TNT2: AGP vs PCI

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Hallo daar

Omdat ik slechts 1 AGP slot heb wil ik een Creative Technology 3D Blaster Vanta PCI TNT2 32MB gaan kopen. Ik, als hardware newbie, heb echter een paar vraagjes:

- Is PCI beter of slechter dan AGP? Zowat alle kaarten gaan op AGP, maar PCI is meestal weer duurder (duurder=beter??).
- Is deze 3D kaart stand-alone of heeft deze kaart ook nog de originele videokaart nodig? Als het niet stand-alone is: werken ze dan ook samen? Mijn originele AGP videokaart heeft namelijk ook een beetje 3D acceleratie...
- Is 250,- een redelijke prijs voor deze kaart?

Alvast heel erg bedankt.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:32
Is PCI beter of slechter dan AGP? Zowat alle kaarten gaan op AGP, maar PCI is meestal weer duurder (duurder=beter??).
AGP is beter, kan grotere textures ofzoiets sneller berekenen. AGP slot is een slot apart voor je videokaart.
- Is deze 3D kaart stand-alone of heeft deze kaart ook nog de originele videokaart nodig? Als het niet stand-alone is: werken ze dan ook samen? Mijn originele AGP videokaart heeft namelijk ook een beetje 3D acceleratie...
Het is een standalone kaartje, samenwerken lukt niet volgens mij :)
- Is 250,- een redelijke prijs voor deze kaart?
Yepz dat is redelijk.

Echter, ik zou als ik jou was een AGP kaart kopen.

AGP is zogezegd minder duur en vaak sneller.
Verder heb je ook een ruimere keuze met AGP kaarten.
Ik moet een PCI kaart nemen omdat ik geen vrij AGP slot heb.

• wacko
Bedankt. Ik kan dus gewoon mijn oude videokaartje wegpleuren en die nieuwe kaart erin zetten? Beter. Zijn trouwens zo'n beetje alle moderne 3D kaarten stand-alone?

Verwijderd

Ja, alle moderne 3D kaarten zijn standalone, ik geloof dat de laatste niet-standalone de voodoo2 kaartjes waren.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

je kunt VEEEL beter dus een AGP-kaart kopen, PCI kaarten zijn (omdat er weinig zijn) relatief duurder. Koop ook geen TNT2 Vanta (liever ook geen TNT2 M64) maar een 'echte' TNT2, een TNT2 Pro of een TNT2 Ultra. Vanta is erg slecht, M64 is minder slecht maat vanaf 'gewoon' zijn de prestaties goed. (let op, dit staat vaak erg slecht aangegeven!)

• wacko
Bedankt allemaal. Ik denk dat het een Creative TNT2 Ultra wordt.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Goeie keuze... Maar voor ietsjes meer kun je ook een geforce kopen. Misschien het overwegen waard??

• wacko
Nee GeForce is buiten mijn budget - nogal een verschil van f 325,- (TNT2 Ultra) naar f 475,- (goedkoopste (?) GeForce)...

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Voor 489 piekkies heb je een CL annihilator Pro (dus DDR), dat scheelt in prestaties hoor(tov Tnt2)
Maar als het je budget overschrijdt dan is 't een probleem...
Pagina: 1