Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Krijg geen verbinding meer met internet op Ipad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Marcel11966
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 21-11-2018
Ik heb een Ipad 2 en sinds gisteravond heb ik geen verbinding meer met internet.
Ik heb wel een wifi verbinding en het signaal is sterk, maar als ik safari open krijg ik een 503 melding -> No server is available to handle this request....

Relevante software en hardware die ik gebruik
De ingestalleerde software is iOS 9.3.5 wat de laatste softwareupdate is voor deze Ipad.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een netwerkherstel geprobeerd, ik heb alle instellingen gewist.
Omdat ik geen internet heb kan ik niet terug naar fabrieksinstellingen. Om dezelfde reden kan ik ook mijn back-up niet installeren vanwege het feit dat ik geen verificatie kan doen.

Ook heb ik geprobeerd op een ander netwerk verbinding te maken, wat ook niet lukt. Interactieve tv werkt wel, incl Youtube en ook mijn laptop heeft gewoon verbinding. Het probleem ligt dus echt bij de ipad.

Niets helpt. Ik kan geen contact opnemen met Apple support (wat ik overigens belachelijk vind), omdat support niet wordt aangeboden voor mijn ipad.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Alle hulp is welkom. Ik kan alleen geen verificatie doen via internet. Ik kan "zoek mijn ipad" niet uitschakelen om mijn back up te installeren omdat ik geen wachtwoord verificatie kan doen.

De ipad komt overigens uit 2010.

Alvast bedankt
...

Alle reacties

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 07:10
Heb je op zijn minst al even je modem-router herstart?

503 komt namelijk meestal bij de volgende 2 situaties voor (let op: meestal)
1. Site is overbelast en/of niet bereikbaar
2. Verbinding tussen je apparaat en modem is niet in orde (ipad heb je al zover mogelijk uitgesloten, je modem heb je volgens mij nog niks mee gedaan. Dat je laptop wel werkt staat hier volledig los van).

LopendeVogel wijzigde deze reactie 21-11-2018 10:15 (75%)

• tom.cx
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 24-04 19:35
Heb je VPN profielen op je iPad staan die misschien aan staan?

• PaYnE81
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22-04 07:05

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Of een WebProxy geconfigureerd staan?

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:23

SuBBaSS

-has Ryzen

Wat je ook eens kunt proberen is om even een hotspot via een telefoon in te stellen en proberen of je daarmee wel kunt verbinden.
Heb hier ook een ipad die wat zinnig lijkt over wifi. Even met een ander netwerk verbinden lijkt hem dan een 'schop' in de goede richting te geven. Daarna kan ik nl. meestal weer wel verbinden.

Modem even restarten ook altijd zinvol in dit soort situaties.
En een geforceerde herstart wil ook nog wel eens helpen (home- en powerbutton tegelijk ingedrukt houden tot hij herstart en het apple logo weer laat zien).

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. | Blogn00b |

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True