Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er vooral op gamen, maar misschien ook op gaan ontwikkelen. Daarnaast zal ik ook tijdens het gamen andere programma's draaien. Denk aan discord en web browser. Misschien ga ik ook streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 1500 euro, maar het mag er ook boven komen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een GTX 1070 Ti mini van een kennis gekregen, deze ben ik van plan te gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben van plan de Ryzen 7 2700X te gebruiken. Ik heb ook een i5 (8600k) en i7 (8700K) overwogen, maar ik weet niet zeker voor welke ik het beste kan kiezen. (Ik twijfel hier nog een klein beetje over)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb graag dat de computer niet veel geluid produceert (zijn mijn koeling/case fans alright?)
Ik wil voor mijn OS (en een aantal games) een M.2 ssd van 500GB gebruiken. Daarnaast nog een 1TB SSD voor nog meer games/data. Ik weet niet hoe dit zich verhoudt tot een enkele SSD met daarop het OS en alle data. (graag tips)
Ik wil 32Gb werkgeheugen omdat sommige games tegenwoordig aardig wat vragen. Ook lijkt het me fijner om mee te werken (zit ik voorlopig sowieso goed mee). Zelfs als is het voor nu misschien overkill.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan over te klokken, vandaar waterkoeling
Wat verwacht je van ons?
Dit is goed op te sommen in een lijstje vragen.
• Kan ik beter kiezen voor een i5 8600K of de Ryzen 2700X?
• Is alles compatible met elkaar? (zou het goed werken? Werkt overklokken?)
• Zijn er mogelijke bottlenecks? (met veel impact)
• Past alles fysiek in de kast? Voornamelijk de waterkoeling radiator, ik weet niet helemaal hoe ik daar achter kan komen
• Zijn er componenten die ik misschien beter kan vervangen door iets anders? (bijvoorbeeld een moederbord die beter is voor overclocken?)
• Is mijn power supply sterk genoeg?
Ik wil er vooral op gamen, maar misschien ook op gaan ontwikkelen. Daarnaast zal ik ook tijdens het gamen andere programma's draaien. Denk aan discord en web browser. Misschien ga ik ook streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 1500 euro, maar het mag er ook boven komen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een GTX 1070 Ti mini van een kennis gekregen, deze ben ik van plan te gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 325,49 | € 325,49 |
1 | MSI X470 Gaming Plus | € 121,- | € 121,- |
1 | Zotac GeForce GTX 1070 Ti Mini | € 436,- | € 436,- |
1 | NZXT H500i Wit | € 104,95 | € 104,95 |
1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 142,40 | € 142,40 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 264,50 | € 264,50 |
1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Samsung 860 EVO 1TB | € 165,09 | € 165,09 |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 119,50 | € 119,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.758,88 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben van plan de Ryzen 7 2700X te gebruiken. Ik heb ook een i5 (8600k) en i7 (8700K) overwogen, maar ik weet niet zeker voor welke ik het beste kan kiezen. (Ik twijfel hier nog een klein beetje over)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb graag dat de computer niet veel geluid produceert (zijn mijn koeling/case fans alright?)
Ik wil voor mijn OS (en een aantal games) een M.2 ssd van 500GB gebruiken. Daarnaast nog een 1TB SSD voor nog meer games/data. Ik weet niet hoe dit zich verhoudt tot een enkele SSD met daarop het OS en alle data. (graag tips)
Ik wil 32Gb werkgeheugen omdat sommige games tegenwoordig aardig wat vragen. Ook lijkt het me fijner om mee te werken (zit ik voorlopig sowieso goed mee). Zelfs als is het voor nu misschien overkill.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan over te klokken, vandaar waterkoeling
Wat verwacht je van ons?
Dit is goed op te sommen in een lijstje vragen.
• Kan ik beter kiezen voor een i5 8600K of de Ryzen 2700X?
• Is alles compatible met elkaar? (zou het goed werken? Werkt overklokken?)
• Zijn er mogelijke bottlenecks? (met veel impact)
• Past alles fysiek in de kast? Voornamelijk de waterkoeling radiator, ik weet niet helemaal hoe ik daar achter kan komen
• Zijn er componenten die ik misschien beter kan vervangen door iets anders? (bijvoorbeeld een moederbord die beter is voor overclocken?)
• Is mijn power supply sterk genoeg?