Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• ErikJan2
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12-05 22:52
Heb een oude Samsung P5110 (Galaxy Tab 2). Heeft Android 4.4. Wil naar Android 6.
Het het systeem geroot en dan probeer ik de nieuwe ROM te laden maar krijg checksum error.
Het lijkt alsof het recovery menu gewoon het standaard Samsung menu blijft. Sommige sites hebben het over het wissen van de Dalvik cache maar die optie zie ik niet. Dus ondanks het feit dat ik verder geen fouten zie mis ik toch ergens iets lijkt het. Iemand die nog wat extra tips heeft die ik kan proberen misschien?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ErikJan2 ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Daarnaast is het op Tweakers belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven. Zou je het volgende willen toevoegen:
- Volg je een of ander stappenplan?
- Zoja: Bij welke stap gaat het mis?
- Welke ROM probeer je te installeren en waar heb je deze vandaan?
- Hoe het je geroot?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• ErikJan2
OK. Rooten doe ik zo: https://www.teamandroid.c...icial-firmware/2/https://. Odin geeft een groene PASS. Ik zie op de Tablet iets met SuperSU, geen foutmeldingen. Aan het einde: "Restoring stock recovery". Dan herstart de tablet.

Dat lijkt dus allemaal goed te gaan.

Dan de nieuwe ROM als volgt: https://www.teamandroid.c...0-marshmallow-custom-rom/

Ik kopieer de files naar de SD kaart en dan start ik in recovery mode. Ik zie daar NIET wat ik op de website zie ("de ClockworkMod Recovery") maar "Android system recovery <3e>".
Ik denk dat dit dus niet klopt. Ik kan dan nog wel kiezen voor "appy update from external storage" en de ROM kiezen. Dan krijg ik "Install /sdcard... en dan aan het einde "veryfing update package". Maar dan "E:failed to verify whole-file signature" en "E:signature verification failed". Als ik het systeem daarna reboor kom ik gewoon weer terug in de oude ROM.
Ik heb het ook met andere ROMs geprobeerd maar de resultaten zijn allemaal hetzelfde.

• ErikJan2
Ondanks mijn (hopelijk) duidelijkere uitleg zie ik helaas geen tips. Iemand misschien zo voor de kerst nog een suggestie? Ik hoef niet perse naar Android 6; als het maar nieuwer is dan 4.4.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True