Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onbeperkt internet t-mobile icm vakantiehuis frankrijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• dutch-guy
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17-04 08:55
Mijn vraag

Afgelopen jaar hebben mijn ouders een vakantie huis in FR gekocht. Het is een buitengebied waar enkel een telefoon lijn loopt die niet genoeg bandbreedte bied voor wat dan ook. Sinds kort is er ook 4g dekking (zei het via 1 mast maar alsnog het was voor mij voldoende om netflix ed te kunnen streamen dus prima)

Om het huis netwerk daar aan te sluiten op de buitenwereld heb ik gekozen voor 4g. Maar nu zit ik al een tijdje te tobben over een abonnement dat toereikend is. In eerste instantie was ik aan het kijken naar abo in FR, maarja het totale aantal gb per maand valt beetje tegen zeker als je met meerdere mensen verbruikt. En het is weer een extra abo wat je maar beperkt gebruikt.

Toen realiseerde ik mij vanochtend dat ze daar hooguit 3 maanden in het jaar verblijven. (In variabele samenstelling)
Dus toen vroeg ik mij af zou het onbeperkt abo van tmobile niet afdoende zijn om al dit verbruik te dekken.

Dan zou ik het mobiel abo van mijn ouders hier in NL upgraden naar tmobile onbeperkt + extra simkaart en dan stop ik die simkaart permanent in de 4g modem daar in FR.

Mijn vraag:
Tegenwoordig zitten er allemaal regels aan het gebruik van onbeperkt databundels binnen EU. Maar voor mij is niet helemaal duidelijk of mijn usecase nou binnen de regels valt die tmobile voor zijn obpekert bundel heeft opgesteld zonder dat er toren hoge extra kosten bijkomen.

Dus even opsommend de aannames die ik heb gedaan:
- verblijf in FR van ongeveer 3 maanden per jaar (niet aan een gesloten)
- variabel datavebruik (afhankelijk van verblijf, aantal mensen en het weer) ongeveer 20g per week per persoon.

Update nav opmerking orf:

Op site van simonly.nl vond ik dit over onbeperkt abo tmobile:
Limieten onbeperkt internet in buitenland
Bij T-Mobile kun je de eerste zestig dagen in het buitenland eindeloos internetten. Daarna krijg je een limiet van 10 GB per maand.

Update na aanleiding van zoeken andere bronnen tmobile onbeperkt abo.
De opmerking van Orf klopt voor het huidige onbeperkt abo wat tmobile aanbied.
De 10G die tmobile bied is te weinig, dus ik zal de vraag breder moeten trekken.

Iemand een oplossing ?

dutch-guy wijzigde deze reactie 22-11-2018 09:20 (16%)

Alle reacties

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:29
Volgens mij krijg je bij een onbeperkt abonnement 10gb data in EU.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:38

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Heb je T-Mobile hier al eens over gevraagd?
Mogelijk is https://www.consuwijzer.n...u-land-moet-ik-bijbetalen ook interessant.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-04 22:08
Er is eerlijk gezegd geen 1 provider die echt onbeperkt bied in Nederland voor de EU op dit moment. Robin Mobile komt er het dichts in de buurt, maar dat zal ik je afraden want per dag heb je 1gb 4G snelheid en voor de rest 3G voor heel de dag (speciaal om zulke dingen die jij wil tegen te houden).

Voor de rest blijft alleen KPN over, haar grootste bundels van 50gb en 100gb (icm KPN thuis) kun je in heel de EU verbruiken, voor de rest ga je bij elke provider een FUP krijgen van ongeveer 10gb op dit moment.

Bij KPN wordt je nog trouwens na je bundel afgeknepen naar 64 kbit/s.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 22-11-2018 10:42 (6%)

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09:37
Dat gaat hem helaas niet worden. Ik heb nog wel een T-Mobile Onbeperkt EU abonnement van de eerste lichting, en met dat abonnement heb je 60 dagen onbeperkt EU per jaar, daarna val je ook terug op 10GB per maand. Dat abonnement hebben ze er nu uit gedaan en ze hebben mij proberen uit te kopen, waar ik natuurlijk niet op in ging. :)

• watercoolertje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-04 17:06

watercoolertje

Ondertitel

Echter wordt dat abonnement dan door zijn ouders elke dag in NL gebruikt, waardoor het weer grijs gebied is (telt het dan als roamingdag of niet), denk dat de vraag gewoon te specifiek is en hij zoals jij ook aangeeft het beter bij een telco zelf kan vragen.

16 x 300Wp = 4800Wp @Zuid

• The Lord
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 18-04 16:14
Beste oplossing is een los 4G SIM-only internet abonnement in Frankrijk. Ik zag zo snel €43,- per maand voor 60GB.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 16-04 20:23
Zolang je een langdurige band met NL hebt en niet langer dan 3 Mnd achtereenvolgens in het buitenland bent kun je gewoon je abo daar gebruiken, voor zover ik weet.

Wel moet je uitkijken met een reguliere sim in een 4G-modem, indien dat geen device is waar je mee kan bellen zul je een data-only sim met een 097 nummer moeten gebruiken. Geen idee of andere landen ook enige beperkingen hebben daarop, maar indien je een Nederlands nummer gebruikt; let erop :).

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-04 16:36

rens-br

Moderator Mobile & IN
@dutch-guy even losstaand van het buitenland verhaal. Een NL simkaart met een 06 nummer mag niet gebruikt worden in een router/modem van de ACM vanwege het tekort aan 06 nummers. Doe je dit toch heeft T-mobile het recht om je af te sluiten.

Zie ook: nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router... (gaat over Tele2, maar geldt gewoon voor alle providers)

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Red Together, 160gb, €50 en 2 simkaarten. Moeten ze in Nederland wel Ziggo afsluiten.

Kleine lettertjes;
Wat is redelijk verbruik in de EU?
We spreken over redelijk verbruik wanneer je je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in de EU *. We kijken hierbij naar een periode van vier maanden. Heb je dus in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in het buitenland? Dan kun je je abonnement gewoon blijven gebruiken in de EU.

Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op. Je krijgt een sms waarin we je op de hoogte stellen van je verbruik in het buitenland. Je krijgt dan twee weken de tijd om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen.

Kun je niet aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland en pas je je internetverbruik niet aan? Dan brengen we een toeslag in rekening. Hieronder vind je de bedragen.
Edit: Nog meer kleine lettertjes, jammer.
Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.

Deveon wijzigde deze reactie 22-11-2018 18:30 (7%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True