Na een tijd gewerkt te hebben op een 'relatief' oude laptop vind ik het tijd om weer eens een echte desktop samen te stellen. Het is heel lang geleden dat ik me bezig heb gehouden met het opstellen van een nieuw systeem dus ik kan jullie hulp goed gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem gebruiken voor het editen van video materiaal. Ik gebruik hiervoor Adobe suite, Premiere Pro en After Effects.
Daarnaast bewerk ik ook nog wel eens foto's in Lightroom en Photoshop. De focus is echter video.
Het beeldmateriaal bestaat voor nu uit 1080p 60fps materiaal en H.264 4k 30fps drone footage. In de toekomst zal ik 1080p vervangen door meer 4k materiaal. Render tijd vind ik minder belangrijk dan soepele playback en een vloeiende timeline.
Ik ben niet van plan om te gaan gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs is tussen de €1500 en €2000 inclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik reeds. Ik ben ooit van plan om mijn huidige monitor te vervangen voor een ultra-wide monitor (nog niet besloten welke).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na het lezen van de vele topics met betrekking tot video editing systemen neig ik naar de Ryzen serie. Maar bij goede argumenten sta ik ook open voor Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe niet. Stil zou fijn zijn maar de performance is belangrijker.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaande:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het systeem gebruiken voor het editen van video materiaal. Ik gebruik hiervoor Adobe suite, Premiere Pro en After Effects.
Daarnaast bewerk ik ook nog wel eens foto's in Lightroom en Photoshop. De focus is echter video.
Het beeldmateriaal bestaat voor nu uit 1080p 60fps materiaal en H.264 4k 30fps drone footage. In de toekomst zal ik 1080p vervangen door meer 4k materiaal. Render tijd vind ik minder belangrijk dan soepele playback en een vloeiende timeline.
Ik ben niet van plan om te gaan gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs is tussen de €1500 en €2000 inclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik reeds. Ik ben ooit van plan om mijn huidige monitor te vervangen voor een ultra-wide monitor (nog niet besloten welke).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na het lezen van de vele topics met betrekking tot video editing systemen neig ik naar de Ryzen serie. Maar bij goede argumenten sta ik ook open voor Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In principe niet. Stil zou fijn zijn maar de performance is belangrijker.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaande:
- Zijn de gekozen onderdelen allemaal compatibel of sla ik ergens de plank volkomen mis?
- Ik twijfel een beetje over het Crucial MX500 m.2 250GB
- Zou ik met deze setup een ultrawide monitor ten volle kunnen gebruiken? Bijvoorbeeld een LG 34GK950G?
- Zie ik nog iets over het hoofd?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 325,49 | € 325,49 |
1 | MSI B450 Tomahawk | € 106,99 | € 106,99 |
1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 438,- | € 438,- |
1 | Fractal Design Define C TG | € 84,91 | € 84,91 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 273,50 | € 273,50 |
1 | BitFenix Formula Gold 450W | € 62,50 | € 62,50 |
1 | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 145,35 | € 145,35 |
1 | Crucial MX500 m.2 250GB | € 49,01 | € 49,01 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.485,75 |