Formule count.if(range) combineren met count.if(naam) Excel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1142097

Topicstarter
Ik heb een werkbestand in excel met daarin staan welke dossiers op welke datum (vermeld in cellen G2-G100) en door wie zijn afgehandeld. Op een ander tabblad heb ik per week het aantal afgehandelde dossiers per week gegenereerd. Ik gebruik hiervoor de volgende formule:

=AANTALLEN.ALS('overzicht'!G2:'overzicht'!G100,">=9/3/2018",'overzicht'!G2:' overzicht'!G100,"<=9/10/2018")
Deze formule heb ik vervolgens voor iedere week apart ingetoetst. Het lijstje met getallen wordt automatisch overgenomen in een kolomdiagram.

Ik zou nu graag een stap verder gaan en de aantallen van een specifieke behandelaar (kolom D in tabblad 'overzicht') willen genereren. Na lang zoeken heb ik nog niet gevonden hoe ik de formule moet aanpassen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nog een criterium 3 toevoegen met de naam van de behandelaar, dus dat in kolom D de naam van de behandelaar staat. En dat dan voor iedere behandelaar.

offtopic:
Welkom!

En: ieuw, Amerikaanse datumnotatie, het duurde even voordat ik je formule snapte :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is inderdaad het idee. Ik weet alleen niet hoe ik de formule er op aan moet passen.. Hij moet de bijbehorende cel in kolom D dus toetsen.

iets als:
=AANTALLEN.ALS('overzicht'!G2:'overzicht'!G100,">=9/3/2018",'overzicht'!G2:' overzicht'!G100,"<=9/10/2018", 'overzicht'!D2:'overzicht'!D100,=Jan)
werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gewoon “Jan” incl quotes, of D2 als er in D2 nu Jan staat. Dat kan zonder = teken. https://support.office.co...4e-4aee-88bc-aa8c2a866842 Geeft wat extra voorbeelden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super, het werkt.

Ik heb het nog een stap mooier gemaakt. In de cel G1 zit een lijstje met de betreffende namen. De formule is nu:
=AANTALLEN.ALS('overzicht'!G2:'overzicht'!G500,">=9/10/2018",'overzicht'!G2:'overzicht'!G500,"<=9/16/2018", 'overzicht'!D2:'overzicht'!D500,G1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Maar om even een open deur in te trappen: Je probleem schreeuwt "Los mij op met een draaitabel".

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1