Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zakelijke glasvezelverbinding inzetten met andere aanbieder

Pagina: 1
Acties:

• Bombtrack
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-05 12:47

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Topicstarter
Heeft iemand toevallig ervaring met het overstappen van glasvezelaanbieder als het gaat om een custom aangelegde verbinding?

Onze situatie is als volgt:
Wij hebben een bedrijfspand waar ComSave jaren geleden voor een van de voorgaande bedrijven in het pand een glasvezelverbinding heeft aangelegd. Het is dan ook geen standaard kabel die uit de muur komt zoals bij je thuis, maar een ingewikkeldere opstelling. Voor zover ik kan opmaken komt glasvezel binnen via mini-glasvezelkabels - meerdere, en gaat het daarna in een Nokia A-1200-X ethernet access switch. Voor mij in ieder geval onbekend terrein, en zeker geen standaard aansluiting voor huis tuin en keuken glas.

Nu vragen ze de absolute hoofdprijs voor het internet, terwijl ik niet perse de zakelijke toegevoegde waarde nodig heb, enkel gewoon een lekkere snelle verbinding - maar dat heb ik thuis met 1gbit voor 50 euro ook ;)

Nu begrijp ik dat ze de aansluitkosten van een custom verbinding moeten terugverdienen, maar je zou zeggen dat dat in de loop der jaren er al lang uit is gehaald.

Heeft iemand ervaring met zulke situaties en de mogelijke overstap naar alternatieve aanbieders?

Ik begrijp dat de mogelijkheid er is dat de aansluiting simpelweg van de aanbieder is, en dat er niets mogelijk is. Ik vroeg het me toch af :)

Casual Critic op YouTube

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:36
Ik heb te maken met een soortgelijke situatie. Bestaande verbinding via KPN, maar er wordt overgestapt naar Tele2.

De KPN glasvezel lijn is voor de vorige eigenaar van het pand ook speciaal aangelegd. Bij navraag bij Tele2 voor de mogelijkheid om deze glaslijn te gebruiken kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was omdat de betreffende verbinding was aangesloten op de KPN glasvezel ring rondom de betreffende woonplaats. Hierop heeft Tele2 geen toegang en dient dus een nieuwe kabel aan te leggen vanaf de Tele2 glasring rond de woonplaats. Kosten: € 1500,- voor de aanleg...

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Bombtrack Maar is die fysieke glasvezel infra daadwerkelijk van ComSave, of hebben ze 'm ooit als darkfiber bijvoorbeeld laten aanleggen door een partij die de daadwerkelijk eigenaar er van is?

Voorbeeld: UNET, overgenomen door Eurofiber, heeft eigen fysieke infrastructuur, maar verhuurt dat ook aan anderen. En dat kan vaak zowel als darkfiber zijn (m.a.w. alleen de fysieke kabel), of als datatransport vehikel (b.v. VLAN/transportstreams o.i.d.)

M.a.w. ik zou gewoon vragen bij een aantal (landelijke) ISP's of ze op jullie adres, de gevraagde bandbreedte kunnen leveren en tegen welke prijs.
Hoe ze dat dan onderling regelen/inkopen/fysiek implementeren, is niet jouw zaak.

Ik neem aan dat het voor Cropped media is?
Als ik b.v. bij UNET de pc check voor de overkant v.d. straat invul (Bachweg 13c bijvoorbeeld), dan is daar zakelijk glas leverbaar...

[Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 21-11-2018 13:30]

Mooie Plaatjes   

• Bombtrack
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-05 12:47

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Topicstarter
Thanks voor de reacties!
Ik wacht nog op een sloot extra informatie, dus hopelijk weet ik binnenkort meer. Het is trouwens niet voor cropped. Die link moet ik maar eens uit mijn handtekening halen :P

Maar als ik even de informatie doortrek lijkt het mij in alle gevallen onmogelijk dat ik op de zakelijke aansluiting een reguliere glasverbinding voor consumenten laat aansluiten, toch?

Casual Critic op YouTube

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:36
Bombtrack schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:42:

Maar als ik even de informatie doortrek lijkt het mij in alle gevallen onmogelijk dat ik op de zakelijke aansluiting een reguliere glasverbinding voor consumenten laat aansluiten, toch?
Ik denk dat dit inderdaad niet mogelijk zal zijn. Maar: bel ff wat providers en leg de vraag daar neer :)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True