Toon posts:

Gamepc 1080p met monitor €1000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chillex
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-01 14:05
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en standaard browsen/office etc.
Game eisen: 1080p 60fps op high
Hogere fps zijn mooi mee genomen.
Wat voor (aankomende) games?
LoL, Warthunder, World of Warships, battlefield 5, city skylines, witcher 3, cs:go, Anno 1800, half life 3 (een mens mag dromen toch)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op ongeveer €1000,-, inclusief monitor. Mag tot €100,- boven zitten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen muis, koptelefoon en keyboard

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar met de huidige prijzen is er maar 1 kandidaat wat mij betreft. AMD

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk
Scherm mag 24inch of groter zijn. 1080p en freesync. De rest van de parameters komen aan bod in discussie verderop in mijn verhaal.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Dit wordt voor mij de eerste keer om zelf een pc te bouwen. Filmpjes zitten kijken op youtube... ik heb vertrouwen dat het wel goed moet komen!... soort van....

Ondertussen veel zitten inlezen over verschil intel vs AMD. Moederbord types.. Verschil tussen M.2 en SATA... ed. Om tot de conclusie te komen dat ik de BBG november basisgamesysteem eigenlijk helemaal super vind. *O*

Enige aanpassing is dat ik een crucial van 1TB kies ipv 500GB en dat ik ook een monitor nodig heb.
En dat heeft tot een paar vragen geleidt..

1. Ik heb de crucial vergroot naar 1 TB, want serieus.. die 500GB loopt toch zo vol? Ik hecht ook waarde aan snelle laadtijden. Vandaar het grotere volume. Maar nu lees ik ook dat er zoiets als storeMI bestaat. Dan kan ik de crucial op 500GB houden. En voor minder extra geld er nog 1TB HDD geheugen bij toevoegen.
Maar... is het ingewikkeld om dit storeMI ecosysteem in te stellen?
En werkt het stabiel?
En is het ongeveer even snel als 1 simpele SSD 1TB?

2. De case vind ik aantrekkelijk en niet te groot. Ik hecht wel waarde aan een stille computer.
Dus is deze case redelijk stil?
En kan een beginnende bouwer er een cleane build in krijgen? (Vooral zenuwachtig over genoeg ruimte voor noob kabelmanagement)

3. De monitor. Ik heb zitten inlezen over de verschillende soorten en typen en ook over refresh rate.
Ik ben me ervan bewust dat een game als battlefield 5 of witcher 3 niet belachelijk boven 60fps zullen uitkomen. Maar ik speel bijvoorbeeld erg veel LoL en CS:GO, welke ik wel verwacht lekker hoog in de fps te zitten op 1080p.

Daarom zitten zoeken naar een 144hz scherm, en omdat tn blijkbaar slecht is, het liefst va/ips. En icm met de RX 580 graag freesync support. En natuurlijk niet te duur.

Nu komen weer meer vragen:
A ) Heeft de 144hz meerwaarde? (ik kan 2 betaalbare 144hz vinden, maar beiden wel VA) Of is bijvoorbeeld een 75Hz ips scherm of een 120Hz een beter alternatief?)

B ) Maakt de reactietijd veel uit? Ik zie vooral bij de 75Hz namelijk veel 5ms schermen ertussen staan. Ironisch genoeg zijn de 144hz dan weer 1ms.

C ) Als ik voor 144hz ga, kan ik maar 2 kandidaten vinden
https://tweakers.net/pric...aoc-c24g1-rood-zwart.html en https://tweakers.net/pric...-optix-mag241c-zwart.html
Op dit ogenblik staat de AOC in mijn build omdat deze in hoogte verstelbaar is. Daartegenover staat weer dat MSI een iets betere helderheid heeft. Verder lijken de schermen behoorlijk identiek.
Welke is volgens jullie dan de betere keus? Iemand ervaring met deze schermen?

Sorry voor alle vragen. Ik sta ook open voor alle suggesties, (Ook op andere onderdelen, bijvoorbeeld een goede deal voor een beter moederbord, of misschien weet je een goede, goedkope modulaire PSU, om mijn kabelmanagement skills te ondersteunen )

Alvast bedankt voor alle input!

Dit is momenteel mijn build:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1ASRock B450M Pro4€ 74,95€ 74,95
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 235,-€ 235,-
1Fractal Design Focus G Mini€ 46,99€ 46,99
1AOC C24G1 Rood, Zwart€ 197,50€ 197,50
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 118,50€ 118,50
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,50€ 62,50
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 144,-€ 144,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.044,34

Alle reacties

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Ziet er goed uit, als het niet dringend is kan je misschien nog op de release van de RX590 wachten, die komt met 3 free games ipv 2 bij de RX580 en zou amper meer mogen kosten (al zullen de meeste shops wel een iets hogere prijs hanteren als de voorraad nog niet zo hoog is.)

https://www.amd.com/en/gaming/raise-the-game

• jaimeeus
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-06 11:10
In aanvulling op @Inrage, mocht je toch besluiten voor een RX580 te gaan in plaats van een RX590, dan zou ik persoonlijk niet voor de Armor versie van MSI gaan maar (zijn voorbeelden) de pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB of pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01). Die zijn ongeveer dezelfde prijs maar wel een tandje 'luxer'.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Mja zelfs als je dan die 1 extra gratis game krijgt (als je die al wil) dan zou ik geen RX590 kopen voor meer dan 250€, dus 300€ is al helemaal teveel. RX580 is gewoon heel veel bang for buck op dit moment...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee