Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Meerdere monitoren op 970M met 1 HDMI aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• wouter.vanacht
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 17-01-2019
Beste lezer,

Aantal jaar geleden heb ik een custom laptop aangeschaft bij XNotebooks. Ik heb hierbij gekozen voor de Nvidia 970M als videokaart. De laptop heeft maar 1 HDMI aansluiting, welke ik momenteel gebruik voor één monitor.

Ik wil mijn setup gaan uitbreiden en eventueel zelfs mijn laptop (dicht) als desktop laten functioneren. Na wat research lijkt het erop dat de 970M niet een volledige videokaart is zoals ik gewend ben, maar eerder een kleine chip. Hierdoor is de HDMI aansluiting die ik heb dus niet rechtstreeks met deze videokaart gekoppeld (correct me if I'm wrong).

Ik neem aan dat met een simpele splitter de laptop geen onderscheid kan maken tussen de monitoren, en dus altijd dezelfde output geeft aan de schermen. Is er een mogelijkheid om dit alsnog te laten werken? Ik hoopte twee 4K monitoren aan te schaffen en deze in een later stadium te gaan gebruiken voor een nieuwe desktop.

Bedankt voor jullie tijd!

• ETHART
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-06 20:52
Wat is de versie van de HDMI poort? Kan die uberhaupt 4k 60Hz

Volgens mij ondersteund HDMI geen twee monitoren op een enkele poort

• wouter.vanacht
ETHART schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:52:
Wat is de versie van de HDMI poort? Kan die uberhaupt 4k 60Hz

Volgens mij ondersteund HDMI geen twee monitoren op een enkele poort
Hoe kan ik hier achter komen? De laptop is zo'n 4 jaar oud.

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12-06 12:26
wouter.vanacht schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:08:
Beste lezer,

Aantal jaar geleden heb ik een custom laptop aangeschaft bij XNotebooks. Ik heb hierbij gekozen voor de Nvidia 970M als videokaart. De laptop heeft maar 1 HDMI aansluiting, welke ik momenteel gebruik voor één monitor.

Ik wil mijn setup gaan uitbreiden en eventueel zelfs mijn laptop (dicht) als desktop laten functioneren. Na wat research lijkt het erop dat de 970M niet een volledige videokaart is zoals ik gewend ben, maar eerder een kleine chip. Hierdoor is de HDMI aansluiting die ik heb dus niet rechtstreeks met deze videokaart gekoppeld (correct me if I'm wrong).

Ik neem aan dat met een simpele splitter de laptop geen onderscheid kan maken tussen de monitoren, en dus altijd dezelfde output geeft aan de schermen. Is er een mogelijkheid om dit alsnog te laten werken? Ik hoopte twee 4K monitoren aan te schaffen en deze in een later stadium te gaan gebruiken voor een nieuwe desktop.

Bedankt voor jullie tijd!
Het makkelijkste is om een USB docking te gebruiken, kost niet zo heel veel en nooit gezeur met kabels.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• ETHART
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-06 20:52
wouter.vanacht schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:05:
[...]

Hoe kan ik hier achter komen? De laptop is zo'n 4 jaar oud.
Dit moet in de specificaties van de laptop staan.

• wouter.vanacht
Ora et Labora schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:06:
[...]

Het makkelijkste is om een USB docking te gebruiken, kost niet zo heel veel en nooit gezeur met kabels.
Ik heb een simpele docking. Helaas zitten hier enkel USB poorten op. Kan zo'n docking dan via een USB poort op mijn laptop nieuwe video aansluitingen bieden? Waarom bestaan er dan niet simpel monitors voor USB?

Edit: zie nu inderdaad dat er docking stations bestaan die d.m.v. "DisplayLink" werken. Voor alsnog alleen extreem dure dockings gevonden. Ga nog even wat meer googlen.

[Voor 16% gewijzigd door wouter.vanacht op 21-11-2018 17:25]

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:41
Na wat research lijkt het erop dat de 970M niet een volledige videokaart is zoals ik gewend ben, maar eerder een kleine chip. Hierdoor is de HDMI aansluiting die ik heb dus niet rechtstreeks met deze videokaart gekoppeld (correct me if I'm wrong).
Dat heet Optimus.

Je geeft niet aan welke laptop het precies is, dus dat is wat lastig advies geven.

Als het inderdaad via Optimus gaat, stuurt de 970m de beelden via de frame buffer van de onboard Intel. Dan is het dus maximaal HDMI 1.4, aangezien Intel nog geen native HDMI 2.0 doet.

Maar dit zou je gewoon in de specificaties van je laptop moeten kunnen vinden.

Je kunt via USB met de juiste displaylink/adapter een 4k monitor op 60hz aansturen, maar 2? Ik weet niet of je daar genoeg bandbreedte voor hebt. Sowieso kun je gamen dan wel vergeten, performance is leuk voor wat desktop werk, maar niets in 3d.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True