Toon posts:

Formule count.if(range) combineren met count.if(naam) Excel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• sycer
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2018
Ik heb een werkbestand in excel met daarin staan welke dossiers op welke datum (vermeld in cellen G2-G100) en door wie zijn afgehandeld. Op een ander tabblad heb ik per week het aantal afgehandelde dossiers per week gegenereerd. Ik gebruik hiervoor de volgende formule:

=AANTALLEN.ALS('overzicht'!G2:'overzicht'!G100,">=9/3/2018",'overzicht'!G2:' overzicht'!G100,"<=9/10/2018")
Deze formule heb ik vervolgens voor iedere week apart ingetoetst. Het lijstje met getallen wordt automatisch overgenomen in een kolomdiagram.

Ik zou nu graag een stap verder gaan en de aantallen van een specifieke behandelaar (kolom D in tabblad 'overzicht') willen genereren. Na lang zoeken heb ik nog niet gevonden hoe ik de formule moet aanpassen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nog een criterium 3 toevoegen met de naam van de behandelaar, dus dat in kolom D de naam van de behandelaar staat. En dat dan voor iedere behandelaar.

offtopic:
Welkom!

En: ieuw, Amerikaanse datumnotatie, het duurde even voordat ik je formule snapte :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sycer
Dat is inderdaad het idee. Ik weet alleen niet hoe ik de formule er op aan moet passen.. Hij moet de bijbehorende cel in kolom D dus toetsen.

iets als:
=AANTALLEN.ALS('overzicht'!G2:'overzicht'!G100,">=9/3/2018",'overzicht'!G2:' overzicht'!G100,"<=9/10/2018", 'overzicht'!D2:'overzicht'!D100,=Jan)
werkt niet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gewoon “Jan” incl quotes, of D2 als er in D2 nu Jan staat. Dat kan zonder = teken. https://support.office.co...4e-4aee-88bc-aa8c2a866842 Geeft wat extra voorbeelden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sycer
Super, het werkt.

Ik heb het nog een stap mooier gemaakt. In de cel G1 zit een lijstje met de betreffende namen. De formule is nu:
=AANTALLEN.ALS('overzicht'!G2:'overzicht'!G500,">=9/10/2018",'overzicht'!G2:'overzicht'!G500,"<=9/16/2018", 'overzicht'!D2:'overzicht'!D500,G1)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Maar om even een open deur in te trappen: Je probleem schreeuwt "Los mij op met een draaitabel".

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee