Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Mr_Mitch01
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 13:50
Hallo,

ik heb een vraagje over het zelf maken van Ambilight voor achter je tv.
Ik heb zelf een Raspberry Pi model 3 die ik niet meer gebruik. Deze wil ik graag gaan gebruiken voor het maken van Ambilight. Alleen zit ik met een aantal vragen.

99% van alle tutorials die ik vind, zijn geschikt voor 1 hdmi apparaat (HDMI Splitter met 2 output en 1 input).
Nu zie ik ook af en toe een tutorial die wat uitgebreider zijn en waarop je wel meerdere HDMI kabels op kan aansluiten (PS4, tv ontvanger, laptop etc.).
Om dit mogenlijk te maken, heb je nog een Arduino Uno nodig.

Nu is mijn vraag: Hoe relevant is dit nog?
Kan dit tegenwoordig wel gewoon met alleen 1 raspberry pi gemaakt worden of heb ik toch ook een Arduino uno extra nodig?

Alle reacties

• danoontjeh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 15-06 09:40
Er is hier een topic met 234 paginas aan discussie over het maken van een DIY Ambilight, ik denk dat je daar wel de relevante info kunt vinden.

• Mr_Mitch01
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 13:50
danoontjeh schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:29:
Er is hier een topic met 234 paginas aan discussie over het maken van een DIY Ambilight, ik denk dat je daar wel de relevante info kunt vinden.
Dankjewel voor de informatie!
Ik had dit topic inderdaad al gevonden, alleen is de laatste reactie hierop precies mijn vraag.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True