Bij mijn werkgever werken wij middels projecten waar groepen aan hangen op security niveau. In deze groepen worden dan weer werknemers toegevoegd om toegang te krijgen tot bepaalde mappen in het project. Hier is 5 de laagste toegang en 1 de hoogste, alleen omdat we globaal werken en vroeger alle landen op zichzelf werkte heeft elk land een andere wijze hoe deze groepen heten. Als voorbeeld zouden de groepen bijvoorbeeld als volgt zijn.
nl-projectnummer-5
nl-projectnummer-4
nl-projectnummer-3
nl-projectnummer-2
nl-projectnummer-1
projectnummer-kl5
projectnummer-kl4
projectnummer-kl3
projectnummer-kl2
projectnummer-kl1
projectnummer-5
projectnummer-4
projectnummer-3
projectnummer-2
projectnummer-1
Aangezien dit niet de enige issues zijn, wordt er al 4 jaar lang bekeken om het AD compleet opnieuw op te bouwen, maar daar komt helaas niet erg veel van terecht op het moment. Nu zoek ik al een lange tijd naar een oplossing die iedergeval voor mezelf alles wat makkelijker maakt. Ik zat zelf te denken aan een gui / powershell script / applicatie waar ik de gebruikersnaam invul, via een lijst / handmatig typen een projectnummer invul en daarna een keuze maak uit de mogelijke groepen.
Ik heb al vele uren versleten aan deze speurtocht maar helaas nog niks passend. Er zijn genoeg tools om mensen aan groepen toe te voegen, maar voor zover ik kan vinden geen waar je zelf te configueren lijsten in kan verwerken.
Weet iemand enige mogelijke oplossing hiervan? Ik weet mijn weg redelijk te vinden in Powershell programeren dus tips naar bruikbare mogelijkheden daarin zijn ook zeker welkom.
nl-projectnummer-5
nl-projectnummer-4
nl-projectnummer-3
nl-projectnummer-2
nl-projectnummer-1
projectnummer-kl5
projectnummer-kl4
projectnummer-kl3
projectnummer-kl2
projectnummer-kl1
projectnummer-5
projectnummer-4
projectnummer-3
projectnummer-2
projectnummer-1
Aangezien dit niet de enige issues zijn, wordt er al 4 jaar lang bekeken om het AD compleet opnieuw op te bouwen, maar daar komt helaas niet erg veel van terecht op het moment. Nu zoek ik al een lange tijd naar een oplossing die iedergeval voor mezelf alles wat makkelijker maakt. Ik zat zelf te denken aan een gui / powershell script / applicatie waar ik de gebruikersnaam invul, via een lijst / handmatig typen een projectnummer invul en daarna een keuze maak uit de mogelijke groepen.
Ik heb al vele uren versleten aan deze speurtocht maar helaas nog niks passend. Er zijn genoeg tools om mensen aan groepen toe te voegen, maar voor zover ik kan vinden geen waar je zelf te configueren lijsten in kan verwerken.
Weet iemand enige mogelijke oplossing hiervan? Ik weet mijn weg redelijk te vinden in Powershell programeren dus tips naar bruikbare mogelijkheden daarin zijn ook zeker welkom.