Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MHutch
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 15-12-2018
Ik ben een nieuwe toekomstbestendige game-pc aan het samenstellen en heb een aantal vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de pc vooral gaan gebruiken om te gamen. Ik ben van plan om in de toekomst (komende paar jaar) een 4k scherm te kopen dus ook dan zouden de games nog redelijk moeten draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2000 euro, liever rond de 1500.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu de volgende twee builds samengesteld. Ik denk dat ik het daar aardig mee red maar hoor graag jullie mening.
- Behuizing : Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB
- Moederbord : ASUS ROG STRIX X470-F GAMING
- Processor : AMD RYZEN 7 2700X - 3,7GHz
- Geheugen : G.Skill DDR4 Trident Z RGB 16GB
- Opslag #1 : 500GB SSD Crucial MX500
- Opslag #2 : 3000GB Harde schijf
- Videokaart : NVIDIA RTX 2070 8GB
- Geluidskaart : Onboard - 7.1 HD audio ROG SupremeFX
- Voeding : Cooler Master V650 voeding (650Watt)

- Behuizing : Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB
- Moederbord : MSI X299 TOMAHAWK AC
- Processor : Intel Core i7 7740X - 4,3GHz
- Geheugen : G.Skill DDR4 Trident Z RGB 16GB
- Opslag #1 : 500GB SSD Crucial MX500
- Opslag #2 : 3000GB Harde schijf
- Videokaart : NVIDIA RTX 2070 8GB
- Geluidskaart : Onboard - 7.1 HD audio Realtek ALC1220
- Processor Koeling : Cooler Master Hyper H412R
- Voeding : Cooler Master V650 voeding (650Watt)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee eigenlijk niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral dat de pc nu goed werkt maar over 2 jaar met een 4k scherm ook nog redelijk games aankan.

Ga je overklokken?
Nee waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal vragen over de twee builds:

- Als ik niet ga overclocken heb ik dan een x470 moederbord nodig voor de ryzen build of is een b450 voldoende? Ik las ergens dat een 2700x beter werkt op een x470, klopt dat?
- Wanneer ik voor de ryzen kies betekend dit dan dat ik, mocht ik in de toekomst willen upgraden, ook een heel nieuw moederbord nodig heb. Is dit bij intel ook het geval?
- Zit er een duidelijk kwaliteitsverschil tussen asus en msi moederborden? Welke raden jullie aan?

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

MHutch schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:36:

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal vragen over de twee builds:

- Als ik niet ga overclocken heb ik dan een x470 moederbord nodig voor de ryzen build of is een b450 voldoende? Ik las ergens dat een 2700x beter werkt op een x470, klopt dat?
- Wanneer ik voor de ryzen kies betekend dit dan dat ik, mocht ik in de toekomst willen upgraden, ook een heel nieuw moederbord nodig heb. Is dit bij intel ook het geval?
- Zit er een duidelijk kwaliteitsverschil tussen asus en msi moederborden? Welke raden jullie aan?
1: Nee, B450 voldoet prima oa Tomahawk
2: Nee, sowieso blijft de komende 3000 serie op AM4. daaropvolgend duurt nog wel ff.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-06 17:31

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Niet besparen op de voeding, je kan bijvoorbeeld voor een Corsair RM650x 2018 gaan, of voor een andere voeding, een bitfenix ofzo?

Je gekozen kast is niet echt een hoge airflow kast, zou sowieso niet op je kast besparen als je een groot budget hebt

als je een 2700x niet overclockt voldoet een MSI B450 Tomahawk ook wel

[Voor 29% gewijzigd door iCore op 21-11-2018 16:43]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-06 09:03
Geen idee waarom je een Socket 2066 Intel systeem zou kopen. Lijkt me nergens duidelijk dat je de optie moet hebben op 128GB RAM ofzo...

Op welke monitor ga je NU gamen? Als je in de "komende paar jaar" een 4K monitor zou kopen dan zou ik pas in de komende paar jaar een dure GPU kopen... Je moet nu al de debiel dure RTX2080Ti kopen om high/ultra met deftige FPS te runnen op een 4K scherm, met de huidige games. Tegen dat jij dan een 4K scherm hebt dan is die RTX2070 al afgeschreven...

Voor een Full HD scherm op 60FPS zit je bijvoorbeeld goed met een RX580 van 200€ waar je ook nog eens 2 gratis games bij krijgt...

Maak eens een lijstje met de pricewatch ... veel handiger om je totale uitgave te bekijken.
Handleiding Pricewatch

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 14:26
De Cooler Master V650 is niet interessant want wordt maar geleverd met een enkele PCI-e kabel met twee 6+2 pins connectors. Dat is voor een 650w te weinig. Als er twee kabels met elk een 6+2 pins was geweest was het een ander verhaal maar nu is de voeding te duur voor wat het biedt. pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W en pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M zijn voor rond dezelfde prijs de betere keuze want hebben wel 2 aparte PCI-e kabels. 550w is meer dan genoeg Of je bespaart iets en neemt pricewatch: Cooler Master V Series V550

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True