Tekeningen ophangen op school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
De school waar onze dochters school lopen gaat door in een gebouw van 2 jaar oud.
In het begin was er het goede voornemen om de muren niet tot gaatjeskaas te herleiden en niet overal plakband te gebruiken.
Dat heeft enkele maanden gewerkt, maar ondertussen zijn ze weer in hun oude gewoonte hervallen. :|

Ik stelde eerst voor om plafondrails te hangen omdat dit veelzijdig zijn, maar ze zijn nogal duur en ook niet ideaal voor gewoon papieren. Vandaar dat ze dat niet echt zien zitten.

Samen met andere ouders kunnen we wel wat handige handen bij elkaar krijgen, dus is het idee nu om zelf iets flexibel in elkaar te knutselen.
Alleen ontbreekt het ons aan ideeën. Wie oh wie komt hier af met een geniaal idee? _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:17

kraats

Ik rol

Magneetverf?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat is er mis mee het aloud prikbord idee/materiaal?

Desnoods maak je smalle strippen hiervan in een aluminium frame, zodat ze naar hartelust punaises kunnen prikken in dat zachte materiaal.

Heb vroeger zelf Bulletin Board van Forbo Krommenie hiervoor gebruikt. Werkt prima.

En, als je goed zoekt, kun je vaak ergens een restpartij van een dit materiaal vinden. (marktplaats of vragen bij interieurzaken). Standaard zit het op 122cm of 183cm brede rollen van 28m.

[ Voor 34% gewijzigd door ehtweak op 22-11-2018 09:27 ]

Mooie Plaatjes   

• cadsite
Op zich zou dat kunnen, maar het gaat over in totaal (om te beginnen) zo'n 8 meter.
Dit is al 3m:
https://photos.app.goo.gl/FV5CLzzr65mgcb8LA
Ook zit je dan met punaises/prikkers. Daar ben ik niet zo'n fan van. De kinderen lopen er heel vaak op kousenvoeten rond en punaises willen er al eens uit vallen.

Hetgeen ik zelf al vond is dit:
http://www.babyrabies.com...ard-art-display-tutorial/
Vind ik wel mooi en dat zouden we eventueel zelfs eens samen met de kinderen kunnen maken.
Multiplex stroken kan ik van mijn werk mee nemen, dat hebben we hier met hopen liggen, dus dat kost al niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 05:24
Wikipedia: Blu Tack

Gebruiken ze op school bij onze kinderen voor tekeningen. Geen gaatjes en makkelijk spoorloos te verwijderen. Ook thuis is dit inmiddels een staple geworden :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:08
Horizontaal enkele stroken dun metaal ophangen, en dan met magneetjes.
Ziet er netjes uit, en laat nadien geen sporen na.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• cadsite
Leuk idee inderdaad
De metaalafdeling snijdt hier stroken uit platen en vaak hebben we stroken over van zo'n 10cm op plaatlengte.
Dan gewoon ontvetten, een paar gaatjes boren en spuiten.
Zal dat ook eens voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Koop het gewoon, en schenk het aan de school.

Als de school al niet eens meer geld geeft voor leerkrachten, dan is daar ook geen budget voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
De school heeft geld, maar dat is er omdat ouders maandelijks een vrijwillige bijdrage leveren, jaarlijks een zeer goed draaiend festival organiseren en de winst afstaan aan de school en ouders kosteloos helpen bij klussen, vervoer,...
Daar ga ik allemaal met plezier in mee, maar het moet ergens stoppen.
Dat extra geld gaat naar extra leerkrachten en leermiddelen, dus daar is budget voor.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Touw spannen en wasknijpers. Wasknijpers zijn goedkoper te vervangen dan magneetjes. En als je magneetjes neemt dan groot genoeg vanwege inslikken.

Tijdens het knutselen kunnen ze meteen hun eigen wasknijper versieren :)

[ Voor 20% gewijzigd door Zarathustra op 22-11-2018 09:53 ]

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 17:09
cadsite schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:47:
Leuk idee inderdaad
De metaalafdeling snijdt hier stroken uit platen en vaak hebben we stroken over van zo'n 10cm op plaatlengte.
Dan gewoon ontvetten, een paar gaatjes boren en spuiten.
Zal dat ook eens voorstellen.
in geval van RVS...check.
RVS uit de AISI 300 reeks doet niks, AISI 400 reeks wel.. simpele test.. pak es zo'n magneetje en hang het er tegenaan....
Voordat je gaat ontvetten, spuiten, boren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 22:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of zo'n rail die ze ook in horecakeukens gebruiken om de bonnetjes in te steken waar de keuken mee bezig is. Maar geen idee hoe dat spul heet en of dat goedkoper is dan zelf knutselen met metaalstrips en magneten. Voordeel is wel dat je geen magneten hebt die kwijtraken etc. Nadeel is dat het wellicht iets minder flexibel is in het soort dingen dat je er mee op kan hangen, maar voor tekeningen op normaal papier moet dat prima werken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• cadsite
RVS bewerken we hier niet. Enkel staal en héél soms alu, dus dat zal geen probleem zijn.
Vrienden van ons hebben dat gebruikt. Ik vind dat heel duur voor een zeer matige trekkracht. 't Is ook niet voor thuis. Als een bende hooligans leerlingen passeert geeft dat toch redelijk wat luchtverplaatsing.
Orion84 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:43:
Of zo'n rail die ze ook in horecakeukens gebruiken om de bonnetjes in te steken waar de keuken mee bezig is.
Dat was ik ook tegengekomen. Heel mooi en handig, maar toch ook behoorlijk prijzig.
Zal het wel mee opnemen in mijn overzichtje.

[ Voor 93% gewijzigd door cadsite op 22-11-2018 10:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:59
Vurenhout latten gronden en verven. Papier klemmen op vastschroeven en klaar.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/142712/files/193277444/maul-set-10-papierklem-maul-economy-100mm-capacite.jpg

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:31

vhal

ಠ_ಠ

Twee magneethaken, een stuk touw spannen van de ene kant naar de andere kant van het lokaal en een boel wasknijpers/paperclips om alle tekeningen op te hangen. Voor hooguit een tientje ben je klaar.

Strava

• kuiken
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:35
Is zulke kneedgum zoals pritt buddies geen idee? Je krijgt er geen gaatjes van, gemakkelijk van de muur te halen en blijft goed hangen.

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:34
washi tape gebruiken? in plaats van duct :p

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 15:13
Een stuk platstaal 20x3mm kost weinig per meter. Als je dat laat passiveren of verzinken ziet het er ook nog een beetje uit. Dat kost een paar tientjes.
Paar sterke magneetjes erbij, en je hebt toch vrij goedkoop een ophangstrip?

• cadsite
jeroen3 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:32:
Een stuk platstaal 20x3mm kost weinig per meter. Als je dat laat passiveren of verzinken ziet het er ook nog een beetje uit. Dat kost een paar tientjes.
Paar sterke magneetjes erbij, en je hebt toch vrij goedkoop een ophangstrip?
Wij hebben hier een metaal atelier zoals ik hierboven al geantwoord had. :p
Als ze hier staalplaten snijden hebben we vaak stroken over, dus dat kan inderdaad, zelfs gratis.

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb dit systeem wel eens zien hangen, ziet er wel netjes uit. Kunt dan tekeningen bovenop zetten en onderin klemmen, misschien zelf ook nog wel te maken;

https://www.stas.nl/stas-papergrip.html

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 09:22
Zelf heb ik in de slaapkamer van mijn stiefdochter een stuk muur beschilderd met magneetverf en daar overheen geverfd met schoolbordverf. Dan krijg je dus een stuk muur waar je met krijt op kunt schrijven/ tekenen én waarop je met magneetjes dingen op kunt plakken.
Het werkt geweldig!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:45:
Horizontaal enkele stroken dun metaal ophangen, en dan met magneetjes.
Ziet er netjes uit, en laat nadien geen sporen na.
Die magneetjes ben je binnen een dag allemaal kwijt! En die extra sterke magneetjes zijn zelfs nog erg gevaarlijk voor kinderen (twee inslikken en die vinden elkaar dan ergens halverwege de darmen bijvoorbeeld).

[ Voor 8% gewijzigd door BounceMeister op 22-11-2018 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij het KDV van onze zoon hebben ze gewoon een paar touwtjes gespannen en hangen ze alles op met wasknijpers. Is 2 schroefgaten per touw, touwtje en wasknijpers kosten bijna niks.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:08
BounceMeister schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:32:
[...]

Die magneetjes ben je binnen een dag allemaal kwijt! En die extra sterke magneetjes zijn zelfs nog erg gevaarlijk voor kinderen (twee inslikken en die vinden elkaar dan ergens halverwege de darmen bijvoorbeeld).
Als je die tekeningen een beetje hoger op hangt, dan kunnen die dreumessen er niet bij.

De truc is om er voor te zorgen dat alle magneetjes in gebruik zijn, en dat er geen overtollige magneetjes hangen, dan worden ze ook niet gejat, anders vallen de tekeningen.

Heel raar, maar losse magneetjes die er gewoon op hangen verdwijnen, maar niet als ze een tekening vast houden (eigen ervaring).

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:40
Tommie12 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:12:
[...]

Als je die tekeningen een beetje hoger op hangt, dan kunnen die dreumessen er niet bij.

De truc is om er voor te zorgen dat alle magneetjes in gebruik zijn, en dat er geen overtollige magneetjes hangen, dan worden ze ook niet gejat, anders vallen de tekeningen.

Heel raar, maar losse magneetjes die er gewoon op hangen verdwijnen, maar niet als ze een tekening vast houden (eigen ervaring).
Die verdwijnen op dezelfde manier als 1 sok van een paar, doppen van stiften, puzzelstukjes van puzzels, speelgoedmuntjes voor de kassa en accessoires van poppen.

Maar wat is er mis met een touwtje en wasknijpers, zoals ze vroegâh deden? Zoals iemand voor mij al zei, dan kunnen ze ook nog de knijpers versieren. En als ze dat niet hip vinden, zeg je maar dat het beter is voor het milieu dan al dat plakband.

[ Voor 5% gewijzigd door Xyphoid op 22-11-2018 14:28 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:31

Bob Popcorn

Plop!

Zoek even op een bonnenrail, dit gebruiken ze in de horeca vaak. Toen ik nog bij een zéér groot landelijk magazine werkte hebben we dit ook geintroduceerd om elke editie "uit te hangen" voordat 'ie naar print ging :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Zo'n horecarail is een soort C/U-profiel met knikkers erin. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:31

Bob Popcorn

Plop!

Señor Sjon schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:38:
Zo'n horecarail is een soort C/U-profiel met knikkers erin. ;)
En de nachtwacht is een stuk papier met verf er op. Je punt? :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

• cadsite
Ik vind dat niet mooi zo'n wasdraad. :p

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Bob Popcorn schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:39:
[...]

En de nachtwacht is een stuk papier met verf er op. Je punt? :p
De TS heeft een eigen metaalafdeling, die kan dit ook zelf maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:40
Señor Sjon schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:40:
[...]

De TS heeft een eigen metaalafdeling, die kan dit ook zelf maken.
Ff railtje buigen. Zak knikkers er in (hebben ze vast wel liggen op school :P). Doppies er op. En gaan met die banaan.
Wel goed idee. Tekeningen kreukelen niet, makkelijk er op en af te halen en geen los slingerende magneten.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Zarathustra
Tommie12 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:12:
[...]
Kunnen ze ook hun eigen tekening niet ophangen en hem niet zien :P
cadsite schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:39:
Ik vind dat niet mooi zo'n wasdraad. :p
Beetje creatief denken: geen waslijn maar vrolijk gekleurd draad (surfshop ofzo) en niet strak één lijn maar maak een figuur, gofljes ofzo, of een smiley. Of groen touw met hier en daar een plastic blaadje en zo'n monchichi aapje voor een jungle thema.

[ Voor 42% gewijzigd door Zarathustra op 22-11-2018 14:54 ]

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 10:48

PinusRigida

I put the p in pool.

Wij hebben in onze vorige woning magneetverf in de keuken gehad en alhoewel heel handig heeft het toch enkele nadelen.

Na verloop van tijd heb je sowieso strepen van magneten die worden verschoven, al-dan-niet met nog een papier ertussen en het belangrijkste vond ik: na maar liefst 8 lagen magneetverf te gebruiken was het nog steeds nodig om krachtige neodymium magneten te gebruiken van zodra we meer dan één papiertje tegelijk wouden onder dezelfde magneet hangen. Ik vond het magnetisme van die magneetverf wat teleurstellend eerlijk gezegd.

Maar kijk: ik spreek nu ook al van een goeie 10 jaar geleden dus met wat geluk bestaat er ondertussen betere magneetverf.

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 22-11-2018 15:22 ]

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-05 23:51
Misschien gewoon touw met van die kleine wasknijpertjes? Kun je zo overal kopen op de kerstafdeling. Ziet er in mijn mening iets passender uit voor een school dan koude metalen balken met magneten :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zarathustra
Een tekeningen-kapstok! Plank met kleine haakjes, kinderen maken met een perforator een gaatje in hun kunstwerk en hangen hem op. Variant op de papierklemmen hierboven: teken er twee oogjes boven en het is een bekje. Je hebt ook papierhouders met een stalen kogeltje er in, die plak je op de muur. In plaats van waslijn kerstboomverlichting waar de tekeningen met knijpers aan gehangen worden.

Afbeeldingslocatie: https://scstylecaster.files.wordpress.com/2018/07/screen-shot-2018-07-30-at-6-36-07-pm.png?w=830

Afbeeldingslocatie: https://scstylecaster.files.wordpress.com/2014/11/x315.jpg?w=1420

Afbeeldingslocatie: https://scstylecaster.files.wordpress.com/2018/07/bedroom-ideas-fairy-light-inspiration-wall-polaroid-photos.jpg?w=830

Magneten (grote) kun je, per 100, voor iets meer dan een euro per stuk krijgen. Met kleuren opdruk - leuk met het logo van de school.

Een andere optie waar ik aan zat te denken was kurk (schuiven in u-profiel zodat het vervangen kan worden als het versleten is) Dat is wellicht zacht genoeg om zelfs met een sate-prikker in te prikken.

(wellicht niet allemaal even haalbaar, weet ik. laat wel zien dat een waslijn niet lelijk hoeft te zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door Zarathustra op 22-11-2018 16:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 11:32
Wij hebben een Ikea Digintet staalkabel met knijpers opgehangen.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/2b/ab/7b/2bab7bef971f4435e359c32062ca96f3.jpg
Random foto van internet.

Met 10 euro voor 3 meter voor 12 tekeningen best betaalbaar. Ik heb deze op verschillende scholen ook in de gang gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Anoniem: 221425 Staalkabels is idd mooier dan die waslijntjes. Hebben ze bij ons op KDV hangen, zijn de spankabels van het ikea gordijnsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:46
willemjoosten schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:51:
Touw spannen en wasknijpers. Wasknijpers zijn goedkoper te vervangen dan magneetjes. En als je magneetjes neemt dan groot genoeg vanwege inslikken.

Tijdens het knutselen kunnen ze meteen hun eigen wasknijper versieren :)
Volgens mij is dit hoe wij het 30 jaar geleden deden. Simpel maar zeer effectief.
Pagina: 1