Toon posts:

VDSL of COAX?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-01 20:24
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan om van Fiber/Online.nl naar Ziggo over te stappen maar had een kleine vraag aan jullie,

Nou is mijn internet 10mb/s bij Online.nl en dat is ook de max wat er op mijn adres is en natuurlijk is er wel bonding mogenlijk maar daar doet Online.nl niet aan.
Ziggo heeft zojuis een aanbieding aangeboden van 30euro eerste 6maanden en daarna 54euro 6 maanden voor 20mb/s , 5 euro korting op mijn mobiele data en 10gb extra,

Nou is mijn vraag welke van de 2 is nou stabiel en beter ? COAX of VDSL.

Bedankt! :) :)

Alle reacties

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-01 08:33
Als je maar 10 Mb (20 Mb met bonding) kunt krijgen via DSL, dan heb je je antwoord toch al? Wat verwacht je hier voor 'n antwoord te krijgen?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 20:22
Minimum bij Ziggo is 40/4 Mbit/s. En ja is stabiel. Dat versus die 10 millibit/s van jou.....😉

• Kcetin1994
valkenier schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:34:
Minimum bij Ziggo is 40/4 Mbit/s. En ja is stabiel. Dat versus die 10 millibit/s van jou.....😉
100 Mbit/s bij Online.nl maar of de coax stabiel als adsl/vdsl stabiel dat was mijn vraag. ben van plan namelijk om 200 Mbit/s aan te sluiten. 8)7

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
tja, daar kunnen we eigenlijk weinig zinnigs over zeggen..

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Kcetin1994
SMSfreakie schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:49:
tja, daar kunnen we eigenlijk weinig zinnigs over zeggen..
naja het is alleen maar omdat ik nooit coax hebt gebruikt en altijd adsl in bezit heb gehad vandaar..

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
vroeger (toen het nog ADSL2+ was) het gehad.. werkte prima.. inmiddels al weer jaren ziggo.. omdat die gewoon een betere snelheid kunnen leveren ( hier max 100mbit bonded vdsl ) of 500mbit via ziggo (zakelijk)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 16:32
Dat verschilt per wijk hoe stabiel een provider is met coax of DSL.

Hier kan Ziggo 400Mbit leveren maar het knalt er af en toe uit.. een paar straten verderop hebben ze met Ziggo nooit problemen.

Wij zitten op VDSL en geen haar op mijn hoofd om hier over te stappen naar Ziggo. Wij kunnen op DSL dan ook 50Mbit halen, en dat is voor ons ook voldoende.

Als er maar 10Mb op DSL beschikbaar is, dan zou ik Ziggo wel overwegen. Je zal merken dat de verbinding veel sneller werkt dan een ADSL lijntje. Ook al is dat ADSL lijntje superstabiel, het is gewoon niet zo snel. Dan is 40Mbit een verademing.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:24
Kcetin1994 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:48:
[...]

100 Mbit/s bij Online.nl maar of de coax stabiel als adsl/vdsl stabiel dat was mijn vraag. ben van plan namelijk om 200 Mbit/s aan te sluiten. 8)7
Heb je nou een 10 of 100Mbit/s lijn van KPN?

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 20:22
Er staat in de openingspost 10 mbit, maar dat betekent kennelijk 100Mbit/s. Bij Ziggo heeft hij 20mbit afgenomen, maar natuurlijk is dat 200Mbit, dat is dan net zo logisch.
Aan ons de vraag wat het beste is....

200Mbit/s is het beste, en ja nogmaals, het is ook stabiel

• Kcetin1994
ExiZTeNcE schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:01:
[...]

Heb je nou een 10 of 100Mbit/s lijn van KPN?
Op dit moment 100 Mbit\s van fiber/online.nl, maar heb de aanvraag gedaan bij Ziggo voor 200 Mbit/s

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:24
valkenier schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:32:
Er staat in de openingspost 10 mbit, maar dat betekent 100Mbit/s. Bij Ziggo heeft hij 20mbit afgenomen, maar natuurlijk is dat 200Mbit, dat is dan net zo logisch.
Aan ons de vraag wat het beste is....

200Mbit/s is het beste, en ja nogmaals, het is ook stabiel
Ja ik had hem door na een keer goed lezen, maar andere reacties gingen 10 van online vergelijken met 200 van ziggo..

Maar OT, ik zou persoonlijk lekker van online over gaan naar KPN of xs4all.. voordeel xs4all is dat je bonding naar 200 krijgt..
Mn ziggo lijn doet het prima hier, maar KPN was stabieler.. ik mistte alleen snelheid zonder vvdsl, als KPN hier upgrade gaat ziggo er per direct weer uit.. al was het maar om de Settop box van de tv.. verder hebben beide voordelen en nadelen en een verschillend kosten plaatje..

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Kcetin1994
ExiZTeNcE schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:29:
[...]

Ja ik had hem door na een keer goed lezen, maar andere reacties gingen 10 van online vergelijken met 200 van ziggo..

Maar OT, ik zou persoonlijk lekker van online over gaan naar KPN of xs4all.. voordeel xs4all is dat je bonding naar 200 krijgt..
Mn ziggo lijn doet het prima hier, maar KPN was stabieler.. ik mistte alleen snelheid zonder vvdsl, als KPN hier upgrade gaat ziggo er per direct weer uit.. al was het maar om de Settop box van de tv.. verder hebben beide voordelen en nadelen en een verschillend kosten plaatje..
Ik ga het toch proberen om met Ziggo/COAX 1 jaar effen te gebruiken anders ga ik ook naar KPN of xs4all,
Ja het is duur in vergelijking met adsl/vdsl op 100Mbit/s maar voor die 200Mbit/s van Ziggo heb ik het wel over en dan nog eens 5euro korting op mobiele abbo en dubbele data :P

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kcetin1994 Je topic voldoet niet helemaal aan de wensen / eisen die we er aan stellen. Zo is het verplicht om eerst wat eigen inzet te tonen en het e.e.a. uit te zoeken voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Nu is je vraag al opgelost, maar let daarop bij het aanmaken van een volgend topic.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee