Beste Tweakers,
Ik lees inmiddels al een tijdje mee, heb enige achtergrond in de ICT. En toch maar besloten om een account en een toppic aan te maken omdat ik met een vraag zit. Hopelijk kunnen jullie mij een zetje in de goede richting geven.
Doel:
Voor een nieuw netwerk dat ik ga aanleggen (groot huis), wil ik ook graag een vpn verbinding hebben. Zodat we overal ter wereld toegang hebben tot de fileserver en we zeker ervan zijn dat we op een veilige manier internetten.
Middel:
Mijn plan is om hiervoor een pfsense box te gebruiken.
Deze komt als volgt te staan:
Modem ziggo (bridge) —> Router R7000v2 —> switch —> pfsense (only use vpn).
Het plan is dus om de pfsense box alleen als vpn server te gebruiken (firewall, dhcp ect. dus uit te schakelen)
Ik wil dus via de vpn mijn LAN netwerk kunnen benaderen .
Heb ik hier dus dan ook maar 1 netwerkkaart voor de pfsense box nodig? Die dus alleen de LAN kant doet?
Gaat het werken op deze manier? Wat zijn jullie meningen / ervaringen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Pfsense.
Ik lees inmiddels al een tijdje mee, heb enige achtergrond in de ICT. En toch maar besloten om een account en een toppic aan te maken omdat ik met een vraag zit. Hopelijk kunnen jullie mij een zetje in de goede richting geven.
Doel:
Voor een nieuw netwerk dat ik ga aanleggen (groot huis), wil ik ook graag een vpn verbinding hebben. Zodat we overal ter wereld toegang hebben tot de fileserver en we zeker ervan zijn dat we op een veilige manier internetten.
Middel:
Mijn plan is om hiervoor een pfsense box te gebruiken.
Deze komt als volgt te staan:
Modem ziggo (bridge) —> Router R7000v2 —> switch —> pfsense (only use vpn).
Het plan is dus om de pfsense box alleen als vpn server te gebruiken (firewall, dhcp ect. dus uit te schakelen)
Ik wil dus via de vpn mijn LAN netwerk kunnen benaderen .
Heb ik hier dus dan ook maar 1 netwerkkaart voor de pfsense box nodig? Die dus alleen de LAN kant doet?
Gaat het werken op deze manier? Wat zijn jullie meningen / ervaringen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Pfsense.