Toon posts:

hele vage problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds een paar dagen deed me pc al erg vaag
na een paar uur aangestaan te hebben zei die dat het geheugen (512) leeg was enzo
en ik kon dan nix meer starten en hij liep zon beetje vast, dit gebeurde een aantal keer
en gister liep ie helemaal vast en als ik opnieuw wou rebooten liep ie ook vast !
gelukkig na een paar uurtjes afgekoeld te hebben deed ie t weer maar nu kon ik opeens niet meer internetten ! en ook me printer werkt opeens niet
kzet deze topic maaar hier neer omdat ik dus internet via een netwerk
internet werkt wel gwoon op de pc die als server dient maar ik kan niet verbinden
op de server draait winroute gewoon
alles klopt, kabels zijn ok
hij heeft altijd zo gewerkt maar nu opeeens niet meer

weet iemand hoe dit in godsnaam kan ????

Verwijderd

Het is een beetje werk maar mischien is het een oplossing om het systeem opnieuw te installeren en vervolgens een backup te maken met powerimage of ghost.
Deze maken een backup van de complete partitie.Als dit dan nog eens voorkomt is heb je snel eventjes die backup terug gezet.

p.s je moet dan wel een tweede schijf of partitie hebben om de backup op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
hm sjah beetje veel werk :P
voor de rest werkt alles
alleen internet niet :( en printer niet, das wel erg raar ja
want die is gewoon lokaal, niet via het netwerk
maar die netwerkkabel is best lang (15m ofzo) en gaat ook door het plafond, zou het kunnen door een kleine beschadiging????hm

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je printer lokaal is kan die natuurlijk nooit last hebben van een beschadiging in je netwerkkabel....

Verder is 15 meter voor een goeie UTP kabel op zich niet eens zo heel erg lang, maar een knik of beschadiging in de kabel kan wel al fataal zijn ja...

Verwijderd

Topicstarter
printer lokaal heeft idd nix te maken met het netwerk, dat was gwoon xtra probleem waar ik later achterkwam, heel vaag want daarvoor werkte alleeens
zonder duidelijke oorzaak deed me hele pc vaaag

maar kheb alles gecontroleerd (behalve dan tussen t plafond :) maar ik zie nix fout en dat kan ook moeilijk want nu staan er weer 2 groene lampjes op de hub dus....
softwarematig heb ik zelf ook niets verandert
zou er op de serverpc misschien iets zijn gebeurd met de instellingen ?
das pc van me vader/broers , die weten nix van winroute enzo maar misschien heeft een prog/game die ze hebben gebruikt/installed wat verandert..is dat reeel ?