Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

zwart scherm tijdens installatie NVidia drivers

Pagina: 1
Acties:

• mr.loepie
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13-06 21:44

mr.loepie

Canon Eos R5 + wat glas ;-)

Topicstarter
Hoi ,

ik heb een clean install uitgevoerd gister en telkens als ik de Nvidia drivers ga installeren dan gaat hij naar een zwart scherm en blijft zwart , reboot helpt niet dan laad de pc even tot voorbij de post en dan is het weer zwart. op internet lees ik er wel meer over maar de oplossing is er niet te vinden .
ik bouw al een kleine 20 jaar pc's dus weet wel wat ik doe.
De onboard vga werkt wel . als ik dan de Nvidia drivers deinstaller met DDU kan ik weer met de Nvidia kaart opstarten en in windows komen . zodra de drivers weer geinstalleerd worden is en blijft het beeld weer zwart. de pc zelf lijkt niet vast te lopen.
wat heb ik geprobeerd .
andere mobo
andere vga kaart
andere HDD ipv m.2 ssd
bios instellingen mbt display aan of uit gezet/veranderd.
alle apparaten uit de pc gehaald , dus alleen het nodige erin.
betreft hier een asus z370 E met een 8700k cpu en 32 gb corsair ram. 850watt corsair voeding
ik ben nu al een ruime dag bezig om het te vinden maar ik vind het probleem niet . wie heeft raad.

Asus Maximus Formula XII . i9 10900K @ 5.2 GHZ (custom WC) , 64 GB 3600mhz corsair , Synology 1821+ 15 TB.

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Heb je alle updates van windows eerst geïnstalleerd?

Doet graag mooie dingen met geluid

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan, heb het ook achteraf gedaan dus niet de updates installeren maakt allemaal niet uit.

Asus Maximus Formula XII . i9 10900K @ 5.2 GHZ (custom WC) , 64 GB 3600mhz corsair , Synology 1821+ 15 TB.

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-06 19:23

millman

6708Mhz @ -185c

Je hebt een andere kaart geprobeerd, maar geeft niet aan wat de uitkomst daarvan is. Mocht een andere kaart wel werken dan kan je ervan uitgaan dat je kaart stuk is. Ik neem aan dat je met testen je OC hebt uitgezet? Deel ff een compleet lijstje van je pc componenten, typenummers, niet in de laatste plaats je GPU natuurlijk ;)

[Voor 20% gewijzigd door millman op 21-11-2018 21:48]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
Ik heb de oC uitgezet.
De nieuwe vga kaart werkt ook niet ander moederbord werkt ook niet.
Moederbord asus z370 e gaming
Asus gtx 980 4GB
Er gaat iets mis ten tijde van installatie van de Nvidia drivers.

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-06 13:24
MB BIOS update nog uitvoeren?

Verder kan het ook zijn dat de resolutie misschien te groot wordt ingesteld door Nvidia na de installatie?
Wat voor monitor heb je er op aangesloten? Andere monitor misschien nog proberen?
Welke Windows versie heb je draaien en op welke build ?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-06 11:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe lang wacht je overigens op het terugkomen van het beeld? Bij een recente update op mijn 1070Ti duurde het ook een goeie 30 seconden voordat ik weer beeld had op beide displays.

I reject your reality and substitute my own

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
Minimaal een uur aangekeken maar helemaal niets.
Build maakt niet uit heb 3 versies van Windows geprobeerd ,
Resolutie maakt ook niet uit het is een 4K scherm en lijkt met sterkt dat hij die nog hoger instelt.

[Voor 63% gewijzigd door mr.loepie op 22-11-2018 17:43]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Heb je al oudere driver geprobeerd, of die van Windows ?
https://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

[Voor 32% gewijzigd door Hackus op 22-11-2018 17:49]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
Ja heb al hele ouder drivers geprobeerd en minder oud en nieuwe maakt niet uit.
Heb 3 Nvidia kaarten geprobeerd , ook geen succes. Oude versie Windows ook geen effect. Nieuwste bios zit erop maakt ook niet uit.
En ik prop er een AMD vga in en gaan!!
Drivers laten zich gewoon installeren en het werkt.
Hoe kan dit? Kan iemand mij dit verklaren ?
Maar ik wil liever niet over naar AMD.
Welke AMD is vergelijkbaar met de gtx980 bv ?

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
Probleem is opgelost !

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Wat was het precies ?

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

mr.loepie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:32:
Ja heb al hele ouder drivers geprobeerd en minder oud en nieuwe maakt niet uit.
Heb 3 Nvidia kaarten geprobeerd , ook geen succes. Oude versie Windows ook geen effect. Nieuwste bios zit erop maakt ook niet uit.
En ik prop er een AMD vga in en gaan!!
Drivers laten zich gewoon installeren en het werkt.
Hoe kan dit? Kan iemand mij dit verklaren ?
Maar ik wil liever niet over naar AMD.
Welke AMD is vergelijkbaar met de gtx980 bv ?
pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 590 8GD5 Special Edition

Mooi dat het verholpen is. nu nog het antwoord wat je hebt gedaan om het te verhelpen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True