Toon posts:

cd-rs readonly, (bakker brak?) + ide vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een vijfde PC
hij is niet van mij
hij is van erik
erik vind pcs eng
maar er zit een brander in
die verdomt het met 14 soorten software...
wat je ook probeert, hij geeft de fout dat cd CD read-only zou zijn.
je kan niet schrijven en niet CD-RWs wissen.
het is een sony crx145e (10-4-32)
ik geloof dat ie niet brunproof is.
in elk geval word ik een beetje link van het ding.
ik wil een CDtje er mee bakken bij wijze van test, zodat als erik terug komt van vakantie z'n bakker het doet. wie gaat mij verlossen van deze sony kwelgeest door mij te vertellen wat ik fout doe? de brander mag niet kapot zijn hoor, want de garantie is verlopen en hij is nog nooit gebruikt (erik is niet zo'n tweaker :) )

[updeet]
hee, ik kan de software niet vinden...
*rummages through boxes*
eh
OK wie levert mij even de softwar evoor dit ding? nero en winoncd en cloeneCD en fireburner heb ik wel ik zoek dus de drivers eigenlijk. net als die plexware voor m'n eigen plexje, maar dan van sony. sony-website levert niets op. :(

[/updeet]

en dat ide vraagje:

ik heb twee maxtor Maxstor udma 66 schijfjes
de een is 20 gig en de ander 60
ze zijn sl00m.
nou zit ik hier een beetje in die kast te neuzen van erik en hee, die heeft dezelfde kabels als ik?
maar hij heeft udma 33 schijfjes
hoeveel pinnekes moeten er in een udma 66 kabel?

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 14:34 schreef KnetterGek het volgende:
hoeveel pinnekes moeten er in een udma 66 kabel?
Pinnetjes (connectors) net zoals bij ATA33 zijn er 40. Een 66 kabel heeft 80 aders.

Verwijderd

install wel de ASPI drivers!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de ide oplossing.
aspi heb ik geinstalleerd maar dat was het niet (hij ging ook allemala files erop gooien die ie al had, en die PRECIES even oud en even groot waren... ;))

volgens mij is het OF de brander die ik weg kan gooien OF er is een instelling niet goed.
ik kan he tprobleem namelijk niet simuleren op m'n plextorje, ook niet als ik de software er af haal (linux heeft net m'n partitie tabel verneukt dus ik heb een prachtig schone windows install nu :( om mee te epxerimenteren )

iemand een nuttig idee voor die brander?

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 01:58 schreef KnetterGek het volgende:
linux heeft net m'n partitie tabel verneukt
Dat zal je zelf wel hebben gedaan, Linux verneukt uit zichzelf geen partition tables.