Toon posts:

GPU upgrade voor Simracing/VR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-06 14:30
Hallo Allemaal,

Ik zoek een?
Upgrade om mijn huidige Sapphire RX480 Nitro+ 4GB te vervangen. Vooral om VR op hogere settings te kunnen spelen met de Rift.

Games die ik wil spelen
Assetto Corsa
Assetto Corsa Competizione
Project Cars 2
Dirt Rally
CS: GO (gaat nu ook prima met 200+ fps dus daar ben ik niet bang voor)
BF1
BF5

Wat is je budget?
450,- a 550,-

Welke hardware ik momenteel gebruik
Mijn idee is om eerst een betere GPU aan te schaffen en mocht dit goed lopen in mijn systeem dan ben ik tevreden, mocht mijn systeem zwaar de bottleneck zijn dan bouw ik er later een systeem omheen. Hoe erg ik ook van de Mac Pro hou, ook ik weet dat je niet aan een dood paard kan blijven trekken.

Momenteel gebruik ik een Mac Pro 5,1 (2010) met de volgende specs:

2x Xeon X5690(6core) @ 3,43Ghz (12 cores totaal)
6x 8GB DDR 1333Mhz ECC (48GB totaal in triple channel)
Samsung 970 Evo 512GB in Kyro M2 PCI kaart
USB 3.0 kaart voor de Rift
Voeding ~ 970 watt (http://thehouseofmoth.com/mac-pro-pixlas-mod/ zal uitgevoerd moeten worden) en afhankelijk van de kaart lengte de PCI fan eruit halen.
Gebruik zowel Mac OS als main OS maar Windows 10 via bootcamp voor gamen.

Monitor: Asus MG248 (1080p scherm met 144hz freesync), helaas zit er een bug in dit model die voor scanlines zorgt als de monitor op 144hz staat. Dus heb hem max op 120hz staan met freesync aan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD heeft de voorkeur, A: omdat dit qua drivers ondersteund wordt op Mac OS B: en omdat ik de bedrijfsvoering van Nvidia sterk afkeur. Maar ik wil wel gewoon de beste optie, mocht dit bij Nvidia beter zijn voor mijn doeleinde dan is dat geen probleem.

Zelf zat ik te kijken naar Vega 64, GTX 1080, of RTX 2070

Xbox Live id: Esines

Alle reacties

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06 11:59
Ik ben bang dat je toch een keertje moet gaan kijken naar die Mac Pro. Je hebt dan misschien wel twee hexacores in je computer, maar voor games heb je eigenlijk maar een stuk of vier tot zes snelle cores nodig (en dus niet een heleboel op basis van 8 jaar oude technologie).

Een 480 is op zich een nog best wel aardige videokaart voor vr. Uiteraard is het niet de snelste, maar het is in essentie dezelfde gpu als de onlangs uitgebrachte RX590. Het is in ieder geval een snellere kaart dan mijn 780 Ti en die draait Dirt Rally en Assetto Corsa dik prima op de Rift (de andere games heb ik zelf niet). Ik vrees echt dat je met een cpu-bottleneck te maken hebt en dat een snellere gpu je weinig gaat helpen.

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-06 14:30
Ja daar ben ik ook bang voor, maar wil het toch voor de lol proberen. Een systeem eromheen bouwen is ook zo gedaan, en zal er dan gelijk een Hackintosh van maken.

Mijn RX 480 is wel de 4GB versie, voor VR is 8GB toch wel aan te raden of luistert dit niet zo nauw?

Xbox Live id: Esines

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee