 24" 1080P scherm kopen met bijv. 144hz. Dat zal een betere game ervaring geven omdat het een stuk soepeler draait/oogt. CSGO op 60hz is niet meer van deze tijd... :) In de zwaardere games zul je met de 1060 kaart ook meer dan 60fps halen. Een 60hz scherm beperkt dus veel te veel.

(Ik ben 2 jaar geleden van een 1080p 60hz scherm naar een 1080p 144hz scherm gegaan mbt CSGO. Je wilt nooit meer iets anders!)

Voor 1080 gaming bijv: pricewatch: Acer Predator XB241H Rood, Zwart

Je kan wat "besparen" op je behuizing, moederbord en cpu koeler zonder er iets van te merken in de prestaties! Pas bij overclocken zul je voordeel hebben aan de koeler die je nu hebt geselecteerd... Eventueel kun je zelfs de koeler gebruiken die bij de CPU zit. Daar is niks mis mee namelijk!

Kast: pricewatch: Fractal Design Define C
Mobo: pricewatch: MSI B450 Tomahawk

Mocht je de CPU koeler gebruiken die bij je CPU zit bespaar je al 100 euro... Dat kun je besteden aan het scherm dat ik hierboven heb benoemd.

----------------------------------------------------------------------------------------

Wil je toch een 1440P resolutie dan zul je moeten kijken naar een 1070 of hoger. Tweedehands is een 1070 goed te krijgen! De vraag of je tweedehands wilt is aan jou. Daarbij een scherm met 75hz of hoger is wel gewenst. ICM met de besparing, een tweedehands 1070 zit je dan wel wat boven je budget.

Free-Sync monitor is ook een goede optie. Dan zul je echter moeten kijken naar een AMD kaart. G-Sync zal buiten je budget vallen!

[Voor 6% gewijzigd door trixie24 op 22-11-2018 10:19]

• agittunc
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09-04 18:37
JDV808 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:49:
19% vind ik zelf geen marginale winst maar een behoorlijke winst.
en een ingebouwde graphics chip is ook zeker een groot voordeel
mocht je videokaart ooit een keer problemen hebben heb je toch nog een workstation om mee te werken.
19% is kwa single core performance ja. en als we zo graag na prestaties willen kijken kan je beter na echte gebruikers ervaring vragen zoals veel reviews bij youtube zijn. Is al vaker aangegeven dat all round een ryzen 2600 beter is dan een core i5.

en als we nog dieper ingaan kan je nu een ryzen 1700 voor 170 euro verkrijgen. dat is een 8/16 core cpu die kwa allround value nu alles eruit trapt.

als je puur gaat gamen is een i5 prima ja. maar dat is niet was de TS wilt dus kunnen we dat niet aanraden.

PS : Core I5 is al aan de zwakke kant i.v.m 6 threads en dus zal je futureproof situaties al gelimiteerd zijn. 2-4 jaar wil je zeker wel 6/12 of 8/16 hebben.

• Illuzionz
agittunc schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:06:
[...]

19% is kwa single core performance ja. en als we zo graag na prestaties willen kijken kan je beter na echte gebruikers ervaring vragen zoals veel reviews bij youtube zijn. Is al vaker aangegeven dat all round een ryzen 2600 beter is dan een core i5.

en als we nog dieper ingaan kan je nu een ryzen 1700 voor 170 euro verkrijgen. dat is een 8/16 core cpu die kwa allround value nu alles eruit trapt.

als je puur gaat gamen is een i5 prima ja. maar dat is niet was de TS wilt dus kunnen we dat niet aanraden.

PS : Core I5 is al aan de zwakke kant i.v.m 6 threads en dus zal je futureproof situaties al gelimiteerd zijn. 2-4 jaar wil je zeker wel 6/12 of 8/16 hebben.
De Core i5 heb ik niet overwogen, juist om deze reden. Het is inderdaad geen futureproof situatie voor mij met maar 6 threads en de single core performancewinst van 19%. Ik heb het idee meer bang for buck te krijgen bij de Ryzen voor een allrounder.
trixie24 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:13:
1440P resolutie scherm met een 1060 is wat aan de krappe kant... Daarbij is een 60HZ scherm ook niet iets wat je koopt voor de komende jaren.

De PC die je nu hebt samengesteld past beter bij een 1080P scherm. Daarbij kun je dan een 24" 1080P scherm kopen met bijv. 144hz. Dat zal een betere game ervaring geven omdat het een stuk soepeler draait/oogt. CSGO op 60hz is niet meer van deze tijd... :) In de zwaardere games zul je met de 1060 kaart ook meer dan 60fps halen. Een 60hz scherm beperkt dus veel te veel.

(Ik ben 2 jaar geleden van een 1080p 60hz scherm naar een 1080p 144hz scherm gegaan mbt CSGO. Je wilt nooit meer iets anders!)

Voor 1080 gaming bijv: pricewatch: Acer Predator XB241H Rood, Zwart

Je kan wat "besparen" op je behuizing, moederbord en cpu koeler zonder er iets van te merken in de prestaties! Pas bij overclocken zul je voordeel hebben aan de koeler die je nu hebt geselecteerd... Eventueel kun je zelfs de koeler gebruiken die bij de CPU zit. Daar is niks mis mee namelijk!

Kast: pricewatch: Fractal Design Define C
Mobo: pricewatch: MSI B450 Tomahawk

Mocht je de CPU koeler gebruiken die bij je CPU zit bespaar je al 100 euro... Dat kun je besteden aan het scherm dat ik hierboven heb benoemd.

----------------------------------------------------------------------------------------

Wil je toch een 1440P resolutie dan zul je moeten kijken naar een 1070 of hoger. Tweedehands is een 1070 goed te krijgen! De vraag of je tweedehands wilt is aan jou. Daarbij een scherm met 75hz of hoger is wel gewenst. ICM met de besparing, een tweedehands 1070 zit je dan wel wat boven je budget.

Free-Sync monitor is ook een goede optie. Dan zul je echter moeten kijken naar een AMD kaart. G-Sync zal buiten je budget vallen!
Goede punten. Het is wel mijn gedachte om een 1440P scherm te nemen. Het is niet zo dat ik de verwachting heb dat ik alles op ultra kan gaan draaien maar soepel moet het zeker wel gaan en ik vind het een betere resolutie ook in het operating system

Voor wat betreft de refreshrate en het scherm, daar ga ik mij op inlezen, dit is onbekend terrein.Zelf heb ik hiervoor een LG IPS227l-BN gehad.

De tweedehands optie sluit ik zeker niet uit, echter, ik wil mijn systeem wel in gebruik nemen als ik het heb, niet wachten tot een tweedehands mogelijkheid zich voordoet.

Als mijn wensen onrealistisch zijn met het budget ben ik zeker bereid het te verhogen, zo ben ik nu tot tot de conclusie gekomen dat de combinatie van een 1060 met een 1440p resolutie niet heel soepel gaat werken.

• Illuzionz
Ik heb mij wat meer verdiept in de materie en heb de volgende update in het systeem aangebracht:

Het scherm heb ik gewijzigd naar een 27 inch curved van Samsung met 144 Hz refreshrate.
https://tweakers.net/pric...g-lc27jg50qqu-zilver.html

Heb nog wel mijn twijfels over de responsetijd, ik lees dat mensen ghosting ervaren, is dit erg?

Daarnaast heb ik een MSI GeForce 1070TI tweedehands via Tweakers gekocht
https://tweakers.net/pric...tx-1070-ti-gaming-8g.html

Het systeem zelf is identiek gebleven. De feedback die ik gekregen heb deed mij niet van mening veranderen.

Zouden jullie deze combinatie adviseren van computer + monitor? Of zal ik specifiek hiervoor een topic moeten openen in de daarvoor bestemde categorie.

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 20:35
Illuzionz schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:09:
Ik heb mij wat meer verdiept in de materie en heb de volgende update in het systeem aangebracht:

Het scherm heb ik gewijzigd naar een 27 inch curved van Samsung met 144 Hz refreshrate.
https://tweakers.net/pric...g-lc27jg50qqu-zilver.html

Heb nog wel mijn twijfels over de responsetijd, ik lees dat mensen ghosting ervaren, is dit erg?

Daarnaast heb ik een MSI GeForce 1070TI tweedehands via Tweakers gekocht
https://tweakers.net/pric...tx-1070-ti-gaming-8g.html

Het systeem zelf is identiek gebleven. De feedback die ik gekregen heb deed mij niet van mening veranderen.

Zouden jullie deze combinatie adviseren van computer + monitor? Of zal ik specifiek hiervoor een topic moeten openen in de daarvoor bestemde categorie.
Lijkt mij helemaal prima :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True