Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Antieke philips radio aansluiten op LP speler?

Pagina: 1
Acties:

• Bremg
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-06 19:46
Ik heb een oude radio gekregen met ingebouwde speaker die ik graag wil aansluiten op mijn lp speler.

Nu heeft het ding echt antieke aansluitingen waar ik niet mee bekend ben.

Dit is exact dezelfde radio als die ik heb:

Mijn idee is om de PU aansluiting te gebruiken om de tulp stekkers van mijn LP speler op aan te sluiten.

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit kan doen? Kan ik een gewone stekker ombouwen en aansluiten op rood/wit tulp of gaat dat niet goed?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even voor de goede orde: heeft je platenspeler een voorversterker aan boord? Zo ja dan kan die problemen geven.
Verder: de aansluiting op je radio is uitgevoerd in mono, en jouw platenspeler is stereo. Daar zul je dus iets voor moeten verlopen van stereo naar mono.
Qua aansluiting fysiek: daar waar "PU" bij staat is voor je platenspeler. Linkse is de ground, rechtse het signaal (mono, enkelkanaals dus).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• xinix03
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14-06 08:15
Ik zou het ook op https://www.buizenradioclub.nl/ vragen.

• Bremg
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-06 19:46
The Eagle schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:27:
Even voor de goede orde: heeft je platenspeler een voorversterker aan boord? Zo ja dan kan die problemen geven.
Verder: de aansluiting op je radio is uitgevoerd in mono, en jouw platenspeler is stereo. Daar zul je dus iets voor moeten verlopen van stereo naar mono.
Qua aansluiting fysiek: daar waar "PU" bij staat is voor je platenspeler. Linkse is de ground, rechtse het signaal (mono, enkelkanaals dus).
Thanks je had helemaal gelijk!

De oplossing was dan ook vrij simpel. Ik heb een stekker van een lamp opgeofferd en een rood wit tulp kabel. Boel aan elkaar geknoopt en werkte direct.

Nu de radio nog uitpluizen. Die heeft geen signaal helaas, wel gaaf die oude techniek!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

YW :)

Wel ff opletten, die dingen snappen kabelradio uiteraard niet. Ik zou gewoon een stuk draad aan de plus van de FM antenne knopen en dan kijken of je af kunt stemmen. Kan zijn dat er intern een mechaniekje zit dat het signaal dempt als er geen verbinding is met een stekkertje. Dat was toen high end :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True