Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Weinig netwerkadapters met Bluetooth 5.0

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zomaar iemand
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Waarom wordt bluetooth 5.0 nog zo weinig gebruikt?
Het is al sinds 2016 op de markt. Maar op tweakers staan bijvoorbeeld maar 2 netwerkkaarten waarvan 1 niet leverbaar is.
Versie 4.2. en 4.0 zijn wel breder te verkrijgen.

Ik vraag dit omdat ik in mijn huidige pc ook een kaart wil zetten en vraag me af of er misschien iets mis is met versie 5.0
Ik weet dat het allemaal backward compatible is, dus verwacht ik dat een 5.0 kaart geen problemen zal opleveren, maar toch liever wat advies van jullie.

categorie: Netwerkadapters

Alle reacties

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
gokje omdat in 5.0 alleen het Low Energy deel anders is dan in 4.x?

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• Zomaar iemand
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Mensen gooien hun telefoon al weg omdat er een hoekje anders is in de nieuwe versie.

Maar als dat inderdaad het enige is dan is het inderdaad niet heel spannend, vooral niet op een pc.

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:44

Ravefiend

Carpe diem!

Heeft er mijn inziens ook wat mee te maken dat grote spelers zoals Intel de 4.x nog niet hebben laten vallen.

https://www.intel.com/con...ss/wireless-products.html

Als je kijkt naar bv. laptops in de pricewatch:
  • Bluetooth (versie onbekend): 158
  • Bluetooth 4.0: 893
  • Bluetooth 4.1: 788
  • Bluetooth 4.2: 1.211
  • Bluetooth 5.0: 190

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Zomaar iemand ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True