Vraag

• gnusmassamsung
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-12-2018
Mijn vraag

Ik wilde de bedrijfsportal app downloaden op mijn apparaat om makkelijker in mijn werkmail te kunnen. Ik installeerde de app en ik moest mijn telefoon versleutelen. Ik heb niet goed genoeg gelezen en dus alles doorgeklikt en problemen met de beveiliging binnen de app opgelost.
Nu zag ik dat tijdens de installatie de telefoon naar fabrieksinstelling terug zou gaan, en dat wilde ik niet (ik had geen backup gemaakt van belangrijke bestanden). Ik heb daarom heel dom tijdens dat de telefoon opnieuw aan het opstarten was de telefoon uitgeschakeld.

Als ik nu de telefoon weer aan zet wordt er een wachtwoord gevraagd. Dus nog voordat je de pincode van de simkaart of het wachtwoord voor het ontgrendelen in moet voeren. Ik denk dat ik dit wachtwoord zou moeten instellen bij het versleutelen van mijn telefoon maar dit heb ik dus niet gedaan.

Wat ik ook probeer, ik heb geen idee wat het wachtwoord is en mijn telefoon gaat niet meer aan.

Ook via google op mijn laptop geeft het aan dat mijn device niet gevonden kan worden.

Wat nu?!

Ik maak gebruik van de Motorola G4 plus.

Beste antwoord (via gnusmassamsung op 21-11-2018 15:26)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
gnusmassamsung schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:21:
[...]

Ja maar zij kunnen me niet verder helpen.
Waarom niet dan? Het is toch hun app zij weten toch wat er gebeurt als je deze installeerd? (zit die nu niet in een bedrijfs MDM tool ofzo)

Een wipe data / factory reset zou dit probleem moeten verhelpen maar als dat ook niet werkt kan je hem nog terug flashen (eventueel via een telefoon toko ofzo)

[Voor 28% gewijzigd door HKLM_ op 21-11-2018 14:25]

πŸ‘©β€πŸš€ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- πŸš€

Alle reacties

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Heb je al wel het wachtwoord voor het ontgrendelen geprobeerd? Ik meen dat bij een encrypted FS android dit wachtwoord vraagt bij opstarten.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 14:49
Heb je het wachtwoord van je Google account al geprobeerd waarmee je eerder ingelogd was?

• HKLM_
Normaal vraagt android om een wachtwoord, pincode etc aan te maken voordat je hem gaat versleutelen. Aangezien je hem ook nog uit heb gezet tijdens het opnieuw opstarten denk ik dat je hem alleen maar via de recovery modes kan resetten naar de fabrieksinstellingen en kan uithuilen (helaas).

Zie het als een leermoment, als je telefoon in de plee was gevallen had je ook geen back-up gehad. Vanaf nu vergeet je dat niet en maakt je altijd een backup :+

[Voor 22% gewijzigd door HKLM_ op 21-11-2018 14:17]

πŸ‘©β€πŸš€ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- πŸš€

• gnusmassamsung
Ik heb alle wachtwoorden die ik wel eens heb gebruikt al geprobeerd.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat zei jouw bedrijf? Blijkbaar versleutelen zij jouw telefoon bij het installeren van de app.

Omgekeerd; was het de bedoeling dat de app wel op "privΓ© apparatuur" geinstalleerd kon/mocht worden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gnusmassamsung
HKLM_ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:14:
Normaal vraagt android om een wachtwoord, pincode etc aan te maken voordat je hem gaat versleutelen. Aangezien je hem ook nog uit heb gezet tijdens het opnieuw opstarten denk ik dat je hem alleen maar via de recovery modes kan resetten naar de fabrieksinstellingen en kan uithuilen (helaas)
Als ik hem via de recovery mode reset naar fabrieksinstellingen schiet ik er niks mee op. Ik start daarna de telefoon weer op en krijg alsnog het scherm in beeld om een wachtwoord in te voeren die ik dus niet weet...

• HKLM_
gnusmassamsung schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:17:
[...]

Als ik hem via de recovery mode reset naar fabrieksinstellingen schiet ik er niks mee op. Ik start daarna de telefoon weer op en krijg alsnog het scherm in beeld om een wachtwoord in te voeren die ik dus niet weet...
Dat zou altijd moeten werken tenzij tenzij je IT afdeling iets gedaan heeft. Heb je al contact met hun gehad?

• gnusmassamsung
MAX3400 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:17:
En wat zei jouw bedrijf? Blijkbaar versleutelen zij jouw telefoon bij het installeren van de app.

Omgekeerd; was het de bedoeling dat de app wel op "privΓ© apparatuur" geinstalleerd kon/mocht worden?
Mijn bedrijf zei dat het waarschijnlijk een wachtwoord is van Motorola waar ik het heb geregistreerd bij mijn aankoop, maar dat is nergens terug te vinden...

• gnusmassamsung
HKLM_ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:18:
[...]

Dat zou altijd moeten werken tenzij tenzij je IT afdeling iets gedaan heeft. Heb je al contact met hun gehad?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[Voor 17% gewijzigd door rens-br op 22-11-2018 18:37]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
gnusmassamsung schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:21:
[...]

Waarom niet dan? Het is toch hun app zij weten toch wat er gebeurt als je deze installeerd? (zit die nu niet in een bedrijfs MDM tool ofzo)

Een wipe data / factory reset zou dit probleem moeten verhelpen maar als dat ook niet werkt kan je hem nog terug flashen (eventueel via een telefoon toko ofzo)

[Voor 28% gewijzigd door HKLM_ op 21-11-2018 14:25]

• gnusmassamsung
HKLM_ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:22:
[...]

De app zelf is gewoon van Android, alleen heb ik ingelogd met mijn bedrijfsaccount. En tja, misschien gewoon niet capabel genoeg die medewerkers...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

gnusmassamsung schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:26:
[...]

De app zelf is gewoon van Android, alleen heb ik ingelogd met mijn bedrijfsaccount. En tja, misschien gewoon niet capabel genoeg die medewerkers...
Nee, alles maar doorklikken zonder lezen...

Anyhow, over welke app gaat het eigenlijk? Welke leverancier is dat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
gnusmassamsung schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:26:
[...]

Gaat het om een office 365 account ? Daarbij kan een beheerder idd vereisen dat een telefoon encrypt is als een gebruiker zijn account wil koppelen met een toestel. Echter wordt dit niet automatisch gedaan.

Try SCE to Aux

• gnusmassamsung
Imnoa schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:27:
[...]

Gaat het om een office 365 account ? Daarbij kan een beheerder idd vereisen dat een telefoon encrypt is als een gebruiker zijn account wil koppelen met een toestel. Echter wordt dit niet automatisch gedaan.
Ja dit gaat om een Office365 account. En de app heet bedrijfsportal / company portal en is van Microsoft.

EN tuurlijk snap ik dat het mijn eigen domme fout is.

• gnusmassamsung
HKLM_ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:22:
[...]

Bedankt allemaal. Ik heb de wipe data/ factory reset gedaan en m'n telefoon is weer als nieuw. Bijna al m'n bestanden kwijt maar dat is mijn eigen domme fout.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee