Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

VPN: uploadspeed fluctueert + verbinding onbetrouwbaar

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20-06 15:10
Ik ben bezig mijn data te uploaden naar Backblaze (met ziggo 400/40). Via Ziggo haal ik 12 mbit/s, als ik connect via Speedify haalde ik vrijwel continue netjes 40mbit/s up. Plotseling viel de snelheid meerdere keren per minuut voor eventjes flink terug waardoor ik effectief vergeleken met continue 40mbit/s nog maar 50% kon uploaden.

Op een tweede systeem (met trial testaccount) was dit probleem niet, het zit dus niet bij de verbinding of speedify of backblaze. Gisteren heb ik een systeemimage teruggezet van windows en het leek weer goed. Na installatie van virtualbox in Win10 x64 leek direct het probleem terug waardoor ik natuurlijk Virtualbox verdenk. Disablen van de VBox ethernetadapter deed niks en uninstallen ook niet, waardoor ik weer dezelfde systeemimage heb teruggezet met True Image.

Het probleem is echter nog aanwezig en op een testsysteem met trialversie loopt het nog steeds prima :/
Het moet dus software zijn. Ik heb al in windows een netwerk reset gedaan, maar dit heeft geen effect.

Wie heeft een idee?

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat heeft dit volgens jou met het fysieke netwerk te maken?

Je hebt een aantal devices welke met elkaar verbonden zijn midels een fysiek netwerk (over internet?) en die babbelen met elkaar. Vervolgens leg je daar middels een Type-2 Hypervisor zelf nóg een laag tussen én ga je daar vervolgens ook nog eens VPN overheen leggen......

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 20-11-2018 23:43]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• nielsgeode
wimmel_1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:40:
Wat heeft dit volgens jou met het fysieke netwerk te maken?

Je hebt een aantal devices welke met elkaar verbonden zijn midels een fysiek netwerk (over internet?) en die babbelen met elkaar. Vervolgens leg je daar middels een Type-2 Hypervisor zelf nóg een laag tussen én ga je daar vervolgens ook nog eens VPN overheen leggen......
Ik verwacht weinig, maar vanwaar deze vraag?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nielsgeode schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:46:
[...]

Ik verwacht weinig, maar vanwaar deze vraag?
Omdat Ziggo met een Docsis platform werkt (COAX) en je daarmee nog steeds terecht met een grote factor qua "overboeking" te maken hebt als zijnde particulier.

• nielsgeode
wimmel_1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:53:
[...]

Omdat Ziggo met het Docsis platform werkt (COAX) en je daarmee nog steeds terecht met een grote factor qua "overboeking" te maken hebt als zijnde particulier.
Ik heb meerdere weken continue 40mbit/s up gehaald en aan de hardware is niets veranderd.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nielsgeode schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:54:
[...]

Ik heb meerdere weken continue 40mbit/s up gehaald en aan de hardware is niets veranderd.
Heb jij een SLA met Ziggo waarin beschreven staat dat je die snelheid gedurende 100% van de tijd zou moeten kunnen halen?

Kán zijn dat dit lullig over komt maar het is écht niet lullig bedoeld!! Het is waarschijnlijk gewoon een issue wat by-design is.

• nielsgeode
wimmel_1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:59:
[...]

Heb jij een SLA met Ziggo waarin beschreven staat dat je die snelheid gedurende 100% van de tijd zou moeten kunnen halen?

Kán zijn dat dit lullig over komt maar het is écht niet lullig bedoeld!! Het is waarschijnlijk gewoon een issue wat by-design is.
Situatie:

2 pc's, beiden met speedify, eentje met backblaze subscription, eentje met backblaze trial. Ik kan heen en weer schakelen en heb op de ene pc haperende upload en op de andere 40 continue. Consistent, meerdere keren vergeleken op verschillende tijdstippen....

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nielsgeode schreef op woensdag 21 november 2018 @ 00:02:
[...]

Situatie:

2 pc's, beiden met speedify, eentje met backblaze subscription, eentje met backblaze trial. Ik kan heen en weer schakelen en heb op de ene pc haperende upload en op de andere 40 continue. Consistent, meerdere keren vergeleken op verschillende tijdstippen....
Da's al meer info :)

Als je de subscription overzet van ene PC naar de andere PC, verhuist je probleem dan mee?

• nielsgeode
wimmel_1 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 00:05:
[...]

Da's al meer info :)

Als je de subscription overzet van ene PC naar de andere PC, verhuist je probleem dan mee?
Dat ga ik niet proberen, te link met dataverlies @ serverside (archief is al 10 TB). Weet ook vrij zeker dat dat het probleem niet is. Ik heb immers met mijn subscription vanmorgen nog 40mbit up gehaald, totdat ik virtualbox op die pc installeerde.

Ene pc:

Andere pc:

[Voor 14% gewijzigd door nielsgeode op 21-11-2018 00:14]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Conclusie: Die Oracle Type-2 Hypervisor vernachelt dus iets voor je op 't fysieke systeem?

Type 2 hypervisors moet je ook niet willen gebruiken voor "productie" systemen. Die dingen zitten tussen het OS van je Host en de VM. Een Type-1 Hypervisor laat je VM direct met de hardware babbelen!!

• nielsgeode
wimmel_1 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 00:13:
Conclusie: Die Oracle Type-2 Hypervisor vernachelt dus iets voor je op 't fysieke systeem?

Type 2 hypervisors moet je ook niet willen gebruiken voor "productie" systemen. Die dingen zitten tussen het OS van je Host en de VM. Een Type-1 Hypervisor laat je VM direct met de hardware babbelen!!
Zoals gezegd dacht ik ook dat het aan VirtualBox ligt en daarom heb ik een systeemimage teruggezet en uiteraard VBox niet opnieuw geinstalleerd. Het probleem is er dus nog steeds (zie de png's in mijn vorige post).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je daar toevallig een managed switch met de mogelijkheid om een poort in monitor mode te kunnen zetten? Ik zou als ik jou was eens gaan kijken wat er voor verkeer vanaf en vooral náár die machine toe plaats vind (Wireshark ..).

• nielsgeode
wimmel_1 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 00:25:
Heb je daar toevallig een managed switch met de mogelijkheid om een poort in monitor mode te kunnen zetten? Ik zou als ik jou was eens gaan kijken wat er voor verkeer vanaf en vooral náár die machine toe plaats vind (Wireshark ..).
Die heb ik niet helaas. Ik weet ook best wel weinig (nog) van deze materie. Is het lastig? Aan wat voor mogelijk verkeer zit je te denken?

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik denk dat je het zomaar bij Speedify kan zoeken.
Ziggo geeft geen garanties op de snelheid, maar uit ervaring kan ik aangeven dat de aangeboden snelheid niet drastisch fluctueert.
Het kan zo nu en dan wel een paar Mb schelen, maar geen 50%

Welke verbindingen gebruik je met speedify ?

En je moet er rekening mee houden dat je verbinding maakt met een buitenlandse server ( zowel Backblaze als Speedify )
Dus je moet rekening houden met internationaal verkeer ( is iedereen 'daar' wakker of niet )

• MewBie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:28
Wat voor bestanden ben je aan het overzetten? Als je veel kleine bestanden over aan het zetten bent haal je vaak niet de volle snelheid, zelfs niet over je interne netwerk van de ene pc naar de andere. De snelheid die je dan haalt is van een boel zaken afhankelijk.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• nielsgeode
MewBie schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:58:
Wat voor bestanden ben je aan het overzetten? Als je veel kleine bestanden over aan het zetten bent haal je vaak niet de volle snelheid, zelfs niet over je interne netwerk van de ene pc naar de andere. De snelheid die je dan haalt is van een boel zaken afhankelijk.
Backblaze gaat van klein naar groot in uploadvolgorde. Inmiddels is het bezig met mijn raw files en zit ik in de 50mb-per-bestand range.

Eerder haalde ik zo'n 300 GB per dag, nu haal ik omgerekend (gemeten over een periode van 7 uur) nog maar 200 GB per dag.

Het vreemde is dat ik dat inzakken van de uploadsnelheid alleen zie met de upload van backblaze. Als ik naar een ftp van stack upload haal ik wel continue 40mbit/s. Eerder haalde ik dat ook met backblaze en ik haal dat nog steeds met backblaze trial op een ander systeem.

Dus chronologisch op mijn 'echte' systeem: flinke periode goed, toen heel slecht, systeemrestore gedaan en weer goed, daarna weer slecht, weer systeemrestore en nog steeds slecht. Voordat ik de systeemrestore deed had ik ook problemen met de backblaze downloader. Ik zal daar ook nog eens een test mee doen.

[Voor 32% gewijzigd door nielsgeode op 21-11-2018 09:29]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True