Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kunnen van een robotstofzuiger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Randomguy369
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 06-06 10:55
Hallo iedereen,

TLDR: Kan een robotstofzuiger een kleine drempel over en zijn er problemen met een hoogpolig kleed.

Ik doe al een geruime tijd onderzoek naar een robotstofzuiger. Maar een paar dingen maken dat ik er (nog) geen aanschaf. Want tussen de woonkeuken en de huiskamer zit een drempel van ~0,7cm voor de deuren, ook hebben wij een hoogpolig kleed liggen voor de bank en nog een ander laagpolig kleed.
Dus mijn vraag is kan een robot dat randje overwinnen of zal hij daarop vastlopen en wat betreft een hoogpolig kleed wat zijn daar consequenties van?

TLDR: Kan een robotstofzuiger een kleine drempel over en zijn er problemen met een hoogpolig kleed.

Mvg,

Alle reacties

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:58
Alle wat meer 'premium' robotstofzuigers gaan over zo'n klein drempeltje heen. En dan bedoel ik bijvoorbeeld Hombot, Deebot, Roborock, ik neem aan ook meeste/alle moderne Roombas, etc. Mijn oude van de Aldi kon dat totaal niet, en bijvoorbeeld Ilife A4 heeft blijkbaar een spec van 0.7cm, dus dat wordt krap.

Hoogpolig kleed heb ik zelf geen ervaring mee. Sowieso op misschien een Dyson na gaat geen enkele robotstofzuiger die goed schoon krijgen. De ene vertrouwt wat meer op zuigen (goed voor tapijt) en de ander meer op zijn borstels, maar hoogpolig tapijt echt goed schoon zuigen missen ze toch wel vermogen voor. Al scheelt het wel als hij dagelijks rijdt natuurlijk. En hoe hoogpolig je kleed is, hier een voorbeeld van een Roborock, die het redelijk goed bij deze doet, maar een kleed kan ook weer vervelende omgekrulde hoekjes hebben bijvoorbeeld:
YouTube: Roborock Xiaomi top best robot vacuum cleaner in kids room on carpet...

• Randomguy369
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 06-06 10:55
Sissors schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:53:
Alle wat meer 'premium' robotstofzuigers gaan over zo'n klein drempeltje heen. En dan bedoel ik bijvoorbeeld Hombot, Deebot, Roborock, ik neem aan ook meeste/alle moderne Roombas, etc. Mijn oude van de Aldi kon dat totaal niet, en bijvoorbeeld Ilife A4 heeft blijkbaar een spec van 0.7cm, dus dat wordt krap.

Hoogpolig kleed heb ik zelf geen ervaring mee. Sowieso op misschien een Dyson na gaat geen enkele robotstofzuiger die goed schoon krijgen. De ene vertrouwt wat meer op zuigen (goed voor tapijt) en de ander meer op zijn borstels, maar hoogpolig tapijt echt goed schoon zuigen missen ze toch wel vermogen voor. Al scheelt het wel als hij dagelijks rijdt natuurlijk. En hoe hoogpolig je kleed is, hier een voorbeeld van een Roborock, die het redelijk goed bij deze doet, maar een kleed kan ook weer vervelende omgekrulde hoekjes hebben bijvoorbeeld:
YouTube: Roborock Xiaomi top best robot vacuum cleaner in kids room on carpet...
Staat dat in de specs van de stofzuiger? Heb ik er nooit bij zien staan.
Het hoeft ook niet heel goed schoon dat hoogpolige kleed maar vooral dat ze er niet op vastlopen/mollen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True