Toon posts:

Van intel naar Ryzen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-02 22:07

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Hallo mede tweakers, ik ben al een tijdje bezig met reviews te lezen en leuke moederbordjes te bekijken alleen vind ik het wel fijn om er wat hulp bij te krijgen, aangezien Ryzen een heel nieuw platform voor me is. Ik zou eerste instantie voor Intel weer gaan, maar aangezien de prijzen zo absurd hoog zijn maakt dat de Ryzen weer aantrekkelijker, en eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd hoe Ryzen presteert.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is meer de overstap van het nu veelste dure intel naar Ryzen gaan, ben alleen niet uit over het moederbord.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer max 150 moet wel goed te doen zijn lijkt me? Dit is bedoeld voor alleen het moederbord, CPU hoort natuurlijk niet bij dit bedrag erbij. :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
EVGA GTX 1060 Gaming 6GB, BeQuiet 500 Power SFX-L, 1TB HDD Seagate barracuda 2.5inch, Samsung 750 EVO 120GB (later gaan de SSD en de HDD eruit en wordt het vervangen door een M2), G.Skill Aegis 32GB 3000mhz en mijn DAN A4 SFX behuizing en uit eindelijk ben ik van plan de Ryzen 2700 te kopen (non X) of misschien eventjes wachten en voor de Ryzen 3000 series gaan

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zeer zeker een mini ITX moederbord (groter past gewoon niet. :P) met een M2 connector

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, ik had zelf een gigabyte B450I Aorus (https://bit.ly/2qV55gO) in gedachte maar ik hoor best wel veel mensen zeggen dat de VRMs bloed heet worden? Daarnaast vond ik de MSI B450I Gaming Plus AC (https://bit.ly/2S3k4Rp) wel een leuk bordje, maar daar zit volgens mij de M2 aan de achterkant. Natuurlijk sta ik open voor andere merken zoals ASrock, Asus etc etc.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zoals eerder aangegeven een mini ITX bordje en het liefste de M2 connector aan de voorkant vanwege een 30cm riser kabel die over het achterkant van het moederbord loopt voor de GPU..

Ga je overklokken?
Neen.

Wat verwacht je van ons?
ik ben benieuwd naar wat jullie mij kunnen aanbevelen voor een fijn systeem zodat ik een paar jaar er mee vooruit kan. :)

[Voor 10% gewijzigd door VAULT-TEC op 21-11-2018 00:10]

BeQuiet! Dark Base 900 @ i9 10850K - 32GB - RTX 2080Super - LG Ergo 27QN880 - Alienware x17 R2 i9 12900H - 32GB - RTX 3080

Alle reacties

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:49
Je wilt een Ryzen mobo+cpu voor 150?

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Nee, ben opzoek naar alleen het moederbord, sorry. zal het aanpassen voor de duidelijkheid haha.

- Liever uitgebreid dan te weinig informatie, toch? :p

[Voor 23% gewijzigd door VAULT-TEC op 21-11-2018 00:43]

BeQuiet! Dark Base 900 @ i9 10850K - 32GB - RTX 2080Super - LG Ergo 27QN880 - Alienware x17 R2 i9 12900H - 32GB - RTX 3080

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:49
Okay, je zoekt advies voor een goed Ryzen-mobo. Best wel uitgebreide startpost, dan.
Oh, ik kan je niet helpen.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:31

SuBBaSS

-has Ryzen

Op dat gigabyte bordje zit het m2-slot zo te zien ook achterop?
Even snel gekeken in de pricewatch: categorie: Moederborden
Het lijkt erop dat op de meeste mini-itx bordjes het m2-slot achterop zit. Dat gaat je dus beperken in deze..

Verder zijn er nog een heel aantal B350/-70 bordjes bij de selectie. Met het oog op de toekomst wellicht goed om toch voor B450 te gaan.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:55
Zoveel keus is er niet, sowieso maar 6 mini itx bordjes beschikbaar met een b450/x470 chipset.
Gezien je wensen kom ik vrij automatisch bij de pricewatch: Asus ROG Strix B450-I Gaming uit.

Edit: ik zie niet helemaal of je het M2 slot aan de voorkant kunt gebruiken (audio kaartje maakt er gebruik van?).

Je geheugen is wel 2x16GB en niet 4x8GB?

[Voor 21% gewijzigd door mitsumark op 21-11-2018 01:58]

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Op het gigabyte bordje zit er een heatsink aan de voorkant die eraf kan en daaronder zit de M2. Die Asus heb in ook naar zitten kijken maar dat is mij ook een raadsel, er zit namelijk wel een verhoging daar maar volgens mij kun je daar niet onder? En ja. Is wel 2x16. 4x8 is een beetje zonde voor een bordje met maar 2 geheugen sloten haha

Wel vervelend dan dat er zo weinig keuze is voor een M2 aan de voorkant, ik heb gehoord dat een M2 het beste werkt met een temperatuur tussen de 50/60? Geen idee waarom, maar mij lijkt dat dan ook weer niet goed als dat tegen een riser kabel aan zit?

[Voor 27% gewijzigd door VAULT-TEC op 21-11-2018 02:13]

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Zo te zien kan je het frontje van de Asus waar de audiochip en dergelijke zit wel eraf schroeven, zo te zien dient het ook voor een heatsink, nu is er dan ook een m2 slot die op de achterkant alleen als NVMe only dient, en die aan de voorkant voor NVMe/SSD. voor de RGB verlichting op de Asus hoef ik het niet eens te doen, want dat wordt toch uitgeschakeld (Ik heb er helemaal niks mee, sorry RGB liefhebbers!) Al is de header voor de AIO pomp wel een leuk extraatje, ik kan zo 123 niet zien of dit op de Gigabyte aanwezig is. Ik heb nu nog luchtkoeling, maar zit wel eventueel te denken aan een AIO

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee