Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vraag over laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SamiHanna
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10-01-2019
Hoi,

Ik sta op het punt om een (tweedehands) laptop aanteschaffen voor gamen en media gebruik. Ik vroeg me dus alleen af of het wel een goede laptop is, heeft iemand hier meer verstand van?

i7 quad core
aparte nVidea GT555m videokaart
Erg goed geluid, subwoofer ingebouwd
Full HD 17 inch scherm met 3D mogelijkheid
8GB RAM en ruime upgrademogelijkheden
Snelle 120GB SSD en ruime 600GB HDD
Windows 10

Het is een Dell laptop.

Alle reacties

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 18-06 20:07
Wat voor een i7 is dat? MQ/HQ model? Ziet er prima uit enkel is de vraag wat voor prijs je er voor betaalt

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:46

Malantur

BBG'er
Gaat het toevallig om dit model:
https://www.notebookcheck...30QM-GT-555M.51949.0.html

Indien het type klopt, kan je ineens de hele review lezen en de voor en nadelen bekijken.
Artikel komt uit april 2011 dus hou er dan ook wel rekening mee dat de laptop 7 jaar oud is. Recente games zal je zeker niet op FullHD high settings moeten proberen. Framerates van oudere games worden onderaan besproken :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• SamiHanna
Het gaat inderdaad over die laptop, alleen zie ik net dat de laptop al verkocht is aan een ander.

Ik heb zojuist een andere gezien die iets duurder is (€350) maar volgens mij ook iets beter.

Dell Xps
intel Core i7 Processor 2.80ghz
12gb ddr3 interne geheugen
SSD harde schijf ( c: Systeem ) + 750gb harde schijf ( D: Data )
Ethernet Gigabyte Lan
Wifi draadloze verbinding
ATI Raedon HD6950 2gb ddr 5 videokaart met Dvi, Hdmi en dispaypoort ( kan alle games aan )
Dvdrw brander
Draait super snel en stabiel op windows 10 pro 64bits, met office, tune Up, systemcare enz..
Multimedia toetsenbord en muis
22'' Dell HD monitor

Deze specs staan erbij en je krijgt er een monitor bij.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-06 14:32

iCore

Dat is mijn uitspraak.

i7 kan ook gewoon 2 core zijn, komt nogal vaak voor, even checken

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• SamiHanna
De 2e pc heeft 4 cores en 8 threads.

• Sn3gG3l
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-06 11:37
Voor 350eu lijk medie tweede keus best netjes

Steam: Sneggel

• SamiHanna
Ja? Enig idee of games zoals Cities:Skylines, SimCity, LoL, Fortnite, CoD, BF en GTA 5 hier goed op zullen draaien?

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:46

Malantur

BBG'er
Het goed draaien van een spel hangt vooral af van je videokaart, en in mindere mate van de ram geheugen en processor. 12GB is ruim voldoende en een i7 quadcore zou dat ook moeten zijn.

Ik neem even je videokaart:
https://www.notebookcheck...eon-HD-6950M.43730.0.html

Deze is in 3dMark vergelijkbaar met een recente GT 1030.
https://www.notebookcheck...030-Desktop.223522.0.html
Een GT 1030 haalt in de meeste spellen genoeg om op FullHD te draaien op low settings, of medium op lagere resolutie.

Met lage details moet het dus speelbaar zijn. Exacte cijfers per spel kan je bekijken onderaan het artikel in mijn laatste link.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True