Toon posts:

Updateperikelen - advies over video en voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:02
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek advies rondom een nieuwe pc.
Ik wil mijn game pc gaan vervangen. Deze wordt voornamelijk gebruikt voor het spelen van race sims. Volgens MSI Afterburner trekt mijn processor het op dit moment nog redelijk. In Project Cars 2 loopt deze op ongeveer 60% van zijn kunnen met een temperatuur rond de 60/65 graden. Grafisch wordt echter wat minder. Ik heb een Saphire R9 380 die drie Iiyama 60Hz monitoren aan moet sturen. Op relatief lage settings schommelt de fps tussen de 45 en 52.

De vraag is wat wijsheid is. De onderdelen waaruit de pc is opgebouwd draaien al 8 jaar. Tot op heden heb ik niet het idee dat ik hiermee tegen de limiet aan loop. Wat ik echter moeilijk vind in te schatten is wat er gebeurd als ik hier een moderne GPU bij plaats. Hoe groot is de kans op een bottleneck? GPU's waar ik naar kijk vallen in de categorie 1060 6GB en de RX580. Ik neig voorzichtig naar de GPU van AMD vanwege de betere prestaties voor een betere prijs.

Het huidige systeem bestaat uit een i5 2400, MSI P67S-C43, Kingston Hyper DDR3 1333 en een Corsair 550VX (bijna 9 jaar oud!).

Wat is mijn budget?
Voor de pc heb ik een budget van ongeveer €550,- tot €600,- beschikbaar. Dit is excl. GPU. Voor de GPU heb ik nog geen budget bepaald. Hangt ook een beetje af wat de te volgen weg gaat worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De pc wordt vooral gebruikt voor het spelen van race sims. Ik heb hiervoor een dedicated rig.

Wat heb je zelf al gevonden?
Onderstaand een overzicht van producten die al een poosje op mijn wenslijst staan. Het enige waar ik over twijfel is de voeding. Hij is vast niet slecht en er zijn ook vast betere voedingen verkrijgbaar. Ik vind dat een moeilijk gebied om keuzes te maken. Ik hoor graag of jullie hierin advies kunnen geven.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450 Tomahawk€ 106,99€ 106,99
1Phanteks Eclipse P300 Zwart€ 56,-€ 56,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 121,70€ 121,70
1be quiet! Pure Power 10 500W€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 510,59

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-06 19:40
Als je CPU load 60% is, kan het ook betekenen dat 1 core op 100% zit, en de andere heel laag zijn. Dan is de CPU nog steeds de bottleneck.
Je kan ook de load per core meten.
Speel je op 3x1080p?

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:02
Bedankt voor de tip! Ik zal vanavond MSI Afterburner even aanpassen om alle 4 cores te laten zien.
Ik speel inderdaad op 3x 1080p dus 5760x1080.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee