Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senico
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 07:44
*Aangezien ik de titel niet aan kan passen, het moet natuurlijk modulerende ketel zijn.

Ik ben van plan om in mijn huis Evohome toe te gaan passen.
Dit is mijn situatie:
We hebben beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Dit wordt met LTV (ik dacht 40 graden) aangevoerd.
Het probleem: Beneden hangt de thermostaat, de temperatuur valt hier prima te regelen. Echter wanneer we boven op de kamers warmte willen dan loopt deze warmte ook altijd door de vloerverwarming beneden doordat deze niet afgesloten kan worden.

Nu heb ik een offerte liggen voor de oplossing met EvoHome waarbij me alles prima lijkt op één ding na namelijk dat er een aan/uit Evohome thermostaat wordt voorgesteld ipv. een modulerende. Na navragen waarom dit is werd aangegeven dat op deze manier de ketel blijft moduleren. Na nog verder navragen hoe de ketel dan weet hoe warm het op de kamer(s) is werd aangeven dat de ketel dit doet aan de hand van de retour temperatuur. En dat het verschil tussen moduleren en aan/uit BIJNA niets is.

Nu vraag ik mij af of hier iemand weet of dit klopt? En is het gebruikelijk dan een aan/uit te nemen en wat zouden de nadelen zijn van een modulerende te nemen?
Oftewel, waarom niet gewoon wel een modulerende thermostaat nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Senico op 21-11-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 00:37
Begrijp ik goed dat je zones gaat creeeren met regelkleppen? Dan zit je inderdaad met een aan/uit thermostaten, bij vloerverwarming geen enkel probleem.

Let op, de ketel ZELF kan zeker modulerend zijn, ook al krijgt deze maar een start/stop signaal!

[ Voor 24% gewijzigd door roelieboelie op 21-11-2018 16:24 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senico
Dag @roelieboelie bedankt voor je antwoord, de vloerverwarming krijgt een bypass. Deze wordt voorzien van een extra ventiel en wordt aangestuurd met een aan/uit relais. Dit is blijkbaar iets anders dan een zonneklep?

De rest van de radiatoren in huis krijgen een thermostaatknop

En de thermostaat in de woonkamer zou dan worden vervangen door een aan/uit evohome thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-05 17:44
Senico schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:18:
*Aangezien ik de titel niet aan kan passen, het moet natuurlijk modulerende ketel zijn.

Nu heb ik een offerte liggen voor de oplossing met EvoHome waarbij me alles prima lijkt op één ding na namelijk dat er een aan/uit Evohome thermostaat wordt voorgesteld ipv. een modulerende. Na navragen waarom dit is werd aangegeven dat op deze manier de ketel blijft moduleren. Na nog verder navragen hoe de ketel dan weet hoe warm het op de kamer(s) is werd aangeven dat de ketel dit doet aan de hand van de retour temperatuur. En dat het verschil tussen moduleren en aan/uit BIJNA niets is.

Nu vraag ik mij af of hier iemand weet of dit klopt? En is het gebruikelijk dan een aan/uit te nemen en wat zouden de nadelen zijn van een modulerende te nemen?
Oftewel, waarom niet gewoon wel een modulerende thermostaat nemen?
Dit lijkt mij niet waar, het belangrijkste is namelijk: hoe warm is het nu in die ruimte, hoe warm wil je het hebben en wat is mijn huidige watertemp. Hierbij wordt dan de brander niet/laag/middel etc afgeregeld.

Bij een aan/uit thermostaat zal de informatie, hoe warm is het nu en hoe warm moet het worden niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 09:47
Ik heb ook LTV vloerverwarming en gebruik ook een aan/uit thermosstaat. Op zich valt er ook weinig te moduleren voor een ketel met LVT. De aanvoer is 40 a 45. De retour is 25 a 30.

Het klopt ook dat je ketel moduleert op de retour temp. Als ik op een koude ochtend (zoals in deze dagen) de cv aanzet dan loopt hij in het begin harder tot de retour rond de 28 a 30 graden is. Op dat moment gaat hij ook rustiger en zuiniger draaien. Daarnaast heeft mijn cv ook een modulaire pomp die op dat moment ook rustiger gaat draaien waardoor het water minder snel wordt rondgepompt.

Ik ben trouwens voor danfoss link gegaan omdat ik een optie "altijd aan bij warmte vraag" miste. Bij de evohome sloeg de ketel per uur ook nog 3x uit voor een x aantal minuten waardoor het alleen maar langer duurde voor het warm werd.

[ Voor 17% gewijzigd door Mich op 21-11-2018 19:21 ]

• Senico
Dus de ketel kan inderdaad op de retour temperatuur moduleren en het verschil tussen aan/uit en modulerende termostaat is door de lage temperatuur klein.

Is aan/uit ook beter? Want de prijzen zijn het zelfde tussen deze termostaten.

@Mich waardoor sloeg de ketel bij evohome uit? Als er warmte vraag is zou die toch gewoon aan moeten? Ik zal ga nog eens kijken naar danfoss link.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 09:47
Senico schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:13:
Dus de ketel kan inderdaad op de retour temperatuur moduleren en het verschil tussen aan/uit en modulerende termostaat is door de lage temperatuur klein.

@Mich waardoor sloeg de ketel bij evohome uit? Als er warmte vraag is zou die toch gewoon aan moeten? Ik zal ga nog eens kijken naar danfoss link.
Ik denk in het kader van zuiniger stoken. Maar het is mij nooit duidelijk geworden.

Een 2e problem waar ook meer mensen last van hebben is dat als je het bedieningspaneel ook als temperatuur sensor voor die ruimte gebruikt hij een te warme temperatuur aangeeft. Dit omdat het apparaatje zelf ook warmte genereert.

Maar eerlijk is eerlijk. Het ziet er allemaal wel veel gelikter uit,.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:51
@Senico @Mich Ik heb de temperatuur van het bedieningspaneel ingesteld op -0,8 gr.c. Dan klopt de temperatuur meer met de werkelijkheid.
Het probleem met de warmte ontstaat vaak als je het bedieningspaneel van de houder haalt en dan weer terug plaatst.
De batterij blijft dan doorladen (zichtbaar rechtsboven in het scherm) en daardoor loopt de temperatuur op.
Ik los het probleem dan als volgt op:
1) Bedieningspaneel op de houder plaatsen of laten hangen.
2) Afdekkapje van het bedieningspaneel afhalen, nu zijn de batterijen zichtbaar.
3) Verwijder 1 batterij voor een aantal seconden en plaats deze dan weer terug.
Het opladen is dan gestopt en je zal zien dat de temperatuuraanwijzing van het bedieningspaneel weer terug loopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Jos-P op 28-11-2018 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:35

Eindelijk een installateur die het begrijpt. Moduleren doet de ketel zelf zowel op aan uit als op opentherm. Evohome werkt op aan/uit prima en bij een lage temperatuur ook lekker zuinig.

Er zijn veel problemen geweest met de combinatie evohome/opentherm.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:44
bert pit schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:53:
[...]

Eindelijk een installateur die het begrijpt. Moduleren doet de ketel zelf zowel op aan uit als op opentherm. Evohome werkt op aan/uit prima en bij een lage temperatuur ook lekker zuinig.

Er zijn veel problemen geweest met de combinatie evohome/opentherm.
Zoals ik het heb begrepen moduleert de ketel haar vermogen, en moduleert een thermostaat de aan te leveren watertemperatuur. Dat laatste kan de ketel niet. Andersom kan de thermostaat dus ook geen vermogen moduleren.

• NielsvdBeek
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-05 13:03
ik heb beide uitgetest evohome aan/uit en opentherm aansturing naar de ketel, beide werkt even goed in mijn geval met een intergas ketel met de opentherm en aan/uit op de juiste aansluitingen aangesloten..

pv output Gasloos met behulp van TD energie Aquapura 14HT met radiatoren en een Eco300i voor tapwater. 19 panelen 370 Zuidoost, 7 panelen 420 zw. Dynamische energieprijzen

• Jos-P
NielsvdBeek schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:45:
ik heb beide uitgetest evohome aan/uit en opentherm aansturing naar de ketel, beide werkt even goed in mijn geval met een intergas ketel met de opentherm en aan/uit op de juiste aansluitingen aangesloten..
Voor mij geldt hetzelfde. Beide werken prima, ik heb wel het gevoel dat de opentherm een comfortabelere temperatuur in de woning geeft. Qua gasverbruik zie ik eigenlijk geen verschil. Hier ook een intergas ketel en boven en beneden vloerverwarming, wij hebben geen radiatoren. Vloerverwarming verdelers beneden en boven hebben geen eigen pomp. De pomp van de ketel zorgt dus ook voor het transport van het water door de vloerverwarmingsbuizen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee, een opentherm is zuiniger, aangezien deze de gewenste watertemperatuur aan de ketel doorgeeft. Bij aan/uit gaat de ketel altijd in vol vermogen branden, wat vaak nergens voor nodig is. De beste combi is een opentherm thermostaat en een volledig modulerende ketel (modulerend op de brander en op de pomp).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvdBeek
wat ik wel heb met de aan/uit en de opentherm na testen van beide, dat de intergas niet snapt dat er behalve connectiviteit tussen de evohome en de ketelrelais module, bij langere tijd geen aanpassing van de temperatuur. Hij regelmatig aangaat, als een soort noodloop wanneer de thermostaat wegvalt bij lage temperaturen. Op de ketel nog niet kunnen uitvinden of ik dit kan beinvloeden, kan wel met de thermostaat van evohome door meerdere schakelingen op de dag op te voeren, dan komt er wel af en toe een signaal van de thermostaat naar de ketel.

pv output Gasloos met behulp van TD energie Aquapura 14HT met radiatoren en een Eco300i voor tapwater. 19 panelen 370 Zuidoost, 7 panelen 420 zw. Dynamische energieprijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met “Hij regelmatig aangaat, als een soort noodloop wanneer de thermostaat wegvalt bij lage temperaturen”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
@Microkid De ketel start weliswaar op het max ingestelde vermogen bij aan/uit, maar moduleert terug op basis van deltaT. Of je moet een hele oude ketel hebben, die moet je direct vervangen :).

On topic
Nog even voor de duidelijkheid: er moet in elk geval gekozen worden voor aan/uit of opentherm. Je kunt de twee systemen niet door elkaar gebruiken. Wellicht werkt het wel, maar het is niet efficiënt, je verstook teveel gas en de kans op overshoot is groot. Een klep of draadloze vloerverwarming unit is altijd aan/uit en bepaalt dus je keuze.

In heel goed geïsoleerde woningen is aan/uit ook een verstandige keuze, omdat dit minder overshoot veroorzaakt. Of je moet een CV hebben die een goede low load mode heeft, maar dat is eigenlijk ook aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvdBeek
Jos-P schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:45:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met “Hij regelmatig aangaat, als een soort noodloop wanneer de thermostaat wegvalt bij lage temperaturen”.
Relais aan/uit bij communicatie verlies bedoel ik.zie ook instelling bij communicatieverlies op de evohome (staat uit). Bij communicatieverlies gaat het relais wel warmtevraag geven 20% aan/ 80% uit.

Wanneer bij mij de evohome door het programma lang geen signaal geeft naar het relais dan gaat het communicatie verlies optie in werking... dus 20% aan en 80% uit.

Het relais gaat dus uit van communicatieverlies (niet de C.V. excuus). Zet ik de evohome programma's zo dat er regelmatig communicatie is met het relais (open therm of de aan/uit relais, beide relais getest) komt dit niet voor. De setting op de evohome instelling voor communicatieverlies op uit, daar reageert het relais dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
@NielsvdBeek Ja, ik weet nu wat je bedoelt. Dat is wel vreemd inderdaad. Ik heb hier geen last van met de evohome in combinatie met de intergasketel. Krijg je dan ook storingsmeldingen in je logfile dat je verbinding soms onderbroken is? Heeft niet echt te maken met een matig signaal tussen het aan/uit relais cq. opentherm module denk ik?
Dan zou je daar ook last van moeten hebben zodra er wel continu warmtevraag is. Ik zou haast denken dat er dan iets in de evohome niet goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door Jos-P op 21-12-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvdBeek
de thermostaat van evohome staat 40cm vanaf de ketelrelais module...geen storing in de logfile...

de ketelrelaismodule staat ook groen te knipperen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik werk met een Loxone systeem dat de ketel via aan/uit aanstuurt. Koppelstuk wat nodig is om te kunnen moduleren kost 100 euro.

Herken wel wat eerder gezegd werd dat de ketel op vol vermogen gaat (bijv 80gr) terwijl de warmtevraag laag is bij gebruik van een aan/uit regeling.

Inmiddels heb ik het systeem verder ingeregeld, o.a. de aanvoertemperatuur sterk verlaagd en het gedrag van de ruimtethermostaten verbeterd waardoor de ketel niet aangaat bij de kleinste warmtevraag (totaal aan warmtevraag moet een drempelwaarde overschrijden, tenzij absoluut minimum wordt overschreden).

Hierdoor zie ik op dit moment weinig noodzaak om alsnog over te stappen op modulerende aansturing.

Iets om nog in overweging te nemen, er zijn best wel wat problemen met Opentherm vanwege de verschillende interpretaties door fabrikanten. Aan/uit werkt altijd.

[ Voor 23% gewijzigd door Sethro op 25-12-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
bert pit schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:47:
@Microkid De ketel start weliswaar op het max ingestelde vermogen bij aan/uit, maar moduleert terug op basis van deltaT. Of je moet een hele oude ketel hebben, die moet je direct vervangen :).
Het punt is dat met aan/uit, je kan kiezen tussen aan en uit. Waarbij "aan" gedefinieerd is als "aanvoer komt op de temperatuur die in het bedieningspaneel van de ketel als max wordt ingesteld".

Bij een LTV systeem van 45 graden is dat niet zo'n vreselijk relevant punt, maar als je een traditionele installatie hebt die is berekend om bij -10 of net wat kouder op vol vermogen moet branden met een 90 graden aanvoer, en je hebt een buitentemperatuur van laten we zeggen december 2018,, zodat je dus eigenlijk maar 10-20% van je vermogen nodig hebt... dan levert een aan/uit dat door de aanvoer naar 90 graden te brengen. En een modulerende thermostaat kan zeggen "heej ik heb nu maar 50 graden aanvoer nodig, houd het even lekker daarbij". En je ketel kan een aanvoer van 50 graden efficienter leveren dan 90. Dat is gewoon een andere modulatie dan het ketelvermogen.

Je kan dat effect een heel stuk inperken door handmatig het ketelvermogen te beperken, en het pas open te zetten als het *echt* koud wordt. Maar het is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
Jasper Janssen schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 23:47:
[...]

Het punt is dat met aan/uit, je kan kiezen tussen aan en uit. Waarbij "aan" gedefinieerd is als "aanvoer komt op de temperatuur die in het bedieningspaneel van de ketel als max wordt ingesteld".

Bij een LTV systeem van 45 graden is dat niet zo'n vreselijk relevant punt, maar als je een traditionele installatie hebt die is berekend om bij -10 of net wat kouder op vol vermogen moet branden met een 90 graden aanvoer, en je hebt een buitentemperatuur van laten we zeggen december 2018,, zodat je dus eigenlijk maar 10-20% van je vermogen nodig hebt... dan levert een aan/uit dat door de aanvoer naar 90 graden te brengen. En een modulerende thermostaat kan zeggen "heej ik heb nu maar 50 graden aanvoer nodig, houd het even lekker daarbij". En je ketel kan een aanvoer van 50 graden efficienter leveren dan 90. Dat is gewoon een andere modulatie dan het ketelvermogen.

Je kan dat effect een heel stuk inperken door handmatig het ketelvermogen te beperken, en het pas open te zetten als het *echt* koud wordt. Maar het is er wel.
Misschien zou je je eens moeten verdiepen in hoe een CV ketel werkt, voor dat je zulke dingen opschrijft. Wat je stelt klopt absoluut niet.

Zo'n beetje elke CV ketel die je de afgelopen 10 a 15 jaar kon kopen moduleert. Hij past de aanvoertemperatuur dus aan bij het vermogen dat noodzakelijk is om het huis te verwarmen. Het vermogen wordt dus wel degelijk automatisch naar beneden bijgesteld. Dit gebeurt bij aan/uit op basis van deltaT, bij opentherm op basis van communicatie met de kamerthermostaat. Sommige ketels zijn wat efficiënter dan andere, maar het verschil in efficiency is bij de huidige ketels erg klein.

De aanvoer temperatuur naar beneden zetten heeft met name zit in huizen met een goede of zeer goede isolatie. Of woningen waarbij de radiatoren er op zijn berekend. Tenslotte is het (voor mij althans) prio1 om het behaaglijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-01 02:44
Ik post m'n vraag ook maar even in dit topic, past misschien beter dan in lucht/water wp topic.

In overleg met de installateur afgesproken dat ik de Lyric T6r inruil voor de Evohome ATP951M3118 unit, dit is de opentherm versie
Deze komt in de huiskamer en via de RF module communiceert deze met de Loria 6008DUO.
Op de vloerverwarmingsvereler komt een Honeywell Evohome radiatorregelaar HR92, dit is een tijdelijk oplossing, uiteindelijk ga ik naar een pomploze verdeler met debietmeting en een 2-weg klep van Honeywell aangesloten op Evohome.
In de badkamer komt een Honeywell Round Wireless T87RF2025 op de radiator.

Dit moet er op een simpele (nog niet optimale) manier voor zorgen dat ik de badkamer/boven kan verwarmen als de houtkachel in de huiskamer aan staat.

Later als ik de radiator in de badkamer heb vervangen door wand en vloerverwarming icm wandverarming in de slaapkamer ernaast komt ook hier een pomploze verdeler en breiden we het Evohome systeem verder uit waarschijnlijk met een HC80 om alle groepen boven aan te kunnen sturen.

Voor de duidelijkheid, warmtepomp en centrale unit zijn modulerend.

Iemand nog op of aanmerkingen op deze setup dan graag?!

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
@sgsdebruijn Check voor de zekerheid het volgende: Kleppen en opentherm is geen goede combinatie. Ik begin hier op tweakers een beetje op een aan/uit evangelist te lijken, maar het is nu eenmaal zo.

In opentherm zit geen klepsturing, je bent dus min of meer afhankelijk van een soort toeval of je klep en je verwarmer synchroon werken. Dit kost nodeloos energie en zou kunnen leiden tot storingen.

Dus in combinatie met een klep, altijd aan/uit sturing.
https://www.scribd.com/doc/114043217/Evohome-TT-1120-01

Nu kan het zijn dat er in de warmtepomp een specifieke klepsturing zit die wel werkt, buitenom Opentherm. Maar controleer dat aub goed, want dit is voor installateurs ook allemaal vrij nieuw en in het begin van Evohome zijn hier in combinatie met CV installatie heel wat fouten mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-01 02:44
Klopt het dat de ketelmodule bepaald of het opentherm is en niet de centrale unit?
Dus eenzelfde unit kan een aan/uit of opentherm ketelmdoule aansturen of heb ik dat fout?

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspide
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-11-2023
Kun je bij Evohome instellen wanneer de warmtevraag actief moet worden bijv. Bij -0.5 graden tov ingestelde temperatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
Aspide schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:51:
Kun je bij Evohome instellen wanneer de warmtevraag actief moet worden bijv. Bij -0.5 graden tov ingestelde temperatuur
Bij mijn weten kun je dat niet instellen. Evohome werkt iets slimmer dan dat, namelijk op basis van Adaptive Fuzzy Logic. Dit algorithme optimaliseert zichzelf in een aantal dagen en past zich aan op de toepassing en de verandering in de omstandigheden.

Wel kun je de meeste (temperatuur meet) componenten calibreren. Dus als de werkelijke en gemeten temperatuur afwijkt kun je dat compenseren.

[ Voor 15% gewijzigd door bert pit op 04-02-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspide
Kan iemand mij vertellen waarom de warmtevraag op BDR91 weg valt? Hij is gekoppeld op een warmtepomp en deze schakelt na 30 minuten de ketel in. Echter valt hij voor deze 30 minuten al weg waardoor er geen warmte vraag komt op de ketel. Is dit een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspide
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
Valt de communicatie tussen de BDR91 en de Evotouch weg? Op de Evotouch zit een instelling om dat automatisch te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspide
bert pit schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Valt de communicatie tussen de BDR91 en de Evotouch weg? Op de Evotouch zit een instelling om dat automatisch te herstellen.
Nee communicatie valt niet weg. De warmtevraag valt onnodig weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
@Aspide Je geeft wat weinig informatie. Het is mij niet duidelijk hoe de warmtevraag in jouw systeem tot stand komt.

Normaalgesproken wordt deze gegenereerd door de Evotouch aan de hand van een temperatuur opnemer. De Evotouch communiceert dan draadloos met de BDR91, die de CV ketel schakelt.

Maar als de BDR91 geschakeld wordt door de warmtepomp, dan zou ik daar beginnen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspide
BDR91 word geschakeld door Evotouch. Dus deze creeert warmtevraag signaal naar BDR91. Echter valt op de BDR91 het lampje uit die aangeeft dat er warmtevraag is, dit terwijl temepratuur nog niet gestegen is, dus dan zou het lampje (warmtevraag) moeten blijven branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
Heeft het ooit wel gewerkt? Heb je de communicatietest gedaan? Wat zegt het foutenlogboek? Als dat allemaal OK is zou het gewoon moeten werken.

Anders opnieuw toewijzen. Er kan uiteraard ook een defect in je systeem zitten.

Dit zegt de handleiding over het toewijzen:

Zorg dat de Aan/uit RF-module (BDR91) aangesloten is op de ketel en spanning heeft.
Een Aan/uit RF-module of toewijzen
1 Druk de knop gedurende 15 seconden in (totdat de rode LED snel knippert) om eventuele voorgaande toewijsgegevens te wissen
2 Druk de knop opnieuw in gedurende 5 seconden (totdat het rode lampje traag knippert)
3 Op de evohome bedieningsinterface drukt u op de groene toewijsknop
4 U zou een bericht GOEDE ONTVANGST moeten krijgen op de evohome bedieningsinterface (indien niet gaat u terug en wijs opnieuw toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspide
Ik heb communicatietest gedaan en signaal is uitstekend. Geen fouten in fouten logboek. Zonder vertraging werkt het perfect, maar das dan ook makkelijk want heeft signaal niet lang vast te houden.

Ik vermoed dat het een instelling is....maaar welke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvVelthoven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-04-2021
Heb het evohome-systeem aageschaft, tesamen met de RF- module en de draadloze thermostaatknoppen. Nu hangt de honeywellthermostaat T6 nog in de huiskamer welke momenteel nog bedraad is aangesloten op de OpenTherm aansluitingen van de Intergas CV. Kunnen de thermostaat én de RF- module gezamelijk op de OT- aansluiting ? Of moet ik straks de kamerthermostaat volledig afkoppelen als ik het evohomesysteem heb geinstalleerd ?
Pagina: 1