Toon posts:

Vraag over Fans.

Pagina: 1
Acties:

• aloysiussss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 02:06
Hallo,
ik ben in planning om een nieuw systeem te gaan bouwen, en met RGB fans erin.
Zelf wil ik graag wel Fans hebben die synced kunnen werken gezien ik er 7 fans nodig ben en op Asus aura wil laten draaien, hoe zit dit?

ben ik een splitter nodig zoja welke ben ik dan precies nodig?
want moederbord die ik zelf wil heb 3x een RGB header erop zitten?

Welke fans?
ik ben nog in twijfel of het een EKWB Vardar 120ER RGB

of de

Cooler Master MasterFan Pro 120 Air Pressure 3 In 1 RGB.

Moederbord: Asus ROG Strix Z390-E Gaming

hopelijk heb ik voldoende uitleg kunnen geven.

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-04 18:13
Ik heb nu drie keer je vragen gelezen en drie keer een andere intentie erachter gevonden dus probeer ik duidelijkheid te krijgen.

Je wilt 7 fans (best veel). Hoeveel van die fans ga je zien?

Je wilt ze synced laten werken .. Aanname omdat je RGB fans wilt is dat je de kleuren wilt syncen en niet het toerental?

Je moederbord heeft 3 headers. Met 7 fans kun je beter een fancontroller inbouwen en niet alles op de headers aansluiten, deze zijn niet berekend op een meer als dubbele load op de voeding zodra je de PC aanzet.

Welke fans? Zoek reviews en leg ze naast elkaar. Ikzelf ben een fan (pun intended) van Noctua coolers , stil en goede airflow. RGB heeft me nooit geboeid in een fan, een RGB ledstrip hier en daar in een case voor lichteffecten vindt ikzelf persoonlijk mooier dan een disco in mijn fans.

Ikzelf zou 3x een RGB fan op een mainboard header plaatsen en aansturen vanaf daar, deze 3 dan in het zichtveld (zijkant en/of front van de case). Op een fancontroller zou ik de overige vier fans in non-RGB versie plaatsen en aansturen (op bijvoorbeeld rear en top van case).

Succes ermee!

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-06 15:20
Ik heb een set van 6 Corsair de ML pro RGB. maar hier komt de fan op het moederbord en de rgb aansluitingen komen in een controller(bij mij max 6). die komt weer op een corsair node module die via de usb aansluiting van het moederbord word aangestuurd.

Je hebt volgens mij altijd losse rgb aansluitingen op je fans en die zul je via een controller kunnen syncen .

Nu moet ik zeggen dat met corsair de mogelijkheden vrij beperkt zijn voor de led aansturing zo kan ik bijv. Niet de uitlaat fans omdraaien in mijn programma. Dus gaat de led volgorde dan de verkeerde kant op.

Maar als antwoord op je vraag denk ik dat je een controller moet kopen om je rgb fans te syncen

Steam: Evert

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan hier gewoon splitter kabels voor gebruiken zolang je maar binnen het toegestane vermogen blijft. De fan sluit je aan op je moederbord of fancontroller (of via splitters op een vrije molex) en de RGB verlichting kan je, via splitters, aansluiten op de RGB headers. Zie de handleiding van je moederbord voor het maximale vermogen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 16:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Gekke, maar wellicht dure suggestie: waarom koop je geen noctua NF-F12 industrial 2000rpm pwm fans voor de beste koelprestaties en dan koop je Phanteks Halos led fanframes per fan. Die kun je namelijk daisychainen en dan op 1 a-rgb header van je moederbord prikken.

Let dan wel op dat je de Phanteks HALOS digital pakt en niet de gewone.

Dus niet deze: https://www.highflow.nl/a...an-frame-120mm-black.html

Maar deze:
https://www.highflow.nl/a...an-frame-120mm-black.html

Phanteks gebruikt D-rgb in plaats van addressable-rgb in zijn naam. En zoals je ziet, bij de eerste krijg je dus een 1x D-RGB Motherboard adapter cable erbij om je gedaisychainde Halos op die a-RGB header te plempen.

Is wel duur. 1 noctua fan kost 25 euro en 1 halos kost 13 euro. Dus 38 euro per fan.
Met deze oplossing heb je wel geen compromis: beste prestaties, en rgb en geen gezeik met controllers omdat die Phanteks gedaisychained op je mobo headers zit en dus via de mobo Software aangestuurd worden.

[Voor 23% gewijzigd door Deathchant op 23-11-2018 19:31]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee