Vraag

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 16:22
Ik zoek een?
Ik zoek voor m'n broertje een nieuwe videokaart, waarmee hij op een stabiele 60 FPS de wat nieuwere games (COD BO4 op het moment) op 1080p

Wat is je budget?
Budget is 300 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Onderstaand is de huidige setup van m'n broertje z'n pc. Hij moet COD BO4 nu op de laagste settings spelen en dan heeft hij nog steeds last van frame tearing en een onstabiele FPS, ook is 2GB VRAM niet voldoende om de game op low te spelen, want z'n VRAM zit tot de nok toe vol :+

Ik zat zelf te kijken tussen de "nieuw" uitgekomen AMD RX 580 en Nvidia 1060, maar kan niet goed inschatten welke van de twee sneller is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 228,17€ 228,17
1MSI H97 GAMING 3€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
2WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD20EARX, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 121,05€ 121,05
1Samsung 850 Pro 256GB€ 125,68€ 125,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 474,90

Alle reacties

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:59
Op welke setting speelt hij en welk monitor heeft hij (eventueel free of g-sync)? Misschien is het handig dat je MSI afterburner aanzet tijdens het gamen, zodat je weet waar precies de bottleneck ligt. Verder kan je wellicht kijken naar de RX 590, is iets van 10% sneller dan de RX 580.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 08:31
De Nvidia GTX 1060 6GB versies zijn een zeer goede vervanging voor je GTX 770. Dat ga je zeker merken.
En nu Nvidia er vanaf wil ivm de nieuwe 20xx serie, zullen die ook wel in prijzen misschien gaan dalen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• pcgeek1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-04 01:09
Indien voorkeur AMD -> RX 580 boven RX 590, prestaties winst is weinig t.o.v. RX 580. RX 590 verbruik meer stroom wat ook resulteert in meer warmte. En de prijzen van de RX 580 zijn erg gezakt.

Indien voorkeur NVIDIA -> GTX 1060 is meer dan snel genoeg voor 1080P

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:39
Hou zeker Pricewatch even in de gaten vanaf morgen en het komende weekend. Met de Black Friday deals moet je wel een mooie RX580 - 8GB kunnen scoren voor 200 - 220 EUR.

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 16:22
kyrillajax schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:42:
Op welke setting speelt hij en welk monitor heeft hij (eventueel free of g-sync)? Misschien is het handig dat je MSI afterburner aanzet tijdens het gamen, zodat je weet waar precies de bottleneck ligt. Verder kan je wellicht kijken naar de RX 590, is iets van 10% sneller dan de RX 580.
Hij heeft een vrij goedkoop BenQ 1080p monitor zonder free/g-sync.

Ik had inderdaad gekeken met een fps tool en zag ook in de opties dat het VRAM van de videokaart maximaal gebruikt werd tijdens het gamen. Dus zelfs op low, probeerde de game al meer VRAM te gebruiken, dan z'n huidige videokaart heeft. Dus de videokaart is zeker de bottleneck in dit geval.
2.DIE.4 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:29:
Hou zeker Pricewatch even in de gaten vanaf morgen en het komende weekend. Met de Black Friday deals moet je wel een mooie RX580 - 8GB kunnen scoren voor 200 - 220 EUR.
Dat was zeker ook mijn plan, vandaar dat ik nu de vraag heb gesteld 8)

[Voor 19% gewijzigd door Jveer op 22-11-2018 20:11]

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:59
Jveer schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:10:
[...]

Hij heeft een vrij goedkoop BenQ 1080p monitor zonder free/g-sync.

Ik had inderdaad gekeken met een fps tool en zag ook in de opties dat het VRAM van de videokaart maximaal gebruikt werd tijdens het gamen. Dus zelfs op low, probeerde de game al meer VRAM te gebruiken, dan z'n huidige videokaart heeft. Dus de videokaart is zeker de bottleneck in dit geval.

[...]

Dat was zeker ook mijn plan, vandaar dat ik nu de vraag heb gesteld 8)
Dan maakt het inderdaad niet meer uit welke kaart je wilt kopen, of het nou AMD of Nvidia is maakt niet uit. Dan zou ik als ik jou was naar price/performance gaan kijken welke het beste uit komt. Misschien kan je kijken naar eventueel een tweedehands gtx 1070?

• 2.DIE.4
Een mooie deal op een snel geclockte RX580 - 8GB: https://www.amazon.fr/gp/...ff43968e0e83f2976a6dde442

--> € 219 op moment van posten.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:01
2.DIE.4 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:37:
Een mooie deal op een snel geclockte RX580 - 8GB: https://www.amazon.fr/gp/...ff43968e0e83f2976a6dde442

--> € 219 op moment van posten.
Franse Amazon? (Volgens mij levert die niet in NL?)

Of is de TS Belgisch ofzo? of leeft de TS in frankrijk?

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

• 2.DIE.4
Levert Amazon niet in NL?

Ik ben zelf woonachtig in België en laat heel regelmatig pakketjes van Amazon.fr leveren thuis ...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee