Netwerkkaart voor X470 moederboord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Wat kan ik verwachten als ik een netwerkkaart met bluetooth functionaliteit installeer op een mid-range x470 moederboord (bijv. Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming) dat al een geïntegreerde netwerkkaart heeft? Kan je deze wel naast de geïntegreerde kaart installeren of veroorzaakt dit problemen?

Kan je beter voor één van de duurdere varianten gaan? (Wel een aanzienlijk prijsverschil. Van 130 naar 200+.) Zijn er andere oplossingen te bedenken om WiFi/Bluetooth te krijgen op een systeem met een x470 moederboord?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke netwerkkaart had je in gedachten dan? Want je zal een PCI-E versie moeten gebruiken op het genoemde moederbord.

En waarom verwacht je problemen met de Intel Gbit NIC? Neem aan dat je ze niet tegelijk op hetzelfde IP-reeks / subnet gaat aansluiten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:45
Heb je nog meer wensen/eisen?

USB?
categorie: Netwerkadapters
Desnoods 2 losse adapters.

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 20-11-2018 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:28
Vraag is niet helemaal duidelijk.. ik lees iets over een netwerk kaart, maar ik proef dat je wifi bedoeld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:23
Als je een WiFi/Bluetooth kaartje zou ik voor deze gaan: https://www.gigabyte.com/Motherboard/GC-WB1733D-I-rev-10#ov

Er zit een Intel kaartje op, waardoor driver support goed is. Ik heb de vorige versie en ben er erg te spreken over. Het zou misschien nog iets goedkoper kunnen door een los Intel kaartje te kopen en daar een PCI-E adapter voor te halen met een antenne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
MAX3400 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:01:
Welke netwerkkaart had je in gedachten dan? Want je zal een PCI-E versie moeten gebruiken op het genoemde moederbord.

En waarom verwacht je problemen met de Intel Gbit NIC? Neem aan dat je ze niet tegelijk op hetzelfde IP-reeks / subnet gaat aansluiten?
Ik zoek naar een oplossing om WiFi/Bluetooth op de moederboord te krijgen. Ik ging er vanuit dat je een netwerkkaart hiervoor nodig had. Maar ik lees in de andere reacties dat je alleen een wifi kaartje nodig hebt, naast de on-board netwerkkaart.

Wat zou het effect zijn als ik een PCI-E slot hiervoor gebruik?
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:11:
Vraag is niet helemaal duidelijk.. ik lees iets over een netwerk kaart, maar ik proef dat je wifi bedoeld..
Een oplossing om wifi/bluetooth op een eenvoudige/betaalbare manier erop te krijgen.
Pyramiden schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:22:
Als je een WiFi/Bluetooth kaartje zou ik voor deze gaan: https://www.gigabyte.com/Motherboard/GC-WB1733D-I-rev-10#ov

Er zit een Intel kaartje op, waardoor driver support goed is. Ik heb de vorige versie en ben er erg te spreken over. Het zou misschien nog iets goedkoper kunnen door een los Intel kaartje te kopen en daar een PCI-E adapter voor te halen met een antenne.
Wat zou de eenvoudigste manier zijn? Dit of het alternatief dat je voorstelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:23
Memocrat schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:42:

Wat zou de eenvoudigste manier zijn? Dit of het alternatief dat je voorstelde.
https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL
Hem bij Amazon.de kopen is waarschijnlijk het makkelijkste en goedkoopste. Heb je nog een PCI-E slot vrij in je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:53
pricewatch: Gigabyte GC-WB1733D-I erin en klaar. Biedt alles wat je nodig hebt.
Pagina: 1