Toon posts:

Advies Geheugen/PSU voor een development build (geen gaming)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jinshang
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-07-2022
Ik zoek een?
Geheugen en voeding om mijn build compleet te maken.
Bij het geheugen twijfel ik tussen hoeveelheid (16 of 32 gb) en snelheid.
Voor de voeding weet ik niet precies hoeveel er nodig is als ik de CPU ga overklokken (zie lijstje).

Wat is je budget?
Rond de 350 euro, minder is beter :P

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige systeem die ik al heb gekocht en zelf ga bouwen (de prijzen zijn aangepast naar hoeveel ik ervoor heb betaald, videokaart en case zijn tweedehands van mede tweakers overgenomen):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-9900K Tray€ 558,45€ 558,45
1Gigabyte Z390 Aorus Pro€ 196,45€ 196,45
1Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 8G MI€ 155,95€ 155,95
1NZXT S340 Elite Wit€ 61,95€ 61,95
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 111,60€ 111,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.084,40

Ikzelf zit te denken aan 700 watt om zeker van te zijn dat ik genoeg vermogen heb omdat ik heb gelezen dat de 9900k veel vermogen vraagt bij overklokken (250-350W). Zit ik hier goed en heeft er iemand suggesties hiervoor en welke merken moet ik naar kijken (lees veel aanbevelingen van Corsair en BitFenix)?

Voor het geheugen zit ik met het volgende.
Ik ontwikkel veel op mijn Macbook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015, 2,7GHz i5 met 8 GB ddr3 geheugen) en heb dan veel programma's open staan. Als ik naar het verbruik kijk, zie ik dat mijn CPU vaak op 100% staat en mijn geheugen op 7,9 gb memory used staat en hierbij is alles traag en zit ik vaak te wachten totdat alles gereed is.
Ik kwam erachter dat mijn docker containers (6,5gb) en 2 VM's (elk 2gb) de grote boosdoeners zijn.
Ik kan ze niet allemaal draaien en ben dus vaak tussen de containers en de vm's aan het switchen.
16 GB zal ik met mijn huidige verbruik er snel dicht tegenaan lopen als ik alles draai die ik nodig heb, maar kan er nog wel mee spelen zoals ik het nu al doe.

Op dit moment twijfel ik tussen hoeveelheid en snelheid. Is 32gb gewoon altijd beter ongeacht de 16gb met hogere snelheid?
Daarbij komt er ook nog eens bij dat het kindje in mij RGB wilt en dat maakt het ook nog eens duurder :P
Dank voor het lezen en hoor graag jullie advies.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee