Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Monitor voor home-office & gaming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Wraldpyk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 27-04 17:02
Hallo! Ik ben op zoek naar een monitor als hoofdscherm bij mijn macbook (waar ik mijn mac zelf als secunaire scherm ga gebruiken). Gezien de plek waar ie moet staan zeg ik zelf 24 inch/1080p (klein bureau, korte afstand). Maar nu waarom ik de vraag stel.

Ik heb me proberen in te lezen in de verschillende typen LCD panelen. En vrijwel alles wordt uitgelegd met kleuren en kijkhoeken, echter voor mij is het belangrijk dat het een "rustig" scherm is. Dat wil zeggen, ik zit overdag achter het scherm te werken, en 's avonds zit ik er te gamen. Ik speel vrijwel geen FPS, en vooral tycoon/city builder games, dus voor mij is response time in dat opzicht helemaal niet belangrijk.

Voor mij is het dus belangrijk dat het een rustig scherm is waar ik gemakkelijk langer achter kan zitten. Veel gaming schermen, heb ik gehoord, hebben onrustiger licht wat je sneller moe maakt. Maar goed, ik weet te weinig van het onderwerp om dat te kunnen verifieren.

Dus de vraag, welk 24inch/1080p monitor moet ik nemen, die mijn ogen het meeste rust geven en waar je makkelijk meerdere uren achtereen achter kan zitten?

Ik wil niet al te veel geld kwijt zijn, maar wat ik gezien heb in de 24inch/1080p categorie lukt dat sowieso niet heel snel.

Beste antwoord (via Wraldpyk op 23-11-2018 12:38)

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:43
Heb je zelf al enkele monitoren op het oog/gevonden?

Opzich zou een 144hz monitor ook rustiger beeld geven omdat het beeld "vloeiender" gaat.
Maar dan nog is het per monitor persoonlijk wat jij prettig vind.

Verder zou ik idd wel voor 1ms gaan omdat je dan minder vertraging in het beeld hebt, wat vermoeiender op je ogen kan werken.

Echter wederom ook hier, alles is persoonlijk.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Wylana
Heb je zelf al enkele monitoren op het oog/gevonden?

Opzich zou een 144hz monitor ook rustiger beeld geven omdat het beeld "vloeiender" gaat.
Maar dan nog is het per monitor persoonlijk wat jij prettig vind.

Verder zou ik idd wel voor 1ms gaan omdat je dan minder vertraging in het beeld hebt, wat vermoeiender op je ogen kan werken.

Echter wederom ook hier, alles is persoonlijk.

• Wraldpyk
Bedankt voor je reactie! Ik had tot nu toe de "MSI Optix MAG241C" gevonden. Ziet er vrij goed uit en heeft de specs die je noemde.
Maar ik had ook gehoord dat monitoren die zich richten op gamers een ander panneel gebruiken als de monitoren voor kantoor, en die voor gamers zijn "onrustiger". Maar weet niet of dat klopt.

• Wraldpyk
Ik ben gegaan voor de monitor die ik op het oog had, mede omdat die inderdaad 1ms en 144hz heeft. Bedankt @Wylana

• Wylana
Wraldpyk schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:38:
Ik ben gegaan voor de monitor die ik op het oog had, mede omdat die inderdaad 1ms en 144hz heeft. Bedankt @Wylana
Graag gedaan. Geniet ervan!
En maak vooral een mooie review op Tweakers straks ;)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True