Hi allemaal,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen op mijn nieuwe systeem en daarnaast de PC gebruiken voor de normale huis-tuin-keuken zaken (maar dit laatste is natuurlijk gecovered met een goede game pc). Qua games valt er te denken aan Battlefield en Cities: Skylines (vandaar ook de 32gb RAM in mijn voorstel).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 a 1600 euro, maar ik heb geen absoluut maximum (oftewel als een prijsverhoging voldoende te verdedigen valt wil ik daar eventueel wel in meegaan).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur blijf ik gebruiken (monitor: Dell UltraSharp U2412M).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf had ik vooralsnog het volgende in gedachte:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD ten opzichte van Intel qua processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst tamelijk stille PC aangezien die onder mijn bureau komt te staan.
Ga je overklokken?
Op dit moment heb ik een systeem dat onder andere bestaat uit een Intel i5-3570k en AMD Sapphire 7950. Zowel de CPU en GPU hebben een overklok gekregen. Ik merkte dat mijn CPU een tijd terug (~2j) kracht tekort begon te komen waardoor ik 'm van 3.4GHz naar 4.1GHz heb overgeklokt. Mijn verwachting is dat ik het nieuwe systeem op termijn ook wil overklokken om de gebruiksduur te verlengen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen krijgen op het door mij voorgestelde systeem. Hierbij heb ik specifiek in ieder geval de volgende vragen:
1. Is een aparte CPU koeler nog aan te raden? Dan een Scythe Mugen 5 PCGH Edition?
2. Is een 550W voeding ruim voldoende?
3. Wat is nou het precieze voordeel van een B450 vs een X470 bord? Ik lees wisselende verhalen overal. Zou ik moeten nadenken over een X470 bord?
4. Zit er nog een voordeel in het kiezen van een Samsung 870 EVO ten opzichte van de nu door mij gekozen Crucial MX500? Of is dat snelheidsverschil totaal niet merkbaar en daardoor weggegooid geld?
Overige opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom!
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen op mijn nieuwe systeem en daarnaast de PC gebruiken voor de normale huis-tuin-keuken zaken (maar dit laatste is natuurlijk gecovered met een goede game pc). Qua games valt er te denken aan Battlefield en Cities: Skylines (vandaar ook de 32gb RAM in mijn voorstel).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 a 1600 euro, maar ik heb geen absoluut maximum (oftewel als een prijsverhoging voldoende te verdedigen valt wil ik daar eventueel wel in meegaan).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur blijf ik gebruiken (monitor: Dell UltraSharp U2412M).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf had ik vooralsnog het volgende in gedachte:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 326,- | € 326,- |
1 | MSI B450 Tomahawk | € 106,99 | € 106,99 |
1 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce | € 525,05 | € 525,05 |
1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 58,- | € 58,- |
1 | Fractal Design Define S - Window | € 61,- | € 61,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 264,50 | € 264,50 |
1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Crucial MX500 m.2 1TB | € 140,- | € 140,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.561,49 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD ten opzichte van Intel qua processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst tamelijk stille PC aangezien die onder mijn bureau komt te staan.
Ga je overklokken?
Op dit moment heb ik een systeem dat onder andere bestaat uit een Intel i5-3570k en AMD Sapphire 7950. Zowel de CPU en GPU hebben een overklok gekregen. Ik merkte dat mijn CPU een tijd terug (~2j) kracht tekort begon te komen waardoor ik 'm van 3.4GHz naar 4.1GHz heb overgeklokt. Mijn verwachting is dat ik het nieuwe systeem op termijn ook wil overklokken om de gebruiksduur te verlengen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen krijgen op het door mij voorgestelde systeem. Hierbij heb ik specifiek in ieder geval de volgende vragen:
1. Is een aparte CPU koeler nog aan te raden? Dan een Scythe Mugen 5 PCGH Edition?
2. Is een 550W voeding ruim voldoende?
3. Wat is nou het precieze voordeel van een B450 vs een X470 bord? Ik lees wisselende verhalen overal. Zou ik moeten nadenken over een X470 bord?
4. Zit er nog een voordeel in het kiezen van een Samsung 870 EVO ten opzichte van de nu door mij gekozen Crucial MX500? Of is dat snelheidsverschil totaal niet merkbaar en daardoor weggegooid geld?
Overige opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom!
Alvast bedankt!