Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Skibril over reguliere bril

Pagina: 1
Acties:

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22:23
Wij gaan in januari naar Finland. Supertof natuurlijk maar ik zoek eigenlijk nog een goedkope skibril die ook over een reguliere bril goed zit. Ik heb een bril met wat breder montuur.

https://www.decathlon.nl/...7C%7Csku.availability%7C1

We zijn geen wintersporters verder dus ik zie geen meerwaarde in iets heel duurs kopen voor een eenmalige actie.

Wie heeft er tips? Ik zie nergens iets specifieks staan hierover. Ook geen afmetingen bijv.

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bel/mail de winkel? 8)7

[Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 21-11-2018 15:44]

39

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 19:06
Hier zit ik ook altijd mee en het blijft altijd gedoe.

- Er zijn speciale skibrillen verkrijgbaar, waarvan de afdichting (soort schuimrubber) bij de brillenpootjes ontbreekt. Nadeel: bij vochtig weer krijg je last van condens.

- Je kunt in plaats van een skibril een helm met vizier nemen. Nadeel ook weer condens bij slechter weer voor de rest gaat het wel. Tweede nadeel: je wordt gezien als een "Jerry" ofwel een Mof :).

- De derde mogelijkheid is een goedkope bril of oude bril in je skibril lijmen. Zonder de pootjes uiteraard.

In alle gevallen zijn voldoende droge doekjes een aanrader.

• MewBie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:22
Zoeken naar OTG skibrillen, bijvoorbeeld Bever heeft er een flink aantal.
Of ze passen icm jouw bril zul je moeten proberen in een winkel.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-06 21:42
gezocht naar een skibril op sterkte? met google vind ik genoeg opties...

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Joost79
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Ik heb zelf een Adidas bril op sterkte, daar zit een clip in met lenzen op sterkte.

Daarvoor jaren lang geknoeid om een oplossing te vinden. Een Uvex bril gehad die iets ruimer was en dus over mijn normale bril pastte, maar dat was geen doen. Continu beslagen glazen, misschien dat een kunststof bril hier minder last van heeft.
Lenzen geprobeerd, onder een normale skibril, maar lenzen is niet mijn ding.
Dus uiteindelijk de knoop doorgehakt en de adidas op sterkte gekocht bij mijn opticien. Kost wat, maar ben er al paar jaar heel tevreden mee. Voordeel van de adidas is dat hij met een clip-on werkt op sterkte. Je kunt dus de buitenlens altijd aanpassen aan de weersomstandigheden en ook relatief goedkoop je sterkte laten aanpassen als dat nodig mocht zijn.

• vhal
  • Registratie: juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

En gewoon daglenzen in doen gezien het maar één keer is?

STRAVA

• Lensent
Ik lees het al, dat wordt niks.
Ik heb -5 en al met al gaan we 6 uurtjes activiteiten doen waar ik bij dacht dat een skibril van toegevoegde waarde zou zijn.

Huskytocht en sneeuwscootertocht.

Dan moet ik misschien iets anders verzinnen

Edit

Kan zoiets met een bril?

https://www.decathlon.nl/...unIKIWAPNh-RoC8XkQAvD_BwE

[Voor 32% gewijzigd door Lensent op 21-11-2018 18:40]

• cdoens
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-06 01:53

cdoens

Peugeot-gek in hart en nieren

Ga anders eens naar een wintersportwinkel en probeer dit soort helmen en vizieren eens uit?
Als er iets tussenzit van je gading, pak je de marktplaats app er ter plekke bij en kan je, bij tegenvallende MP resultaten direct tot aanschaf overgaan. Na je vakantie kun je het aantal MP-advertenties met 1 ophogen ;)

Peugeot 206 CC, 106 Rallye (geschorst) en BMW 735i (geschorst)

• Steamwitz
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10-06 20:50
Lensent schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:35:
Huskytocht en sneeuwscootertocht.
Dit is interessante informatie...

Ik ben zelf in Lapland geweest en heb deze activiteiten ook gedaan. Met de sneeuwscooter kregen wij een skihelm met (neutraal) vizier te leen. (Als je met 40+ km/u een boom tegen komt, is dat wel prettig.) Ik heb daar mijn gewone zonnebril onder gedragen. Van beslagen glazen had ik geen last door de luchtstroom. (Als hij al besloeg door mijn adem, zag ik binnen enkele seconden weer alles)

Ook tijdens de huskytocht heb ik mijn gewone zonnebril gedragen en heb geen last gehad van beslagen glazen. Een gezichtmasker (die je neus en mond beschermd) en muts zijn dan trouwens een aanrader, want de koude wind recht in je gezicht is geen pretje. ;)

Of het bij jouw hetzelfde gaat (wat betreft het weer en materiaal), kan ik uiteraard niet garanderen.

[Voor 3% gewijzigd door Steamwitz op 21-11-2018 22:46]

• Lensent
Steamwitz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:40:
[...]

Dit is interessante informatie...

Ik ben zelf in Lapland geweest en heb deze activiteiten ook gedaan. Met de sneeuwscooter kregen wij een skihelm met (neutraal) vizier te leen. (Als je met 40+ km/u een boom tegen komt, is dat wel prettig.) Ik heb daar mijn gewone zonnebril onder gedragen. Van beslagen glazen had ik geen last door de luchtstroom. (Als hij al besloeg door mijn adem, zag ik binnen enkele seconden weer alles)

Ook tijdens de huskytocht heb ik mijn gewone zonnebril gedragen en heb geen last gehad van beslagen glazen. Een gezichtmasker (die je neus en mond beschermd) en muts zijn dan trouwens een aanrader, want de koude wind recht in je gezicht is geen pretje. ;)

Of het bij jouw hetzelfde gaat (wat betreft het weer en materiaal), kan ik uiteraard niet garanderen.
Wij gaan via Voigt die kant op. Bedankt voor de info, had me niet eens gerealiseerd dat er mogelijk vanuit de excursie ook dit soort zaken worden uitgereikt.
Gezichtsmasker hebben we.

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09:39
Ook (nagenoeg) -5 hier! (4.75 en een cilider)
Ik zou als ik jou was dit halen.
Kost je 5 euro en dan kan je een dagje lenzen proberen. Een skibril wordt dan namelijk een stuk makkelijker om uit te zoeken. Ook heb je geen last van condensatie in je bril.
Ik ski al sinds ik kan lopen en een beslagen bril is echt een no go (je kan m dan net zo goed niet opzetten).

Ga er wel van uit dat daglenzen van de kruidvat wbt kwaliteit een stuk minder zullen zijn dan die van een opticien. Ik heb ze persoonlijk nooit in gehad aangezien ik elk half jaar een pakket daglenzen van de opticien thuis gestuurd krijg.

Ik weet niet hoe hard je van plan denkt te gaan? Anders is een zonnebril op sterkte ook prima.
Skibril is voor mij vooral voor het contrast bij bewolking (je ziet hobbels beter) en tegen de wind als je een berg af suist.

• euchromatic
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:17
Of zoek een motorcross-bril, die zijn vaak groot genoeg en hebben verwisselbare viziers, zodat je ook een donkere erin kan zetten.

• Lensent
Kypo schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:01:
Ook (nagenoeg) -5 hier! (4.75 en een cilider)
Ik zou als ik jou was dit halen.
Kost je 5 euro en dan kan je een dagje lenzen proberen. Een skibril wordt dan namelijk een stuk makkelijker om uit te zoeken. Ook heb je geen last van condensatie in je bril.
Ik ski al sinds ik kan lopen en een beslagen bril is echt een no go (je kan m dan net zo goed niet opzetten).

Ga er wel van uit dat daglenzen van de kruidvat wbt kwaliteit een stuk minder zullen zijn dan die van een opticien. Ik heb ze persoonlijk nooit in gehad aangezien ik elk half jaar een pakket daglenzen van de opticien thuis gestuurd krijg.

Ik weet niet hoe hard je van plan denkt te gaan? Anders is een zonnebril op sterkte ook prima.
Skibril is voor mij vooral voor het contrast bij bewolking (je ziet hobbels beter) en tegen de wind als je een berg af suist.
Zonnebril op sterkte heb ik wel, pilotenmontuur-achtig-ding.

Dank voor de input zover allemaal.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
Gewoon daglenzen... En een klein flesje lenzenvloeistof, al dan niet met lenzendoosje, zodat als je er eens eentje laat vallen met indoen (of lang loopt te pielen er eentje in te krijgen) deze weer netjes schoon kan maken. En vooraf thuis een aantal dagen oefenen en inhouden, zodat je eraan kan wennen. Want ook de luchtstroom op je gezicht veranderd (je ogen zijn nu beschut) en daar moet je gewoon aan wennen.

Ik ben ook een brildrager, behalve met wintersport. Dan draag ik lenzen.

Probleem met veel zonnebrillen is dat ze van onder niet voldoende afsluiten waardoor je nog steeds de schittering uit de sneeuw in je ogen krijgt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True